1
Vraag
2
Reacties
Perf4x

Level 5
  • 64Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Onjuiste factuur

Vandaag een nieuwe factuur ontvangen waarop “Movies and Series XL” in rekening wordt gebracht voor de periode 1 januari 2023 tot en met 31 januari 2023.

 

Ik heb dit pakket echter opgezegd en van Ziggo een bevestiging per mail ontvangen dat een en ander is opgezegd met einddatum 8 december 2022. Waarom brengen jullie dan alsnog kosten in rekening voor de nieuwe periode? Ik verwacht hier zelfs een verrekening omdat ik op de factuur van november betaald heb van 1 december tot en met 31 december en het pakket afliep op 8 december. 23 dagen teveel betaald dus. En nu nog eens een maand teveel.

Het e-mail kenmerk waarin mij dit bevestigt is, is overigens “TMPLT533_N”. Verder valt het mij op dat ik in de Ziggo app werkelijk niets meer aan mijn pakketten kan aanpassen of toevoegen en dat ik contact moet opnemen. Alsof er nog iets afgewikkeld moet worden ofzo.

 

Ik ontvang graag zsm een creditering voor de onterecht in rekening gebrachte kosten en een aanvullende verrekening van 23 dagen. Daarnaast zou ik graag weer zaken aan mijn abonnement kunnen toevoegen wanneer ik dat zelf wens te doen.

 

Dank alvast.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 74Oplossingen
  • 446Likes

Welkom!

De kosten worden op je volgende factuur gecrediteerd. Omdat het ziggo systeem zo werkt dat een opzegging van een product pas daadwerkelijk op de datum dat het opgezegd wordt verwerkt wordt verschijnt hij nog op je factuur van december, mogelijk omdat je factuur (dus met de periode van januari), toen al aangemaakt was voordat dit verwerkt was. MBT tot het wijzigen kan ik niets voor je doen.

Bekijk in context

Uitgelicht
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Reacties
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Perf4x. Goed dat je contact opneemt hierover. Ik snap dat je denkt dat hier iets fout gaat!

Wat @Tjeerd85 zegt klopt inderdaad. Op het moment dat de factuur aangemaakt is (de 7e, precies pech dus), was het abonnement nog actief. Hierdoor is deze nog meegenomen. Uiteraard komt de verrekening komende maand voor alle abonementskosten die nu zijn berekend voor de periode van 8 dec tot 30 jan. 

 

Voor wat betreft het aanpassen van je abonnement. Wat zie je precies qua melding en waar zie je dit (pc? telefoon? Tablet? In welk scherm?) Lukt het evt. een printscreen toe te voegen? 

2 Reacties 2
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 74Oplossingen
  • 446Likes

Welkom!

De kosten worden op je volgende factuur gecrediteerd. Omdat het ziggo systeem zo werkt dat een opzegging van een product pas daadwerkelijk op de datum dat het opgezegd wordt verwerkt wordt verschijnt hij nog op je factuur van december, mogelijk omdat je factuur (dus met de periode van januari), toen al aangemaakt was voordat dit verwerkt was. MBT tot het wijzigen kan ik niets voor je doen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Perf4x. Goed dat je contact opneemt hierover. Ik snap dat je denkt dat hier iets fout gaat!

Wat @Tjeerd85 zegt klopt inderdaad. Op het moment dat de factuur aangemaakt is (de 7e, precies pech dus), was het abonnement nog actief. Hierdoor is deze nog meegenomen. Uiteraard komt de verrekening komende maand voor alle abonementskosten die nu zijn berekend voor de periode van 8 dec tot 30 jan. 

 

Voor wat betreft het aanpassen van je abonnement. Wat zie je precies qua melding en waar zie je dit (pc? telefoon? Tablet? In welk scherm?) Lukt het evt. een printscreen toe te voegen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic