Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Dat mailbox argument geldt voornamelijk voor de oudere generatie. De jongere generatie gebruikt deze mailboxen helemaal niet veel. Ik zelf heb ook geen contacten in mijn lijst die een mailbox van een provider gebruiken, misschien juist wel door deze wisseltruc. Dus niet echt houdbaar op de lange termijn.
Leuke som, maar je vergeet wel daarin even mee te nemen dat je helemaal geen inkomsten hebt als een persoon van provider wisselt. Dus die som klopt niet. Dat bedrag is een ontzettend vertekend beeld.
Daarbij is de vergelijking met een energieleverancier ook niet echt een goede. Juist ook de maatschappij waar ik al klant ben doet mee in het aanbieden van een korting/verlaging. Daarbij ligt de markt natuurlijk ook anders want die werken o.a. met oplages waardoor prijzen kunnen verschillen tussen plaatsen. Dit is niet het geval bij KPN/Ziggo
Zoals ik al zei is de enige moeite het omwisselen van je apparatuur bij het wisselen van internetprovider, maar dat is me wel 108 euro op jaar basis waard.
Kortom: met deze argumentatie snap ik het nog steeds niet. Misschien toch de vergrijzing die dan ook parten speelt..
Overigens hoef je helemaal niet al je leden die korting te geven, alleen degene die een nieuw contract afsluiten. Dat is namelijk de grootste moeite van al het werk. Waardoor je ook als Ziggo zeker weet dat iemand je nog een jaar lang inkomsten hebt van deze persoon.
Overigens zijn de kortingen vaak gebasseerd op het feit dat je zeker weet dat je weer minimaal een jaar lang geld krijgt als bedrijf.