1
Vraag
2
Reacties
mvveluw

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Online aanpassen abbo werkt niet en Renkum lijkt geen Ziggo meer te kunnen aanvragen

Goedeavond,

 

Ik kan via mijn Ziggo mijn abbonement niet (meer) aanpassen.
Wanneer ik `Wijzig je abonnement` klik wordt er een nieuwe pagina geladen waarop uiteindelijk een foutmelding komt.

mvveluw_0-1642448200821.png

 

Tevens werkt mijn postcode/huisnummer invullen niet op de site (https://www.ziggo.nl/pakketten), ik krijg dan de melding dat er bij mij helaas nog geen Ziggo beschikbaar is. En ik zit toch echt op dit moment gewoon op Internet & TV van Ziggo.

mvveluw_1-1642448312892.png

Om het zelf te proberen, kies 1 van de twee bovenste postcodes met een bijbehorende huisnummer van de volgende site https://www.postcode.nl/straat/163503/Bergerhof .

 

Misschien hebben beide issues iets met elkaar te maken, maar ik zou het erg fijn vinden als ik wijzigingen zou kunnen maken via de online portal.

Is er iemand bij Ziggo die hier naar kan kijken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 987Posts
  • 165Oplossingen
  • 414Likes

@mvveluw zo te zien is het probleem met de postcodecheck opgelost voor beide pagina's. 

Dat zal het probleem met het aanpassen van je pakket niet verhelpen aangezien daar een ander systeem aan hangt. Mocht je nog iets van ondersteuning nodig hebben voor het aanpassen van je abonnement? Laat het me weten. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64713Posts
  • 4519Oplossingen
  • 17350Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 548Likes

Dag @mvveluw! Goed dat je dit topic bent gestart nu je problemen ervaart met het online wijzigen van je abonnement. Die mogelijkheid moet er natuurlijk gewoon zijn, dat is alleen maar gemakkelijk voor zowel jou als ons 😉 Voor mijn beeldvorming: heb je eerder wel zonder problemen online wijzigingen kunnen doen? Of valt je nu voor het eerst op dat het niet lukt?

Ik heb het zelf getest hier en loop tegen dezelfde foutmelding aan met verschillende huisnummers op de betreffende postcode. Intern ga ik hier melding van maken, waarschijnlijk moet er iets in een achterliggend systeem een update ondergaan. Of dit er ook voor zorgt dat je niet je abonnement kunt wijzigen online durf ik nog niet met zekerheid te zeggen, daarvoor moeten we even wachten tot de website je adres ziet als een adres waar ons netwerk beschikbaar is.

 

Is er in de tussentijd iets dat ik voor je kan wijzigen? Laat het gerust weten, dan help ik je zo snel als mogelijk verder!

mvveluw
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hallo @Erik S , dank voor je antwoord.
Ik kan mij herinneren dat ik dat vroeger wel kon. Al woonde ik toen op een ander adres.
Ik heb het niet meer gewijzigd sinds ik ben verhuisd.

 

mvveluw
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

De nieuwe Eigen Modem Check geeft ook aan dat ik in een niet Ziggo gebied zit.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem

 

Vermoedelijk dat de postcode database niet helemaal correct is.

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 264Likes

Hey @mvveluw! Ik ben nog even achter de melding van Erik aangegaan. Het betreft een synchronisatieprobleem waardoor hij de informatie op de website voor sommige adressen niet goed kan weergeven. Dit lossen we zo snel als mogelijk op. Mochten wij in de tussentijd een wijziging voor je door kunnen voeren, laat het dan gerust weten. 

Wat betreft de 'eigen modem check', deze melding krijg je omdat je in het voormalige UPC-gebied woont. Het aanmelden van je eigen modem is voorlopig nog niet mogelijk voor fUPC-klanten omdat er lokale aanpassingen nodig zijn aan ons netwerk. 

mvveluw
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hallo @Monica,

Allereerst bedankt voor de opvolging, erg prettig.

 

Betreft de modem check, dat is niet helemaal correct.
Wanneer ik een postcode opgeef welke ook goed gaat bij pakketen pagina zoals (6871ZB - 107) dan krijg ik een andere melding namelijk:

 

Eigen modemkeuze is nog niet beschikbaar

 

 

Wanneer ik mijn postcode opgeef krijg ik deze melding:

 

Helaas! Dit is geen Ziggo gebied
Omdat het kabelnetwerk hier van een andere aanbieder is kunnen we je helaas geen producten en diensten leveren. Op dit adres kan default je wel tv, internet en telefonie aanbieden. 

 

 

Er zit dus wel degelijk hier een koppeling.

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 264Likes

@mvveluw ah, dan heeft dat inderdaad te maken met een koppeling tussen die systemen. Ik vatte je zin 'De nieuwe Eigen Modem Check geeft ook aan dat ik in een niet Ziggo gebied zit' op als 'Eigen modemkeuze is nog niet beschikbaar omdat je woonachtig bent in voormalig-UPC gebied'. Gevalletje miscommunicatie dus. 🙂

 

Lang verhaal kort, er wordt aan gewerkt! 

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 987Posts
  • 165Oplossingen
  • 414Likes

@mvveluw zo te zien is het probleem met de postcodecheck opgelost voor beide pagina's. 

Dat zal het probleem met het aanpassen van je pakket niet verhelpen aangezien daar een ander systeem aan hangt. Mocht je nog iets van ondersteuning nodig hebben voor het aanpassen van je abonnement? Laat het me weten. 

mvveluw
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hallo @Jos ,

Helemaal top, ik zie dat het weer werkt. En tevens werkt nu ook het wijzigen van mijn pakket via de portal weer. Dus ook dat is meteen opgelost. Hartelijk dank voor de terug koppeling en de service.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 987Posts
  • 165Oplossingen
  • 414Likes

Fijn zo! Dank voor de update! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Online gamen of bordspellen?

Uitgelicht topic