mvveluw

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Online aanpassen abbo werkt niet en Renkum lijkt geen Ziggo meer te kunnen aanvragen

Goedeavond,

 

Ik kan via mijn Ziggo mijn abbonement niet (meer) aanpassen.
Wanneer ik `Wijzig je abonnement` klik wordt er een nieuwe pagina geladen waarop uiteindelijk een foutmelding komt.

mvveluw_0-1642448200821.png

 

Tevens werkt mijn postcode/huisnummer invullen niet op de site (https://www.ziggo.nl/pakketten), ik krijg dan de melding dat er bij mij helaas nog geen Ziggo beschikbaar is. En ik zit toch echt op dit moment gewoon op Internet & TV van Ziggo.

mvveluw_1-1642448312892.png

Om het zelf te proberen, kies 1 van de twee bovenste postcodes met een bijbehorende huisnummer van de volgende site https://www.postcode.nl/straat/163503/Bergerhof .

 

Misschien hebben beide issues iets met elkaar te maken, maar ik zou het erg fijn vinden als ik wijzigingen zou kunnen maken via de online portal.

Is er iemand bij Ziggo die hier naar kan kijken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 669Likes

@mvveluw zo te zien is het probleem met de postcodecheck opgelost voor beide pagina's. 

Dat zal het probleem met het aanpassen van je pakket niet verhelpen aangezien daar een ander systeem aan hangt. Mocht je nog iets van ondersteuning nodig hebben voor het aanpassen van je abonnement? Laat het me weten. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @mvveluw! Goed dat je dit topic bent gestart nu je problemen ervaart met het online wijzigen van je abonnement. Die mogelijkheid moet er natuurlijk gewoon zijn, dat is alleen maar gemakkelijk voor zowel jou als ons 😉 Voor mijn beeldvorming: heb je eerder wel zonder problemen online wijzigingen kunnen doen? Of valt je nu voor het eerst op dat het niet lukt?

Ik heb het zelf getest hier en loop tegen dezelfde foutmelding aan met verschillende huisnummers op de betreffende postcode. Intern ga ik hier melding van maken, waarschijnlijk moet er iets in een achterliggend systeem een update ondergaan. Of dit er ook voor zorgt dat je niet je abonnement kunt wijzigen online durf ik nog niet met zekerheid te zeggen, daarvoor moeten we even wachten tot de website je adres ziet als een adres waar ons netwerk beschikbaar is.

 

Is er in de tussentijd iets dat ik voor je kan wijzigen? Laat het gerust weten, dan help ik je zo snel als mogelijk verder!

mvveluw
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hallo @Erik S , dank voor je antwoord.
Ik kan mij herinneren dat ik dat vroeger wel kon. Al woonde ik toen op een ander adres.
Ik heb het niet meer gewijzigd sinds ik ben verhuisd.

 

mvveluw
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

De nieuwe Eigen Modem Check geeft ook aan dat ik in een niet Ziggo gebied zit.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem

 

Vermoedelijk dat de postcode database niet helemaal correct is.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @mvveluw! Ik ben nog even achter de melding van Erik aangegaan. Het betreft een synchronisatieprobleem waardoor hij de informatie op de website voor sommige adressen niet goed kan weergeven. Dit lossen we zo snel als mogelijk op. Mochten wij in de tussentijd een wijziging voor je door kunnen voeren, laat het dan gerust weten. 

Wat betreft de 'eigen modem check', deze melding krijg je omdat je in het voormalige UPC-gebied woont. Het aanmelden van je eigen modem is voorlopig nog niet mogelijk voor fUPC-klanten omdat er lokale aanpassingen nodig zijn aan ons netwerk. 

mvveluw
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hallo @Monica,

Allereerst bedankt voor de opvolging, erg prettig.

 

Betreft de modem check, dat is niet helemaal correct.
Wanneer ik een postcode opgeef welke ook goed gaat bij pakketen pagina zoals (6871ZB - 107) dan krijg ik een andere melding namelijk:

 

Eigen modemkeuze is nog niet beschikbaar

 

 

Wanneer ik mijn postcode opgeef krijg ik deze melding:

 

Helaas! Dit is geen Ziggo gebied
Omdat het kabelnetwerk hier van een andere aanbieder is kunnen we je helaas geen producten en diensten leveren. Op dit adres kan default je wel tv, internet en telefonie aanbieden. 

 

 

Er zit dus wel degelijk hier een koppeling.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

@mvveluw ah, dan heeft dat inderdaad te maken met een koppeling tussen die systemen. Ik vatte je zin 'De nieuwe Eigen Modem Check geeft ook aan dat ik in een niet Ziggo gebied zit' op als 'Eigen modemkeuze is nog niet beschikbaar omdat je woonachtig bent in voormalig-UPC gebied'. Gevalletje miscommunicatie dus. 🙂

 

Lang verhaal kort, er wordt aan gewerkt! 

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 669Likes

@mvveluw zo te zien is het probleem met de postcodecheck opgelost voor beide pagina's. 

Dat zal het probleem met het aanpassen van je pakket niet verhelpen aangezien daar een ander systeem aan hangt. Mocht je nog iets van ondersteuning nodig hebben voor het aanpassen van je abonnement? Laat het me weten. 

mvveluw
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hallo @Jos ,

Helemaal top, ik zie dat het weer werkt. En tevens werkt nu ook het wijzigen van mijn pakket via de portal weer. Dus ook dat is meteen opgelost. Hartelijk dank voor de terug koppeling en de service.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 669Likes

Fijn zo! Dank voor de update! 

BartWillem

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo

bovenstaande foutmelding dat abonnement niet gewijzigd kan worden heb ik ongeveer een jaar

super irritant

voorheen heeft dat altijd gewerkt en heb de keren dat ik abo gewijzgid heb dat altijd via portaal (MIJN ZIGGO) gedaan.

Ergens gelezen dat het nieuwe systeem niet kon omgaan met de adressen uit 'oud' gebied en dat nog gefixed moet worden 
En gezien deze pagina van begin vorig jaar is is het probleem dus minimaal anderhalf jaar oud
Bellen met de klantenservice (iig niet via 1200) lukt niet want zodra ik keuzemenu uitkom op een optie dat er een medewerker aan de lijn komt wordt de verbinding verbroken (je komt niet in een wachtrij)
Wel bij 0900
1200 is gratis en 0900 niet 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@BartWillem Als je per minuut betaald, dan heb je de vaste belkosten, heb je onbeperkt bellen, dan heb je geen belkosten.

 

Contact opnemen met Ziggo | Klantenservice | Ziggo

Bert_0-1685741919645.gif  0900-1884 normale kosten voor mobiel bellen

BartWillem

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

1200 / klantenservice is gratis

Maar daar krijg ik geen medewerker te spreken kom niet in wachtrij maar de verbinding wordt verbroken

Mijn probleem is precies wat bovenin de topic staat; het niet online kunnen wijzigen.

Daar wilde ik via de klantenservice over klagen

Dit heeft voorheen altijd gewerkt

En nu komt die fout al meer dan een jaar.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@BartWillem Dat probleem is hier al ruim 2 jaar en ook bij vele anderen, dit komt door nieuwe software die stap voor stap uitgerold wordt voor de nieuwe Mijn Ziggo.

Er loopt iets vast bij bepaalde instellingen in Mijn Ziggo.

Een klacht indienen helpt het proces niet sneller uitgevoerd gaan worden, blijkt uit het resultaat van al honderden klachten hieromtrent, inmiddels zijn er weer steeds meer functies die weer goed werken, nu nog de laatste eindjes aan elkaar knopen.

BartWillem

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt duidelijk verhaal

Zit zelf 30 jaar in de IT

Op de pagina waar de link zit om je abo aan te passen zouden ze een melding kunnen zetten dat het mogelijk niet werkt oid

Nu lijkt het of je die optie hebt 

En ik ben al ingelogd dus zouden 'ze' ook nog eens kunnen zien dat het voor mij niet gaat werken maar dat vergt natuurlijk aanpassing software

Melding plaatsen vooraf dat kan eenvoudig op elke website.

BartWillem

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

heb telefonisch nu via 0900-0730 abonnement aangepast, heel goed geholpen

en nu vandaag kan ik wel online mijn pakket bekijken/wijzigen 😀

Uitgelicht topic