Ik was vorige week de kelder aan het opruimen, en kwam daar de oude mediabox tegen die stof lag te vangen. Om plaats te maken in de kelder (en om wellicht een ander te helpen) heb ik deze teruggestuurd naar Ziggo (ik kijk alleen via de app). Achteraf bleek dat ik deze ook had mogen weggooien.
Daags na het terugsturen werd ik echter onaangenaam verrast door een email van Ziggo waarin mij verteld werd dat mijn contract was opgezegd. Hierop heb ik contact opgenomen met Ziggo, en ben vriendelijk tewoord gestaan. Het bleek dat mijn contract onterecht was opgezegd doordat het systeem normaal alleen Mediaboxen teruggestuurd krijgt van mensen die hun contract willen opzeggen.
Eind van het liedje was helaas wel dat de dames die ik gesproken heb, de onterechte opzegging niet ongedaan kunnen maken. Sterker nog, als ik weer TV wil kijken kan 'het systeem' mij alleen een contract aanbieden tegen de huidige tarieven, en dit zou mij EUR 15 per maand extra gaan kosten! Een tijdelijke korting werd me nog wel aangeboden.
Ik heb hierop een formele klacht ingediend (inmiddels 6 dagen geleden) omdat ik van mening ben dat Ziggo onterecht het contract heeft opgezegd en dat ik niet door de beperkingen van 'het systeem' meer zou moeten gaan betalen. Op deze klacht heb ik nog niks gehoord, niet eens een bevestiging dat deze is aangekomen.
Niet zo fijn Ziggo!