Ik ben/was al een aantal jaren tevreden lid en werd ieder jaar netjes gebeld of ik nog tevreden was.
Had af en toe wel eens wat haperingen of zo maar niets ernstigs.
Ik gebruikte het middelste abonnement en kreeg op gegeven moment te horen dat er een nieuwe box beschikbaar was, de "next". deze besteld en er werd aan de telefoon zeer tot in den treure duidelijk gemaakt dat als ik deze zou nemen dat mijn contract met een jaar verlengt zou worden. Duidelijk verhaal en niet meer dan terecht.
Deze een jaar tevreden gebruikt tot ik werd gebeld of ik nog tevreden was, uitgelegd dat ik af en toe haperingen had maar niets ernstigs. De telefoniste gaf mij een sportzenderpakket van 6 maanden, prima dacht ik. Verder kreeg ik weinig info, ja een mail met dat ik dat sportzenderpakket zou krijgen voor 6 maanden en wat standaardmails die niet belangrijk leken.
Toen kwam Corona en doordat ik vaker ging thuiswerken heb ik tussentijds mijn internetsnelheid opgehoogd naar het hoogst mogelijke pakket (600Mbps) want dat leek mij wel handig aangezien ik merkte dat Netflix tegelijk met beeldbellen en andere dingen tegelijk op het netwerk niet lekker werkten.
Dit was geen probleem, echter merkte ik na een tijdje dat de ophoging geen verschil maakte.
Dus met verschillende bronnen mijn "daadwerkelijke" internetsnelheid getest en deze bleek nooit (ook niet met maar 1 enkel apparaat op het netwerk aangesloten) boven de 200Mbps uit te komen.
Nu begrijp je vast dat ik wil waar ik voor betaal, de grap is dat er weer een jaar voorbij bleek en ik werd weer gebeld door een medewerker of ik nog tevreden was.
Het verhaal uitgelegd aan de meer dan vriendelijke medewerker en die zou wel een monteur langssturen.
Om het goed te maken zou ik wel 6 maanden lang een flinke korting krijgen.
Ik had het gevoel dat ik goed was geholpen, ik kreeg weer een mailtje met "alstublieft u krijgt 6 maanden korting" en "er komt een monteur bij u langs" echter zag ik dat ik voor de monteur moest gaan betalen.
Deze heb ik dus afgezegd want dat wilde ik niet, wel nog via diverse kanalen contact gehad met medewerkers, telefonisch en via de chat. Maar ook deze gaven aan dat een monteur noodzakelijk was en dat het probleem waarschijnlijk aan mijn kant lag en niet aan de Ziggo kant en dan moest ik betalen.
Het abonnement omlaag halen kon ook niet meer dus, ik betaal te veel.
Nu ben ik aan het verhuizen en ik wil geen Ziggo meer, ik zit al zo lang bij Ziggo dacht ik dus ik kan gewoon per maand opzeggen. Mooi niet dus., Ik heb online opgezegd en zou binnen 3 dagen worden gebeld.
Ik ben netjes gebeld door een dame, joh waarom wil je weg, Ik dus uitgelegd dat ik ga verhuizen.
Eerste tegenreactie die ik krijg is maareh je abonnement loopt nog tot maart.
Waarop ik uiteraard weer vriendelijk heb verteld dat ik al zo lang bij Ziggo zit dat ik ondertussen toch wel een contract heb wat maandelijks op te zeggen moet zijn.
Wat blijkt nou, iedere keer dat ik werd gebeld om te vragen of ik nog tevreden was en vooral de laatste keer was dat "cadeau" wat ik van Ziggo kreeg, helemaal geen cadeau maar gewoon een geniepige contractverlenging van een jaar.
De mevrouw aan de telefoon was ondertussen meer door me heen aan het praten dan naar me aan het luisteren en was overduidelijk niet bereid om in oplossingen na te denken.
Blijkt dus dat ik als ik weg wil een afkoopsom moet betalen van tussen de 400 en 500 euro wat te bizar voor woorden is. Ze vertelde dat ik 100% een bevestiging heb gehad waarin staat dat ik een nieuw jaarcontract heb afgesloten waarin staat dat ik 14 dagen bedenktijd heb (en niet maar 1x maar ik denk wel 20x). Want ik moest wel snappen dat als ik 6 maanden korting zou krijgen dat daar gewoon een nieuw contract aan vast zit.
Probleem is alleen dat de vriendelijke medewerker een paar maanden eerder absoluut niet heeft verteld dat dit het geval zou zijn.
Ik heb gevraagd of ik haar supervisor mocht spreken maar dit mocht absoluut niet want die zou ook niets voor mij kunnen regelen.
Ik vind het bizar hoe Ziggo met klanten omgaat na trouw lid te zijn geweest zodra ze weg willen gaan. Ik vind het ook bizar dat als ik niet betaal dat ik deurwaarders van Ziggo aan huis krijg maar zodra Ziggo niet levert wat ze beloven (lees 600Mbps internet i.p.v. 200Mbps) dat wel een afkoopsom volledig moet betalen van praktisch 500 euro terwijl het voor mij niet eens duidelijk was dat ik in een jaarcontract zat.
En dan kun je best zeggen ja maar je hebt een mail gehad met 14 dagen bedenktijd maar eerlijk waar, ik heb deze niet gezien. en ja, dat kan inderdaad mijn eigen schuld wel wezen maar ik heb ook niks getekend waar staat dat ik weer een jaarcontract wil. Ik heb ja gezegd tegen 6 maanden korting "om de pijn een beetje te verzachten" niet tegen een verlenging.
Ik begrijp ook best dat als je een contract voortijdig opzegt dat je dan een boete moet betalen, als dat nu maar 50 euro zou zijn, OK maar 500 euro voor iets wat ik niet heb gehad de afgelopen jaren is ook te gek voor woorden.
Ik vind het fijn als er contact met me word opgenomen met een oplossing voor het probleem, niet met nog meer problemen voor het probleem wat ik al had.
De conclusie is in ieder geval dat ik graag (vriendelijk) weg wil bij Ziggo, zodat ik met een gerust hart in de toekomst nog eens terug kan komen, liefst zonder of met een minimale afkoopsom. Maar zoals ik hier word afgescheept slaat totaal nergens op.
Met vriendelijke groet, en bedankt alvast.
Sander.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Die ruim 600 eu is alleen als je niets laat voorbereiden in je huis n.a.v. hun aanbod om dit nu kosteloos te doen. Als je later besluit om alsnog glas te nemen moet mogelijk de straat weer open en daar betaal je dan die kosten voor. Als je het al hebt laten voorbereiden kun je later vrijwel direct overstappen en betaal je alleen abonnement en activatiekosten, maar niet die extra graaf en aanlegkosten.
Iedereen bedankt, het is opgelost dit topic mag gesloten worden
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.