studiostevus

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ongevraagde opzegging abonnement na terugsturen mediabox

Ik was vorige week de kelder aan het opruimen, en kwam daar de oude mediabox tegen die stof lag te vangen. Om plaats te maken in de kelder (en om wellicht een ander te helpen) heb ik deze teruggestuurd naar Ziggo (ik kijk alleen via de app). Achteraf bleek dat ik deze ook had mogen weggooien.

 

Daags na het terugsturen werd ik echter onaangenaam verrast door een email van Ziggo waarin mij verteld werd dat mijn contract was opgezegd. Hierop heb ik contact opgenomen met Ziggo, en ben vriendelijk tewoord gestaan. Het bleek dat mijn contract onterecht was opgezegd doordat het systeem normaal alleen Mediaboxen teruggestuurd krijgt van mensen die hun contract willen opzeggen.

 

Eind van het liedje was helaas wel dat de dames die ik gesproken heb, de onterechte opzegging niet ongedaan kunnen maken. Sterker nog, als ik weer TV wil kijken kan 'het systeem'  mij alleen een contract aanbieden tegen de huidige tarieven, en dit zou mij EUR 15 per maand extra gaan kosten! Een tijdelijke korting werd me nog wel aangeboden.

 

Ik heb hierop een formele klacht ingediend (inmiddels 6 dagen geleden) omdat ik van mening ben dat Ziggo onterecht het contract heeft opgezegd en dat ik niet door de beperkingen van 'het systeem' meer zou moeten gaan betalen. Op deze klacht heb ik nog niks gehoord, niet eens een bevestiging dat deze is aangekomen.

 

Niet zo fijn Ziggo!

 

 

15 Reacties 15
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @studiostevus 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben. In vrijwel alle gevallen gaan dingen gewoon goed, maar soms ook niet.
Ik stel voor dat een moderator in dit topic langskomt en het een en ander komt rechtzetten. 

Zorg dan wel dat uw postcode en huisnummer in uw profiel staan, dan weten Ziggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor Ziggo-moderators. Uw profielpagina vind u hier.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @studiostevus, ik schrik van je bericht! Wat jammer om te lezen dat die goede bedoelingen helaas niet uitpakken zoals je gewild had. Helaas heeft mijn collega gelijk, we kunnen je pakket niet terugzetten naar hoe het was omdat deze eigenlijk al die tijd niet goed gestaan heeft. Ik snap dat je dit niet ziet zitten. Als ik je goed begrijp dan kijk je tv via de kabel? Dan is Internet Start met kabel tv misschien een optie. 

 

Ik zie de klacht niet terug in ons systeem, waar heb je deze ingediend? 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Lotte  schreef:

...Helaas heeft mijn collega gelijk, we kunnen je pakket niet terugzetten naar hoe het was omdat deze eigenlijk al die tijd niet goed gestaan heeft...

 


Toch vreemd !!

Als een abonnement nu wordt opgezegd, dan loopt deze tot het einde van de betaal periode. Pas dan wordt het abonnement gestopt en de klant afgesloten. Pas dan zal de opdracht om t.z.t. ook de klant gegevens ( b.v. de instellingen/email/... e.d. ) te verwijderen, actief worden.

Anders gezegd : het betreffende account en abonnement is nu nog actief en deze zou daarom zonder enig probleem weer te verlengen zijn, door de vermeende opzegging ( die misschien over weken pas wordt uitgevoerd ) te annuleren ! Vooral ook, omdat het ook nog eens Ziggo's fout is !

Dus heeft men op zolder nog Ziggo apparatuur staan ( die eigenlijk naar Ziggo terug zou moeten, maar waarvoor men niet betaald ), dan zou ik aanbevelen om die vooral niet terug te sturen, maar rustig jaren op zolder te laten liggen. Vraagt Ziggo er na jaren nog niet naar, dan t.z.t. maar naar de milieu straat. Het is natuurlijk zonde van alle grondstoffen en het zal Ziggo uiteindelijk ook geld kosten, maar voor de klant geldt blijkbaar....

....beter kan Ziggo het niet maken, duurder wel !!!

 

studiostevus
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lotte, ik heb de klacht via de webform ingediend (helaas geen bevestiging van gehad, daarom vanochtend maar even er achter aan gebeld, maar helaas kon men mij niet zeggen of de klacht ontvangen was of niet).

 

Ik verwijs naar de Algemene Voorwaarden Art. 6.6 - hierin staan gronden genoemd waarin Ziggo het contract mag beeindigen. Het terugsturen van een Mediabox valt hier niet onder. Met andere woorden: de beëindiging van het contract door Ziggo is nietig, en door het niet leveren van de Diensten (televisie) komt Ziggo haar contractuele verplichtingen niet na. 

 

Ik begrijp dat 'het systeem' het niet toelaat om eea makkelijk terug te zetten in de oude situatie, maar ik hoop dat er via een achterdeurtje in het systeem toch een oplossing gevonden wordt, zodat ik Ziggo niet in gebreke hoef te stellen om dit af te dwingen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

@studiostevus, Ik denk dat je gebruik hebt gemaakt van het contactformulier Je wordt gebeld n.a.v. zo'n formulier en als dat niet lukt, dan sturen we een e-mail. Het is natuurlijk niet netjes dat je helemaal geen reactie hebt gehad, excuses daarvoor!

 

Het terugsturen van de mediabox zien we als een verzoek tot opzeggen vanuit de klant, niet vanuit Ziggo. Verder stond je abonnement niet juist waardoor er een lange tijd te lage abonnementskosten in rekening zijn gebracht. Bij elke willekeurige wijziging waren we daar tegenaan gelopen. 

 

Natuurlijk wil ik met je zoeken naar een oplossing. Ik zie dat je nu Internet Start als snelheid had. Als je geen gebruik maakt van digitale televisie zou je kunnen kiezen voor: 

- Internet Start & Kabel TV voor € 43,-

- Internet Start & Kabel TV met toegang tot Ziggo GO voor € 49,-

 

 

 

 

studiostevus
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Rik - Ik heb helemaal niks willen wijzigen, alleen die inferieure Mediabox uit de kelder willen halen.

 

Dan maar gewoon Internet only, tot T-Mobile glasvezel heeft aangelegd (ze zijn al aan het graven in de straat). Hoe kan ik een abonnement daarvoor inschakelen? Ik kan niet online wijzigen volgens het portaal...

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@studiostevus  schreef:

....Dan maar gewoon Internet only, tot T-Mobile glasvezel heeft aangelegd (ze zijn al aan het graven in de straat)...



Let op : dit is waarschijnlijk dan wel een jaar abonnement. Als u 'onderweg' wilt overstappen, dan moet u de overige maanden afkopen ( = 50 % ).

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 801Likes

@Rikst Je zegt "Als je geen gebruik maakt van digitale televisie"

Ziggo biedt al enige tijd alleen maar digitale televisie, dus dat kan helemaal niet. Wat jij oppert

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Er gaan hier eigenlijk 2 dingen mis en het is wel belangrijk om dit nog even aan te stippen.

1.  Vanaf het begin staat jouw pakket los op de factuur. Hierdoor worden alle onderdelen los aan jouw gefactureerd. Omdat KabelTV hierin niet gefactureerd werd, is dit in jouw voordeel uitgevallen. Het contract van TV Start en Internet Start wat je afgesloten had, zat destijds op € 53,- per maand. Jij betaalde maandelijks € 45,80. "Een foutje van de bank in uw voordeel". 

Stel dat Kabel TV wel los op de factuur was gekomen, was er nog eens €19,95 over deze € 45,80 heen gekomen en hadden we dit eerder ontdekt omdat je waarschijnlijk wel aan de bel getrokken had. 

2. Door het terugsturen is het digitale TV gedeelte helemaal beëindigd. Dit staat verder los van de prijs die je hiervoor betaalde en daarom is ook wel belangrijk om dit nog even aan te stippen. Het pakket herstellen naar wat je had is geen probleem, maar hiervoor ga je dan wel weer de reguliere prijs betalen die hier nu voor staat. Dat is € 55,50. 
Mocht je hierbij echt weer een Mediabox XL willen, is dit eventueel (met wat tussenstappen) nog wel te regelen, maar standaard krijg je hiervoor een Next of Next Mini. Deze laatste boxen geniet dan ook onze voorkeur.

Uiteraard kan het pakket ook omgezet worden naar een Internet Only pakket met eventueel ZiggoGO. Deze keuze laat ik aan jou. 

studiostevus
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goed, dan zou dus het abonnement voor alleen internet vanzelf doorlopen zonder dat ik hiervoor een verlenging voor hoef aan te vragen, en blijft dus maandelijks opzegbaar? En wat kost Internet Only zonder ziggogo, en met ziggogo?

Pineapple

Level 16
  • 1711Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes
studiostevus
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok bedankt nu weet ik wat internet only kost (zonder ziggogo).

 

Alleen volgens de uitleg van Jiri zou mijn internet abbonement nog steeds moeten lopen en dus niet opgezegd zijn/worden als gevolg van het terugsturen van de mediabox. Klopt dat?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Internet zelf zou inderdaad nog moeten werken volgens mijn gegevens. Wel heeft alles een foutstatus in mijn systeem omdat dingen totaal niet verlopen zoals het zou moeten. Dat wat ik hierboven aangegeven heb 🙂

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

internet blijft inderdaad doorlopen totdat je je modem terugstuurt of naar KS belt om je abo op te zeggen

studiostevus
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok ik was eerder geinformeerd dat mijn contract tot 24/12 loopt... zou een vervelende Kerst worden als het internet op kerstavond ineens eraf gaat.... dan komt er een opstand hier in huis....

Uitgelicht topic