1
Vraag
2
Reacties
Antiquado

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Onduidelijkheid over factuur na wijziging pakket i.c.m de Mediabox Next

Hoe kan het zijn dat ik eerst 2 maanden betaal voor functies die ik heb opgezegd vervolgens eind juni me rekening betaal voor juli maar 3 dagen later een aanbieding met korting krijg .…

heb dus te veeeeeeeeel betaald en terecht dat ik een maand later geld terug krijg om vervolgens 2 maanden daarna te veel moet betalen om het zogenaamd te compenseren  uiteindelijk heb k zoveel betaald dat ik die 3 maanden korting echt niet gekregen heb 

vervolgens krijg ik een mail dat ik binnen 1 jaar 3 gratis films mag huren maar uiteraard staat op me factuur dat ik er gewoon voor betaal 

goed bezig hoor

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Antiquado 
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo. 

Het probleem met kortingen op iets wat je hebt gekregen en waar je dan voor hebt moeten betalen, daar kan ik je niet mee helpen. Dat is echt iets voor een medewerker van Ziggo om hier naar te kijken. Maar het tweede probleem, dat je films kan huren binnen 1 jaar en dat ze toch op je rekening staan, dat probleem had ik ook. En daar hebben ze me bij Ziggo heel goed geholpen en heb begrepen dat daar iets mis gaan met het systeem. Het staat er namelijk wel in maar hij pakt hem niet wanneer het factuur gemaakt is. 

Dus eigenlijk kan ik je beter even doorverwijzen naar een medewerker van Ziggo, die kan je hiermee helpen. Zeker punt twee, punt een zal die dan moeten bekijken wat daar mee aan de hand is. Heb even geduld, ik roep er een medewerker bij.

Bekijk in context

9 Reacties 9
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Antiquado 
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo. 

Het probleem met kortingen op iets wat je hebt gekregen en waar je dan voor hebt moeten betalen, daar kan ik je niet mee helpen. Dat is echt iets voor een medewerker van Ziggo om hier naar te kijken. Maar het tweede probleem, dat je films kan huren binnen 1 jaar en dat ze toch op je rekening staan, dat probleem had ik ook. En daar hebben ze me bij Ziggo heel goed geholpen en heb begrepen dat daar iets mis gaan met het systeem. Het staat er namelijk wel in maar hij pakt hem niet wanneer het factuur gemaakt is. 

Dus eigenlijk kan ik je beter even doorverwijzen naar een medewerker van Ziggo, die kan je hiermee helpen. Zeker punt twee, punt een zal die dan moeten bekijken wat daar mee aan de hand is. Heb even geduld, ik roep er een medewerker bij.

Antiquado
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Dank je wel @EnergieBoy 

gelukkig is t een bekent probleem dan zouden ze idd bij contact weten wat er is ….. over punt 1 veel contact gehad maar alles ging door elkaar heen daarom werd in me vriendengroep community geadviseerd, heb daarin wel even geduld zoals je zei maar omdat bij probleem 2  het erin gezet werd maar niet meegenomen is ben k bang dat het bij de eerste probleem ook zo ging

dank u voor je tijd en antwoord 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ik heb het doorgegeven, dus ik verwacht wel dan iemand je vandaag komt helpen en anders zeker morgen. Als je in je profielinstellingen ook nog je postcode en huisnummer hebt geplaatst dan kunnen ze sneller kijken en je gelijk antwoord geven (dat kan je vinden bij je profiel instellingen - rechts bovenin beeld bij je plaatje). Misschien heb je het al gedaan, maar ik zeg het voor de zekerheid nog even.

 

Succes!

Antiquado
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ik had het gedaan maar het was niet opgeslagen dank je voor de tip heb het weer gedaan zo kunnen ze zich eerst inlezen in de kwestie .top !!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @Antiquado, goedemorgen! Wat leuk dat de Ziggo Community binnen je vriendengroep als advies werd gegeven, welkom! 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat in dit geval geen touw meer aan vast te knopen is met betrekking tot je facturen. Ik ben hier dan ook tot de bodem voor je ingedoken. Laten we bij het begin beginnen, zodat je een goed overzicht krijgt van wat er nu precies gebeurt is. Het is een lang bericht, dus schrik niet 😉 Pak er anders gerust een bakkie koffie bij, haha. 

Factuur 12 juni
Op deze factuur is je oude pakket nog berekend. Dit is inclusief het abonnement op Ziggo Sport Totaal en Movies en Series XL. 

Nieuw pakket i.c.m. de Mediabox Next
Op 26 juni is je nieuwe pakket ingegaan. Dit is Internet Complete en TV Complete Next met daarbij een korting, namelijk 3 maanden het pakket voor € 39,95 per maand. 

Factuur 12 juli
Het bedrag van deze factuur was - € 14,40. De verrekeningen van je oude pakket hebben plaatsgevonden op deze factuur. Daarnaast zijn ook de kosten van Ziggo Sport Totaal verrekend n.a.v. de opzegging. Hierdoor leidde dit tot een minbedrag. Het bedrag van € 14,40 hebben wij teruggestort naar je rekeningnummer. Voor deze factuur heeft dus geen automatische incasso plaatsgevonden. De herberekening van je nieuwe pakket is op deze factuur niet goed gegaan. Enkel een bedrag van € 18,70 is berekend voor je nieuwe pakket. Het bedrag van de factuur is hierdoor té laag uitgevallen. 

Factuur 15 augustus
Ik kan mij goed voorstellen dat deze factuur even slikken is. Bij deze factuur is een brief toegevoegd. In deze brief wordt aangegeven dat je in de maand juli een factuur hebt ontvangen met daarop een te laag bedrag. Dit is veroorzaakt door een fout in ons administratiesysteem. In deze factuur wordt het resterende bedrag verrekend. De normale abonnementskosten, plus de kosten die we nog niet eerder in rekening hebben gebracht worden op deze factuur berekend. Hierdoor komt het te betalen bedrag helaas hoger uit dan gebruikelijk is. Op deze factuur volgt dus een herberekening van je pakket voor de periode 26 juni t/m 31 augustus. De kosten die niet eerder berekend zijn, worden nu wel in rekening gebracht. Vervolgens betaal je de kosten van het pakket voor de nieuwe maand, september. De korting is geldig t/m 27 september en wordt tot en met deze datum verminderd op op je facturen. Daarnaast heb je op 2 augustus ook Ziggo Sport Totaal en Fox Sport Eredivisie (eerste 6 maanden € 17,95 p/m) besteld. Dit zenderpakket wordt berekend op deze factuur berekend voor een langere periode, namelijk 2 augustus t/m 30 september. Dit is bijna een periode van 2 maanden. Door dit alles samen is deze factuur dus zo hoog uitgevallen. 

De korting op je pakket is nu afgelopen. Je betaalt dus nu de reguliere kosten van je pakket á € 67,50 per maand + € 11,95 voor Movies en Series XL en € 17,95 voor het sport combi-pakket. De totale prijs is € 97,40. Vanaf 1 februari 2020 betaal je € 2,- per maand meer, omdat de korting op je sport combi-pakket dan is afgelopen. 

Films On Demand
 Vanwege de fout in ons administratiesysteem hebben we je 3 gratis films van On Demand aangeboden. Op 9 augustus heb je de film Night School á € 2,99 besteld. Deze is onverhoopt berekend, doordat dit offer te laat is ingevoerd bij diverse klanten. We hebben dit opgelost en je mag nu opnieuw 3 gratis films bekijken. De film Escobar á € 2,49, welke besteld is op 5 oktober, is hierdoor automatisch al verrekend. Je ziet deze verrekening terug op de eerstvolgende factuur. De verbruikskosten voor de film Night School heb ik handmatig voor je vergoed. Ook deze vergoeding zie je terug op de komende factuur. 

Zo, een flink verhaal! Ik hoop dat met deze uiteenzetting de facturen een stuk duidelijker zijn geworden. Er is het één en ander misgegaan, maar de kosten van je abonnement zelf zijn dus wel goed berekend. De fout met de films via On Demand is rechtgetrokken. Mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat het mij dan vooral weten! 

Antiquado
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Dank je wel @Cecilia Ziggo 

ja me kameraden zeiden dat hier meer en duidelijker uitgelegd werd . Daar zat zeker wat in .nu is het al wat duidelijker maar zijn de 2 maanden die ik betaalde voor de sport kanalen maar niet zag dmv opzegging ook berekend ? 
Snap dan nog steeds niet waarom hier de uitleg van de facturen wel duidelijk kunnen zijn en via de telefoon hun er een hoopje van maken 

wil je nogmaals bedanken voor de uitleg en voor je tijd nu is het duidelijk ?? 
wil bij deze @EnergieBoy ook nog bedanken voor je moeite en tijd ?? Mijn dank is groot 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Graag gedaan Antiquado, daar zijn we voor. (om elkaar te helpen, nietwaar) 

ThijsO.

Level 1
  • 66Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Mooi om te horen @Antiquado, blijkt maar weer dat dit een top platform is voor complexe problemen die wat extra aandacht vragen.

Antiquado
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Klopt @ThijsO.  maar toch zouden ze bij de klantenservice deze uitstekende hulp en tijd ook moeten kunnen bieden …. ??

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic