De bijstelling ging per 14-06-2022(is dan op 14-05-2022 vermeld!) in. Daarom zijn de factuur en de opzegging langs elkaar heen gegaan en staat de opzegging niet op de factuur. De factuurdatum is namelijk van 15-06-2022. De factuur was al opgemaakt toen de opzegging aan het verwerken was.
Dat is gewoon stelen, want de bijstelling van het abnnement is al een maand eerder bekend.
Deze werkwijze klopt gewoon niet!! Dat riekt naat klantje pesten!!
En dan wordt het een maand later verrekend, maar dat is niet juist en ook niet hoe het hoort!!
ZIGGO DIT KAN NIET!!!!!
Btw, dit maak ik nu al 2 maal mee.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag Leendert,
Het klopt inderdaad dat een wijziging in je abonnement soms pas een factuur later zichtbaar is dan je gewend bent, omdat de aanstaande factuur dan al is opgemaakt. Je krijgt je teveel betaalde geld dan ook gewoon de factuur daarna terug.
Heel mooi is het niet, maar 1) het wordt achteraf correct verrekend, dus van stelen is geen sprake en 2) bedrijven met zoveel klanten moeten nu eenmaal een dergelijk factuursysteem gebruiken waarbij de factuur eerst wordt opgemaakt en daarna verrekend. Hier zit soms een dag of wat tussen, dus als je inderdaad (zoals in jouw geval) pech hebt en tussen die dagen een wijziging doet, moet je net wat langer wachten dan je gewend bent. Achteraf wordt altijd de opzegdatum aangehouden, dus in jouw geval 14-6.
@leendert.ros Dat soort taalgebruik lost je probleem niet sneller op en nodigt vooral anderen niet uit om je probleem sneller aan te pakken.
TIP: Als je verder geen woorden hebt om je wens op een duidelijkere manier uit te leggen, dan zou ik even niets schrijven.
Je wilt een oplossing, op deze manier denk ik niet dat anderen je nog graag en snel willen gaan helpen.
of de facturen correct zijn of niet kan ik geen uitspraak over doen natuurlijk
maar als tip wil ik je zeggen:
zet je postcode en huisnummer in je profiel
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
zo kan een ziggo medewerker (te herkennen aan Ziggo logo voor hun naam ) je vast helpen met het uitzoeken of de factuur wel/niet klopt
meestal komen zij binnen 1-2 werkdagen langs 😉
Mooie Alex en Bert,
Aan jullie heb ik ook schijt, als je niet wil lezen en/of helpen .......
Nah, toedeledoki
Ik vertel onomwonden de waarheid en zeg wat ik ervan vind, da's nog steeds een recht.
Ik behandel hen zoals ik wordt behandelt, niets meer en niets minder..
Maar ik sla dit medium wel over..., heb ik niet nodig.
Ik los de dingen zelf op.AJUUS🖕
@leendert.ros "Aan jullie heb ik ook schijt, als je niet wil lezen en/of helpen ......."
Lezen hebben we gedaan, maar helpen kunnen we je niet, als andere klanten zijnde op dit klant helpt forum.
Ziggo moderators kunnen je wel helpen, als je een beetje normaal communiceert.
Zij hebben Ziggo voor hun naam staan en komen vanzelf langs in ieder topic.
Hoi @leendert.ros,
Wat jammer om te lezen dat je een andere verwachting had bij de laatste factuur, ik snap dat je daar pissig over wordt als je had verwacht dat de verrekening er al op zou staan.
Als ik je bericht zo lees dan kan ik mij wel voorstellen dat het zo is verlopen. Het is namelijk zo dat op het moment dat de opzegging nog niet definitief is (en deze dus nog geannuleerd kan worden), de wijziging nog niet mee wordt genomen. Dit wordt uiteraard achteraf wel verrekend op de eerst volgende factuur. De factuur datum is net na de wijziging echter een aantal dagen van te voren staat de factuur al klaar in onze systemen. Dit heeft elkaar dus net gekruist en is precies wat AlexHelpt ook uitlegt. Als je wilt dat ik of een andere moderator dit nog dubbel checkt, voeg dan je postcode en huisnummer toe aan je profiel.
Side note: Houd alsjeblieft met het plaatsen van een reactie onze huisregels in het vizier. Het is alles behalve fair om op deze manier te reageren op mede users die enkel proberen te helpen. Je mening delen mag altijd maar wel op een nette manier.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ziggo betaal je altijd een maand van te voren en het systeem is geautomatiseerd en verwerkt alle wijzigingen op de ingangsdatum.
Zo is de werkwijze bij Ziggo en teveel betaald wordt de volgende maand verrekend of terug gestort.
Het is niet anders.
Dag Leendert,
Het klopt inderdaad dat een wijziging in je abonnement soms pas een factuur later zichtbaar is dan je gewend bent, omdat de aanstaande factuur dan al is opgemaakt. Je krijgt je teveel betaalde geld dan ook gewoon de factuur daarna terug.
Heel mooi is het niet, maar 1) het wordt achteraf correct verrekend, dus van stelen is geen sprake en 2) bedrijven met zoveel klanten moeten nu eenmaal een dergelijk factuursysteem gebruiken waarbij de factuur eerst wordt opgemaakt en daarna verrekend. Hier zit soms een dag of wat tussen, dus als je inderdaad (zoals in jouw geval) pech hebt en tussen die dagen een wijziging doet, moet je net wat langer wachten dan je gewend bent. Achteraf wordt altijd de opzegdatum aangehouden, dus in jouw geval 14-6.
Nou niet dus....
Op 14-05-2022 heb ik de pakketten bijgesteld, dan krijg je direct bericht volgende maand (14-06-2022 dus) wordt je pakket verlaagt.
Je kunt dan niet zeggen dat Ziggo dit niet tevoren weet, ze stellen de boel wel op tijd bij maar de facturen worden niet op tijd bijgewerkt.
Dit weten ze toch, hier hoort wat aan gedaan te worden dit klopt niet!!
Zo denk ik erover, niks geen gelul van het heeft gekruist er kruist niks.
Alles is tevoren(1 maand) bekend!!!
ophoepelen met die kutsmoezen.
Een beetje dimmen kan ook wel, wij zijn hier ook alleen maar om je - als medeklanten - van een passend antwoord te voorzien he. Niet je eerste keer zo te zien.
Krom dat de facturatie zo werkt, maar niets aan te doen. Ajuus 👍
@leendert.ros Dat soort taalgebruik lost je probleem niet sneller op en nodigt vooral anderen niet uit om je probleem sneller aan te pakken.
TIP: Als je verder geen woorden hebt om je wens op een duidelijkere manier uit te leggen, dan zou ik even niets schrijven.
Je wilt een oplossing, op deze manier denk ik niet dat anderen je nog graag en snel willen gaan helpen.
of de facturen correct zijn of niet kan ik geen uitspraak over doen natuurlijk
maar als tip wil ik je zeggen:
zet je postcode en huisnummer in je profiel
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
zo kan een ziggo medewerker (te herkennen aan Ziggo logo voor hun naam ) je vast helpen met het uitzoeken of de factuur wel/niet klopt
meestal komen zij binnen 1-2 werkdagen langs 😉
Mooie Alex en Bert,
Aan jullie heb ik ook schijt, als je niet wil lezen en/of helpen .......
Nah, toedeledoki
Ik vertel onomwonden de waarheid en zeg wat ik ervan vind, da's nog steeds een recht.
Ik behandel hen zoals ik wordt behandelt, niets meer en niets minder..
Maar ik sla dit medium wel over..., heb ik niet nodig.
Ik los de dingen zelf op.AJUUS🖕
@leendert.ros "Aan jullie heb ik ook schijt, als je niet wil lezen en/of helpen ......."
Lezen hebben we gedaan, maar helpen kunnen we je niet, als andere klanten zijnde op dit klant helpt forum.
Ziggo moderators kunnen je wel helpen, als je een beetje normaal communiceert.
Zij hebben Ziggo voor hun naam staan en komen vanzelf langs in ieder topic.
Hoi @leendert.ros,
Wat jammer om te lezen dat je een andere verwachting had bij de laatste factuur, ik snap dat je daar pissig over wordt als je had verwacht dat de verrekening er al op zou staan.
Als ik je bericht zo lees dan kan ik mij wel voorstellen dat het zo is verlopen. Het is namelijk zo dat op het moment dat de opzegging nog niet definitief is (en deze dus nog geannuleerd kan worden), de wijziging nog niet mee wordt genomen. Dit wordt uiteraard achteraf wel verrekend op de eerst volgende factuur. De factuur datum is net na de wijziging echter een aantal dagen van te voren staat de factuur al klaar in onze systemen. Dit heeft elkaar dus net gekruist en is precies wat AlexHelpt ook uitlegt. Als je wilt dat ik of een andere moderator dit nog dubbel checkt, voeg dan je postcode en huisnummer toe aan je profiel.
Side note: Houd alsjeblieft met het plaatsen van een reactie onze huisregels in het vizier. Het is alles behalve fair om op deze manier te reageren op mede users die enkel proberen te helpen. Je mening delen mag altijd maar wel op een nette manier.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.