1
Vraag
2
Reacties
Iris12

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oneerlijke aanbieding

Goedemiddag,

 

In januari werd ik gebeld door een vriendelijke man met de vraag waarom ik een tijd daarvoor weg was gegaan bij Ziggo en of ik geen interesse had om weer terug over te stappen naar Ziggo. Ik was op dat moment sinds kort verhuisd en op ons nieuwe adres werkte onze vorige provider niet optimaal dus ik had zeker interesse. Ik had alleen wel één voorwaarde, ik wilde wel de Mediabox Next, want de Mediabox XL is zo lomp groot en traag. Dit was allemaal geen probleem, ik kon alleen niet het pakket tv start nemen. Dat is uiteraard geen probleem. 

 

Hij heeft mij, naar mijn idee, heel goed en vriendelijk geholpen bij het abonnement samenstellen en vertelde mij dat ik dan Tv Max moest nemen om de Mediabox Next te krijgen. Daarbij wilde ik gewoon het kleinste internet abonnement, maar hij adviseerde mij om te proviteren van de 6 maanden voor 39.95. Na 6 maanden zou ik dan mijn abonnement kunnen verlagen naar Internet Start. Nu blijkt dit niet te kunnen en daarbij heb ik ook het duurste tv abonnement (Max) terwijl ik bij Complete ook de Mediabox Next zou ontvangen. 

 

Natuurlijk blijft een deel verantwoordelijkheid bij mij, maar als iemand dit mij zo uitlegt en mij er meerdere keren van verzekerd dan vertrouw ik daar wel op wel. Misschien heel stom geweest en naïef.
Ik vind het echt niet erg om iets extra te betalen. Maar ik betaal dan straks 6 maanden lang 80,45 per maand voor internet en tv zenders wat ik niet nodig heb en waar ik ook niet om heb gevraagd. Anders zou de prijs 61,95 zijn. Dat klinkt een stuk interessanter.

 

Ik ben nog altijd erg tevreden over de diensten in vergelijking met hoe het voor Ziggo was en ook met de Mediabox Next ben ik erg blij. Maar ik hou hier wel een beetje een naar gevoel aan over, vooral als ik er dan alleen maar op word gewezen dat ik zelf alles maar beter had moeten uitzoeken en doorlezen. Dit vind ik persoonlijk niet heel netjes.

 

Nu zie ik in het forum van ZNewbie (Prijsverhoging jaarcontract) dat er toch tot een oplossing is gekomen. Ondanks dat diegene wel een jaarabonnement heeft en dus eigenlijk niet zo mogen verlagen. Ik vroeg mij af of deze mogelijkheid er in dit geval ook zou zijn?

 

Met vriendelijke groet.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Klopt @Bert, in dit geval is daar geen sprake van andere apparatuur en dus eenmalige kosten . In het eerste bericht las ik TV Max, dat is met een Mediabox XL. Er staat echter een TV Max Next abonnement actief, vandaar ook de Next.

@Iris12 Bij deze zet ik het per 21 augustus voor je om. Zo mis je geen korting 🙂 Per mail krijg je hiervan nog een bevestiging. 
 

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

"Nu blijkt dit niet te kunnen en daarbij heb ik ook het duurste tv abonnement (Max) terwijl ik bij Complete ook de Mediabox Next zou ontvangen. "

 

Dit is pas sinds een paar weken, eerder was het met Complete niet mogelijk om een Next te ontvangen, niet als nieuwe klant en niet als bestaande klant.

 

Als je korting voorbij is, kun je wel via Mijn Ziggo terug naar TV Complete en de Next behouden.

Dit werkt alleen via Mijn Ziggo en niet via de helpdesk mogelijkheden.

Iris12
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert oh wat gek. Ik kreeg gisteren op de chat van een medewerker te horen dat dit niet mogelijk was omdat ik een jaarabonnement heb. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Iris12  schreef:

@Bert oh wat gek. Ik kreeg gisteren op de chat van een medewerker te horen dat dit niet mogelijk was omdat ik een jaarabonnement heb. 


Daarom schreef ik :  "Dit werkt alleen via Mijn Ziggo en niet via de helpdesk mogelijkheden."

 

Alle communicatievormen wat betreft helpdesk hebben deze mogelijkheden niet, alleen jij via Mijn Ziggo. Downgraden op deze manier kan binnen je 12 maanden abonnement en daar heeft nog niemand problemen mee gehad, je gaat dan ook TV Complete betalen na een maand.

Iris12
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan ga ik dat zeker proberen binnenkort :). Geldt dit dan ook voor het internet? Want voor de tv had ik inderdaad al gevonden waar dit gewijzigd kon worden, maar voor internet niet. Zo is het gesprek met de medewerker ook tot stand gekomen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Je kunt, voor zover ik weet, in zijn geheel terug naar Complete.

Iris12
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert,

Het is alweer even geleden maar ik heb het nu weer geprobeerd na de 6 maanden. Helaas blijft er via mijn Ziggo een foutmelding komen bij het wijzigen van het contract. Ik heb daarom contact opgenomen met Ziggo telefonisch. Zij hebben aangegeven dat het niet mogelijk is om een abonnement na 6 maanden te verlagen. Je kan het alleen verhogen en na 12 maanden pas verlagen.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vreemd, je zou na een maand al per onderdeel moeten kunnen aanpassen, wel met de kans dat je kortingen verliest. Een alles in een abonnement in zijn geheel terugzetten is mogelijk anders.

 

Wat voor foutmelding?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Iris12 Welke foutmelding krijg je in Mijn Ziggo?

 

Is dat na klikken op Wijzig je abonnement?

Zo ja, dat heb ik ook en is in onderzoek.

 

De helpdesk kan je niet downgraden naar Complete, dat kan alleen via Mijn Ziggo.

 

Ik schreef al eerder: "Als je korting voorbij is, kun je wel via Mijn Ziggo terug naar TV Complete en de Next behouden.

Dit werkt alleen via Mijn Ziggo en niet via de helpdesk mogelijkheden."

Iris12
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kom op een pagina 'Hmm, we kunnen de pagina niet vinden...'

 

Maar deze melding kreeg ik 3 maanden terug ook al en is sindsdien niet gewijzigd.

Iris12
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De pagina geeft aan 'Hmm, we kunnen de pagina niet vinden' 

 

Maar deze melding is er al maanden. Ik heb de pagina nog nooit kunnen bereiken.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Iris12,

Fijn dat er in dit topic al reacties staan. Helaas komt de foutmelding die je ziet ons ook bekend voor, het probleem is in onderzoek.

Wel is er goed nieuws over de Mediabox Next, het klopt dat deze sindskort beschikbaar is in een TV Complete Next abonnement. Als je wil kunnen wij ook vanuit hier het abonnement hier naar omzetten, binnen een jaarcontract mag je namelijk downgraden. Al kan dit wel ten koste gaan van de lopende korting.

Houd daarom rekening met het volgende:
- Je huidige korting loopt tot en met 20 augustus ( als je wil kunnen we de wensdatum daarom op 21 augustus zetten, dan verlies je die korting niet)

- Je betaalt eenmalig € 19,95 (Edit hier is geen sprake van)
- Een TV Complete Next abonnement is 0,50 cent per maand duurder dan TV Complete ( met een Mediabox XL)
- Je gaat een nieuw jaar contract aan.

Laat maar weten als we dit zo mogen omzetten 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Marije Hier nog een issues met het niet kunnen wijzigen van het abonnement in Mijn Ziggo.

 


@Iris12  schreef:

De pagina geeft aan 'Hmm, we kunnen de pagina niet vinden' 

 

Maar deze melding is er al maanden. Ik heb de pagina nog nooit kunnen bereiken.


 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Erik P schreef: "- Je betaalt eenmalig € 19,95"

 

Als je geen nieuwe apparatuur toegestuurd krijgt, dan zijn er toch geen kosten?

Of is hier iets in veranderd?

Iris12
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi! Als het kan zou ik het dan graag naar beneden bijstellen. Moet ik dan apparatuur terugsturen ivm de 19.95 eenmalige kosten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Iris12 Ik zie dat er een correctie heeft plaatsgevonden in het bericht van Erik van Ziggo:

 

https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Oneerlijke-aanbieding/m-p/823787/highlight/true#M11477 

 

Houd daarom rekening met het volgende:
- Je huidige korting loopt tot 20 augustus ( als je wil kunnen we de wensdatum daarom op 20 augustus zetten, dan verlies je die korting niet)

- Je betaalt eenmalig € 19,95 (Edit hier is geen sprake van)
- Een TV Complete Next abonnement is 0,50 cent per maand duurder dan TV Complete ( met een Mediabox XL)
- Je gaat een nieuw jaar contract aan.

Laat maar weten als we dit zo mogen omzetten.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Klopt @Bert, in dit geval is daar geen sprake van andere apparatuur en dus eenmalige kosten . In het eerste bericht las ik TV Max, dat is met een Mediabox XL. Er staat echter een TV Max Next abonnement actief, vandaar ook de Next.

@Iris12 Bij deze zet ik het per 21 augustus voor je om. Zo mis je geen korting 🙂 Per mail krijg je hiervan nog een bevestiging. 
 

Iris12
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de mail inderdaad binnen, heel erg bedankt:). Het internet laat ik voor nu nog even zo staan ivm het thuiswerken. Mocht ik dat nog willen wijzigen probeer ik het weer via Mijnziggo.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal goed, fijn dat de mail al binnen is! Graag gedaan 🙂

Iris12
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi!

Ik heb toch nog een vraagje haha. Per 21 augustus gaat de verlaging in. Alleen ik krijg nu wel een factuur van €80 ipv €69, klopt dat? Want ik maak dan geen gebruik meer van dat abonnement toch.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic