1
Vraag
2
Reacties
User123

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onterechte facturen na opzeggen contract binnen wettelijke bedenktijd

Goedendag,

Op 13 oktober heb ik een contract afgesloten bij Ziggo. Echter heeft de afsluiter nooit gevraagd wanneer het contract in moest gaan. Ik had nog een lopend contract bij T-mobile en zou hiervoor een afkoopsom moeten neerleggen. Ik heb toen op 16 oktober contact gehad met jullie dat ik het contract wil ontbinden (en dat kon omdat ik binnen de 14 dagen wettelijke bedenktijd zat) De apparatuur hebben jullie van mij al retour ontvangen. De bevestiiging hiervan is op 3 november door mij ontvangen. In november kreeg ik een factuur van jullie. Ik heb hierover gebeld en toen kwam aan het licht dat vanuit ZIGGO kant de opzegging niet goed was doorgevoerd. Foutje, kan gebeuren. De factuur a 43 euro werd kwijt gescholden
 
Vervolgens kreeg ik op 22 december wederom een factuur van 163 euro deze keer. Ook weer gebeld dat ik geen klant ben bij jullie en ook zij hebben mij na 45 minuten bellen en 5 keer doorverbonden naar verschillende afdelingen gelijk gegeven dat het contract aan mijn zijde tijdig opgezegd is maar dat Ziggo heeft verzaakt dit tijdig te verwerken. De factuur bestaande uit een boete + gebruik ( ik heb nooit apparatuur gehad dus heb nooit TV of wat dan ook van jullie ontvangen) zouden wederom kwijt gescholden worden en ik zou er nu vanaf zijn.
 
OP 4 Januari je raad het waarschijnlijk al wel. Een factuur ontvangen van 231 euro met daarbij dreigement dat er een deurwaarder zou komen. Omdat ik hier al een beetje bang voor was heb ik 22 december ook gevraagd of jullie mij ons gesprek konden opsturen zodat ik in ieder geval juridisch sterk sta. Uiteraard hebben jullie dit niet gedaan.

Ik zou het erg prettig vinden als jullie je zaakjes nu definitief goed oplossen en dat ik dus geen factuur, deurwaarder of noem maar op ga ontvangen in Februari. Ook wil ik nu dat de gesprekken die gevoerd zijn telefonisch met jullie collega's aan mij opgestuurd worden zodat ik zwart op wit heb dat mij meerdere keren is toegezegd dat ik niet hoef te betalen en de facturen kwijt gescholden worden.

Telefoongegevens:
25 oktober 2022 09:51 totale oproep 44 minuten 

Hierin is het contract telefonisch opgezegd en zijn de retourdozen opgestuurd (apparatuur door Ziggo retour ontvangen op 3 november)

30 november 2022 16:17 totale oproep 18 minuten (deze werd zomaar afgebroken)
30 november 2022 1637 totale oproep 11 minuten
Tijdens deze gesprekken is uitgezocht waarom ik 43 euro moest betalen. Bleek dat het contract niet volledig was opgezegd door de Ziggo operator. Facturen zijn toen kwijtgescholden en contract volledig opgezegd.

22 december 2022 16:01 totale oproep 38 minuten.
In dit gesprek ben ik 5 keer naar een andere afdeling doorverbonden. Uiteindelijk bij een afdeling terecht gekomen die mij de vraag stelden waarom ik vond dat ik het oneens was met de afkoopsom opgelegd door Ziggo. Die vrouw moest er zelf ook een beetje om lachen dat ze dit vroeg aangezien ik opgezegd heb binnen de wettelijke bedenktijd.
Uiteindelijk heeft deze vrouw met een collega besloten dat ik inderdaad tijdig heb opgezegd en dat alle kosten en facturen komen te vervallen. Helaas blijkt dit dus anders te zijn.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Yes, dank je wel! Ik heb het uitgezocht, de creditering van de afkoopsom is afgewezen. Dit komt door een administratieve reden. Ik zet opnieuw een creditering in het systeem en zal deze even in de gaten houden, als er dan opnieuw (wat ik niet verwacht) een afwijzing komt kan ik dit meteen weer oppakken en afhandelen zodat het niet weer stagneert  🙂

Snap dat het voor jou zo erg vervelend loopt, sorry voor de verwarring en het ongemak! 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @User123

Wat jammer dat dit nu zo misloopt zeg 😞 

Ik zoek graag uit hoe dit precies zit, wil je jouw postcode en huisnummer toevoegen aan het community profiel? Dan kan ik er induiken en samen met jou opzoek naar de oplossing 🙂 

User123
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Madelon,

Als het goed is staat dit nu ingevuld!

 

 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Yes, dank je wel! Ik heb het uitgezocht, de creditering van de afkoopsom is afgewezen. Dit komt door een administratieve reden. Ik zet opnieuw een creditering in het systeem en zal deze even in de gaten houden, als er dan opnieuw (wat ik niet verwacht) een afwijzing komt kan ik dit meteen weer oppakken en afhandelen zodat het niet weer stagneert  🙂

Snap dat het voor jou zo erg vervelend loopt, sorry voor de verwarring en het ongemak! 

User123
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Madelon 

Dankje wel voor het uitzoeken. Echter moet ik nu de afschrijving gaan storneren als het afgeschreven wordt of niet? Ik heb geen zin in een deurwaarder. 

Zou je me ook nog kunnen bevestigen dat ik daadwerkelijk geen afkoopsom verschuldigd ben en dat ik op tijd opgezegd heb? Ik wil dit gewoon zwart op wit omdat ik elke keer telefonisch heb gehoord dat het nu echt geregeld is en ik met facturen blijf zitten die ik ook niet ga betalen. Mocht dit verdere gevolgen hebben wil ik het zwart op wit.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@User123 ja, dat mag, maar moet niet. Net wat je wil. Met die vergoeding zal het dan uiteindelijk weer worden rechtgetrokken, ook als je betaald hebt. Dan krijg je dus geld terug.


Bij deze is het bevestigd hoor, geen zorgen. En zo snel zal er gelukkig geen sprake zijn van een deurwaarder, dit lossen we wel eerder op. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic