Ik heb sinds een aantal uren een internet storing op mijn 1GB verbinding. Deze heeft tot nu toe prima gewerkt en ook de eerdere verbinding (500MB) was prima.
Bij navraag helpdesk kreeg ik ongemakkelijke antwoord dat dit een (blok-)storing was waarvan Ziggo niet weet hoe en wanneer deze wordt verholpen. Als ik ook check op postcode en huisnummer staat er al sinds 24-11 een storing gemeld, maar zoals hierboven gemeld, geen last van gehad. Volgens de monteur was dit geluk; de storing is er al langer en men heeft er tot nu toe omheen kunnen werken. En het internet zou ook zo weer kunnen gaan werken.
Ik heb het gevoel met een kluitje in het riet te zijn gestuurd en een erg onbevredigend antwoord te hebben ontvangen. Heb gecheckt bij buren; die hebben geen last.
Mijn vraag is eigenlijk hoe ik meer gedetailleerde informatie kan krijgen over wat precies het probleem is, en waarom dit zo moeilijk op te lossen is.
Als iemand hier een antwoord op weet, hoor ik dat graag.
groet
Rob
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, hier morgen in het topic langs gaan komen.
Zij kunnen diep in de systemen kijken en mogelijk zien wat er precies speelt.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Hoe kan ik modem uitlezen als het het nieuwe gigabit modem betreft? Zie daar geen instructies voor op deze site.
@ridmaur Het gigabit modem is een Connect box met dezelfde look en feel.
Hallo @ridmaur welkom op de Community. Heb je nog steeds een storing op je modem? We kijken dan graag mee met de door Be rt gevraagde gegevens.
Het kastje bij jullie in de straat heeft last van een signaalstoring. De aanvoerkabel heeft een ‘rotte’ las, en dat zorgt voor ruis en lagere internet snelheden. Een monteur heeft de precieze locatie van de nog onbekende schade gepeild. Er moet gegraven worden. Dan is er toestemming van de gemeente nodig, en er is ook een bodemonderzoek gedaan. Daarom duurt het zolang. Rond 30 januari staan de werkzaamheden gepland.
Ok, dat verklaart wellicht waarom het zo lang duurt. Maar mijn problemen lijken een belachelijk ongelukkige samenloop van omstandigheden. Op de een of andere wijze werkte het internet uiteindelijk niet omdat mijn 1GB modem in bridge mode niet meer samen wilde werken met Linksys Velop router. Werkte daarvoor altijd prima. Ik heb van alles geprobeerd; had goed internet via kabel direct op modem maar zodra ik router aansloot op modem in bridge mode ging router in error. Geen idee hoe dit komt maar om het probleem op te lossen heb ik Ziggo gevraagd modem uit bridge mode te zetten. En mijn Linksys Velop router maar in bridge mode gezet. Niet optimaal maar beter dan niks.
Hier komt nog bij dat om onverklaarbare redenen mijn abonnement zomaar terug is gezet naar Z3 (250MB). Ook daar gisteren over gebeld en Ziggo gaf toe dat dit een fout is. Waarschijnlijk is dit gedaan op basis van retour zenden van oude apparaten. Hopelijk wordt dit snel hersteld.
Uiteindelijk is het door al deze factoren nu erg lastig na te gaan wat de exacte oorzaken zijn van de problemen die ik heb ervaren:
Vind overigens de support via Twitter DM stukken beter dan via de telefoon.
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
3 | 618000000 | 2.7 | 39 | QAM256 | 3 |
1 | 602000000 | 3 | 38.6 | QAM256 | 1 |
2 | 610000000 | 2.9 | 39 | QAM256 | 2 |
4 | 626000000 | 2.4 | 39 | QAM256 | 4 |
5 | 634000000 | 2.4 | 39 | QAM256 | 5 |
6 | 642000000 | 2.3 | 39 | QAM256 | 6 |
7 | 650000000 | 2.6 | 39 | QAM256 | 7 |
8 | 658000000 | 3 | 39 | QAM256 | 8 |
9 | 666000000 | 3.4 | 40.4 | QAM256 | 9 |
10 | 674000000 | 3.5 | 39 | QAM256 | 10 |
11 | 682000000 | 3.4 | 40.4 | QAM256 | 11 |
12 | 690000000 | 2.9 | 39 | QAM256 | 12 |
13 | 698000000 | 2.2 | 39 | QAM256 | 13 |
14 | 706000000 | 1.8 | 38.6 | QAM256 | 14 |
15 | 714000000 | 1.4 | 39 | QAM256 | 15 |
16 | 722000000 | 1.6 | 38.6 | QAM256 | 16 |
18 | 738000000 | 2.5 | 39 | QAM256 | 18 |
19 | 746000000 | 2.6 | 39 | QAM256 | 19 |
20 | 754000000 | 1.9 | 38.6 | QAM256 | 20 |
21 | 762000000 | 1.2 | 38.6 | QAM256 | 21 |
22 | 770000000 | 0.3 | 38.6 | QAM256 | 22 |
23 | 778000000 | 0 | 38.6 | QAM256 | 23 |
24 | 786000000 | 0.2 | 39 | QAM256 | 24 |
25 | 794000000 | 0.6 | 38.6 | QAM256 | 25 |
26 | 802000000 | 1.4 | 38.6 | QAM256 | 26 |
27 | 810000000 | 1.7 | 38.6 | QAM256 | 27 |
28 | 818000000 | 1.6 | 39 | QAM256 | 28 |
29 | 826000000 | 1.5 | 38.6 | QAM256 | 29 |
30 | 834000000 | 0.8 | 39 | QAM256 | 30 |
31 | 842000000 | 0.4 | 38.6 | QAM256 | 31 |
32 | 850000000 | 0.3 | 39 | QAM256 | 32 |
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal | Lock Status | RxMER (dB) | Fouten voor RS | Fouten na RS |
---|---|---|---|---|
3 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
1 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
2 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
4 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
5 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
6 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
7 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
8 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
9 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
10 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
11 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
12 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
13 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
14 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
15 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
16 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
18 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
19 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
20 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
21 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
22 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
23 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
24 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
25 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
26 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
27 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
28 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
29 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
30 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
31 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
32 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
D3.1 Downstream kanalen
Kanaal | Kanaal breedte (MHz) | FFT Type | Aantal Actieve Subcarriers | Modulatie (Actief Profiel) | Eerste Actieve Subcarrier (Hz) |
---|---|---|---|---|---|
33 | 96 | 4K | 1860 | QAM4096 | 879 |
D3.1 Downstream kanalen
Kanaalnummer | Lock Status | RxMER Data (dB) | PLC Power (dBmV) | Correcteds (Active Profile) | Uncorrectables (Active Profile) |
---|---|---|---|---|---|
33 | Locked | 40 | -0.3 | 4995060 | 0 |
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
1 | 58800000 | 45 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 4 |
2 | 36000000 | 44.3 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 3 |
3 | 44500000 | 44.3 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 2 |
4 | 52000000 | 45 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 1 |
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal | Kanaal soort | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
---|---|---|---|---|---|
1 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 1 | 0 |
2 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
@ridmaur schreef: “
Uiteindelijk is het door al deze factoren nu erg lastig na te gaan wat de exacte oorzaken zijn van de problemen die ik heb ervaren:
“
Storing door een rotte las heeft invloed op je modem en op al je volgende apparaten, of het modem in bridge staat of niet maakt niet uit, het modemdeel wordt in bridge (met je eigen router) en in modem/router modus van het eigen modem gebruikt.
Niet goed samenwerken kan ook door de storingen/ruis komen, een 1 GB modem terugzetten naar 250 Mb gaat niet, dan moet je een ander modem krijgen.
Na de oplossing van de storing geld de compensatieregeling die Ziggo heeft voor bepaalde situaties, neem als alles is opgelost contact op met Ziggo of hier via het forum, dan kan de periode en de daarbij behorende compensatie vastgesteld worden.
Dank je, maar volgens Mijn Ziggo account instellingen is dit toch echt mogelijk 🙂
Zoals gezegd denk ik dat dit een administratieve fout is naar aanleiding van terug gestuurde oude modem apparatuur. Ik heb nooit verzocht om een nieuw 250MB abonnement.
@ridmaur Ik had over een eerder 250 bericht heen gelezen en begreep niet dat je al een 250 abonnement had door een fout, ik begrijp nu dat die modems ook naar beneden kunnen worden bijgesteld.
Hoop dat het snel voor je opgelost wordt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.