1
Vraag
2
Reacties
Svendb70

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onjuiste informatie bij verlengen contract

Beste Ziggo,

Ik ben al vele jaren abonnee bij jullie en had de oude mediabox. Omdat Formule 1 nu wordt uitgezonden in 4K wilde ik graag de Mediabox Next, dus ik had zojuist gebeld met jullie voor het verlengen van mijn contract.

Dit was geen probleem, ik zou maar € 0,50 extra betalen per maand en voor de eerste 3 maanden zou ik zelfs   € 20,- korting krijgen, helemaal mooi!!

Nu kreeg ik de bevestiging per mail, maar daar staat dat er éénmalig € 19,95 aan kosten wordt berekend, hier is helemaal niets over gezegd via de telefoon....dus ik jullie direct bellen. Een niet al te vriendelijke medewerkster gaf aan 'Ja, u krijgt toch een nieuw kastje en dat moet toch betaald worden, ik kan niets meer voor u doen...belt u morgen maar terug"!!

Echt een hele vreemde manier van zakendoen, zeker als je al jarenlang klant bent van Ziggo en zeker niet klantvriendelijk. Is het nu de bedoeling dat ik de bestelling maar weer moet annuleren en opnieuw aanvragen??

Kom op Ziggo, dit moet toch makkelijker kunnen....

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
mathijse

Level 10
  • 404Posts
  • 22Oplossingen
  • 175Likes

Als je een nieuw abonnement afsluit waarbij de Next geleverd wordt (nieuwe apparatuur), dan brengt Ziggo hier voor éénmalig € 19,95 voor in rekening=logistieke, administratie -en activatiekosten. Buiten de verhoogde abonnementskosten, maar ik begrijp dat is kenbaar gemaakt door de klantenservice en een soort korting van € 20,- voor afgesproken.

Je kunt het annuleren en opnieuw aanvragen, maar de € 19.95 zullen terugkeren (dit geldt voor ieredere klant) en of de aangeboden korting van € 20,- dan nog over eind blijft....is een tweede

Svendb70
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas is mij dit niet verteld door de klantenservice,  vandaar mijn reactie 🙄

mathijse

Level 10
  • 404Posts
  • 22Oplossingen
  • 175Likes

Ik snap het, maar als je graag de F1 in 4K wilt bekijken (wat ik goed begrijp) zou ik het aanbod laten staan. Ook ik heb de mediabox Next en viel wel in de prijzencatagorie van € 19,95, maar het is het dubbel en dwars waard.

Svendb70
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat geloof ik ook zeker,  maar het gaat mij toch echt om het principe. Ik vind dat dit echt gezegd had moeten worden, ook al is het maar 19,95.  Niemand houdt van verassingen achteraf....

mathijse

Level 10
  • 404Posts
  • 22Oplossingen
  • 175Likes

Ik begrijp je insteek, maar feitelijk is het geen verrassing achteraf. Het wordt vooraf kenbaar gemaakt in de bevestiging en je hebt 14 dagen bedenktijd. Het is helaas niet medegedeeld aan de telefoon bij het afsluiten van het nieuwe abonnement en apparatuur, maar de mededeling gebeurt wel tijdig, zodat jij nog adequaat kunt reageren/anticiperen. Uiteraard: leuk is anders

Svendb70
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik begrijp jouw reactie,  maar zoals gezegd heb ik direct weer gebeld met Ziggo (zie bericht).

Het gaat mij meer om het gebrek aan een nette afhandeling en stugheid. En nogmaals,  als je hiervoor kosten rekent heb je de plicht om dit kenbaar te maken aan de klant vind ik. Het is mij te makkelijk dat je dan maar moet annuleren. 

mathijse

Level 10
  • 404Posts
  • 22Oplossingen
  • 175Likes

Ik begrijp heel goed dat het eerste contact wel goed verliep en je bij het tweede contact van een "koude kermis" thuiskwam. Dat geeft geen gevoel van vertrouwen, temeer omdat je dan nog moet gaan verdedigen wat erin het eerste gesprek is afgesproken. En je hebt gelijk: het had direct in het gesprek kenbaar gemaakt moeten worden en niet na het gesprek in de bevestiging. Het annuleren zie ik zelf niet zo zeer als moeten, maar als een recht wat je kunt benutten. Feit blijft overeind: in het eerste gesprek is (per abuis) verzuimd de éénmalige kosten te vermelden. En dat kan een naar gevoel geven.

Svendb70
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nogmaals bedankt voor jouw reactie en dit kan ook gebeuren of vergeten worden in het gesprek met de klantenservice,  maar ik heb liever dat Ziggo dan even met een nette oplossing komt en gewoon die extra kosten kwijt scheldt zonder dat ik er weer zelf achteraan moet gaan. 

mathijse

Level 10
  • 404Posts
  • 22Oplossingen
  • 175Likes

Beste @Svendb70 , ik kan me voorstellen dat je een reactie c.q., oplossing van Ziggo gewenst vindt. Ik als medeklant kan je die helaas niet bieden of geven. Waarschijnlijk als je morgen kijkt, zullen meer medeklanten je topic gelezen hebben en vooral niet onbelangrijk: ze zullen op hun niveau (bepaalde gebruikers kunnen dit op dit forum) iemand van Ziggo inseinen of het wordt automatisch door een Ziggo medewerker opgepakt. Uiteraard wens ik je een positieve oplossing en mocht de Next er komen of niet: veel kijkplezier gewenst met de F1.

Groet,

Bram

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 645Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Svendb70,

Als straks de F1 weer begint, wil je daar natuurlijk helemaal klaar voor zijn met een Mediabox Next in huis. Super mooi om te zien dat je hierdoor contact hebt gehad en dat er een nieuw abonnement voor je is besteld. Nu kom je er alleen achter dat er nog een aantal haken en ogen aanzitten, die je niet zijn medegedeeld. 

Laat ik voorop stellen dat ik het helemaal met je eens ben dat de eenmalige kosten van € 19,95 benoemd moesten worden bij het moment van de bestelling. Dat vindt ik zeker ook en is niet iets dat je zou moeten lezen in een bevestiging. Daarnaast weet ik ook dat het menselijk is om bij alles wat je na gaat en invult bij een bestelling, het niet raar is dat je 1 iets over het hoofd ziet. Lullig is het wel, dat zeker. 

Dat is dan ook waarom je altijd een bevestiging ontvangt, waarin alles nog eens onder elkaar staat. Dat is eigenlijk de back-up, zoals @mathijse het ook bedoeld ;-). Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Nu weet je alsnog voordat je aan het abonnement begint, waar je aan moet denken. Je hebt uiteraard altijd recht op de 14 dagen bedenktijd. Ik kan je de kosten niet kwijt schelden. Deze horen er (helaas) bij wanneer je een nieuw abonnement besteld, waar nieuwe apparatuur voor geleverd wordt.