WimHoukes
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Omruilen mediabox voor CI+ module

Onlangs heb ik een nieuwe tv aangeschaft en nu wil ik mijn mediabox omruilen voor een CI+ module. Mijn huidige (oude) pakket bevat een 100Mbit internet verbinding met TV start welke ik graag wil behouden. Volgens de telefonische servicedesk kan ik alleen mijn mediabox omruilen voor een CI+ module als ik een nieuw pakket afneem. Dit zou echter wel een halvering van mijn internet snelheid (100 => 50 Mbit) of een toename van de maandelijkse kosten met €10 (bij een internetsnelheid van 250Mbit) betekenen.

Op mij komt dit niet erg klantvriendelijk over en ik vraag me af of een nieuw pakket dus echt noodzakelijk is? Ik heb immers al TV start, zie niet in wat de internet snelheid met mijn wens te maken heeft en hou liever die 100Mbit die ik nu heb. Eventueel kan ik bij mijn huidige pakket wel een extra CI+ module huren voor €2 per maand waardoor ik het nog vreemder vind dat ik mijn mediabox niet om kan ruilen.

15 Reacties 15
anoniemforum
Expert
Expert
  • 4149Reacties
  • 280Oplossingen
  • 606Likes

een moderator kan er even naar kijken

maar je heb nu waarschijnlijk een oud alles in eenstart pakket of internet+tv start waar een mediabox bij hoort waardoor het zonder wijziging van het abonnement niet mogelijk is om de mediabox om

te ruilen voor een ci+ module

ook zou het kunnen dat je een actie pakket heb of pakket wat niet meer geleverd wordt

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

WimHoukes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Fijn als er een moderator naar kan kijken. Postcode en huisnummer zijn toegevoegd aan mijn profiel.

Het zou goed kunnen dat ik een oud als-in-een-pakket heb, maar dan nog snap ik niet waarom ik niet mijn mediabox om kan ruilen, maar wel een extra CI+ module kan huren (dat kan toch?).

Jiri Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 152Reacties
  • 14Oplossingen
  • 28Likes

Welkom op de Ziggo Community, @WimHoukes

Gefeliciteerd met jouw nieuwe TV. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je een tv aanschaft met een CI+ slot, je deze ook wilt gebruiken.

Helaas moet ik mijn collega in deze gelijk geven. Het komt doordat het abonnement wat je nu afneemt niet meer aangeboden wordt. Het is dus niet simpel de box omruilen voor een CI+ en klaar. Bij elke wijziging word je verplicht om mee te gaan naar de huidige pakketten. Dit kan ik, hoe graag ik ook zou willen, niet voor je veranderen. 

WimHoukes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie.

Blijf het vreemd en klantonvriendelijk vinden dat ik wel een extra CI+ module af kan nemen voor €2 per maand, maar niet mijn mediabox om kan ruilen voor een CI+ module.

Maar goed zo zit het blijkbaar in elkaar bij Ziggo en daar zal ik het mee moeten doen.

Dit is wel iets wat ik mee neem bij de keuze voor een eventuele toekomstige overstap naar glas.

RoWi.
Expert
Expert
  • 5080Reacties
  • 216Oplossingen
  • 1243Likes

@WimHoukes de 100Mb is/was een speciaal abonnement Start XXL 

Kan je via Mijn Ziggo bij abonnement wijzigen niet kiezen voor TV Start met CI module zonder de snelheidswijziging?

Screenshot_20210411-121623_Chrome.jpgScreenshot_20210411-121610_Chrome.jpg

WimHoukes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee dat kan helaas niet. Als ik mijn tv-abonnement wil wijzigen krijg ik de volgende melding:

WimHoukes_0-1618137783115.png

Template
Expert
Expert
  • 951Reacties
  • 26Oplossingen
  • 150Likes

Ben je voormalige UPC klant of was je altijd al Ziggo klant?

Indien je altijd al Ziggo bent, dan is de box jou eigendom en wordt er niks omgeruild, het voordeel is wel, je kan zelf een Ci+ module kopen en de kaart uit de box dan in de Ci+module gebruiken

WimHoukes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben voormalig UPC klant.

RoWi.
Expert
Expert
  • 5080Reacties
  • 216Oplossingen
  • 1243Likes

Dan is het goed om te weten dat je met een CI module enkel live tv kan kijken, en dat de CI module nagravison codering moet ondersteunen. 

Je kan zover ik weet niet zomaar een willekeurige CI module kopen.

WimHoukes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de tip. Neem ik mee in mijn overweging.

RoWi.
Expert
Expert
  • 5080Reacties
  • 216Oplossingen
  • 1243Likes

Aanvulling is het een Philips of Sony met andere woorden een op Android TV gebaseerde slimme TV?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

Template
Expert
Expert
  • 951Reacties
  • 26Oplossingen
  • 150Likes

@RoWi. vandaar dat ik dit ook alleen meld, indien deze altijd al Ziggo klant was en niet voor een voormalige UPC klant. Indien deze had gemeld altijd al Ziggo klant, hadden we verder kunne verwijzen naar welke Ci+ module.

remond
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij hetzelfde verhaal. Na de telefonische toezegging dat ik op basis van behoud huidige abonnement had ik mijn mediabox verruild voor een CD-module met connectbox. Na 4 weken wordt ik geconfronteerd met een hogere factuur. Blijkbaar is mijn abo toch aangepast (10 eur meer). Na een telefoontje dat niet goed is gecommuniceerd en dit dus niett op basis van het huidige abonnement niet kan. Ik kan de CD-module weer omruilen voor de (lawaaierige en stroomvretende) mediabox met behoud van mijn oude abonnement.

Ik ben na een tip op het Sony-forum tot deze omruiling gekomen. Daar zijn diverse leden die wel met behoud van hun bestaande totaalpakket een CI-module hebben gekregen. Blijkbaar schijnt dit afhankelijk te zijn van wie je bij Ziggo aan de lijn krijgt. 

Voor mij blijft het de vraag waarom het gebruik van een CD+-module meer moet kosten dan een horizonbox en dus niet op basis van je lopende abonnement kan worden omgeruild. 

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 997Reacties
  • 98Oplossingen
  • 175Likes

@remond dat klinkt inderdaad niet heel logisch, en eerlijk gezegd maak ik het zelden mee dat een pakket met CI+ module duurder is dan met een Mediabox XL. Het is overigens wel mogelijk afhankelijk van het type pakket dat je afneemt. Dan zouden we samen je abonnement eens onder de loep moetennemen en de mogelijkheden bekijken. 
Gezien jij je profiel niet hebt ingevuld met postcode en huisnummer kan ik daar nu niet dieper op in gaan. Mocht je daar behoefte aan hebben, vul dan je profiel in en laat het even weten zodra je dat hebt gedaan.
Ik voer dan een abonnementscheck voor je uit en laat je zo snel mogelijk weten wat de mogelijkheden zijn.

remond
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie Jamyla Z.

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Nu heb ik het 3 in 1 pakket 69 euro.

Dit had ik graag gehandhaafd gezien in combinatie met de CI+ module daar ik wel de 250 mb internetsnelheid wil blijven gebruiken. Ik woon in het oude UPC gebied. Wil ik dus on demand kunnen kijken, moet ik dus gebruik maken van Ziggo Go en is dus een snel internet gewenst.

Uitgelicht topic