Gewi

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nieuwe overeenkomst - foute factuur

Vorige maand heb ik hier een vraag gesteld over de factuur van mijn nieuwe overeenkomst. Deze klopte niet en dit zou in januari helemaal goed komen. Tot mijn verbazing klopt de factuur van januari wederom niet. De pods die ik in mei in bruikleen heb gekregen staan er weer als abonnement op. Ik heb op 17 december ook nog een chat gesprek met ziggo gehad en ook daar werd verzekerd dat het helemaal goed kwam. Wat moet ik nu nog doen om dit ooit nog goed op de factuur te krijgen??? Ziggo maar helemaal opzeggen? 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dag @Gewi,

Ik heb de contacthistorie er even op nageslagen en deel hierbij even wat belangrijke punten:


- In mei 2022 zijn de Wifi Pods als huur besteld, waarvan de eerste 12 maanden gratis zouden zijn. Hierna betaal je abonnementskosten á € 2,50. Klaarblijkelijk had dit gratis moeten zijn.

- Recent heb je contact gehad met mijn collega's. Zij zouden het omzetten naar 'gratis in bruikleen'. Spijtig genoeg hebben ze de bestaande Pods welke je al in bezit had niet omgezet naar 'gratis in bruikleen', maar is er een nieuwe set als 'gratis in bruikleen' verstuurd. Vandaar dat je 2 Extra Pods hebt gekregen en je ook nog betaalt voor de Pods die je al in huis had.

Het makkelijkste is dat ik de betaalde Pods opzeg, echter heb je deze geïnstalleerd. Is het voor jou mogelijk om de bestaande Pods te vervangen voor de nieuwe? Dat is administratief gezien het eenvoudigst. We horen het graag!

Bekijk in context

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Gewi Super! Dank je wel! Ik heb de Pods zojuist voor je opgezegd. Er volgt nog een retourdoos met instructies. Bewaar het verzendbewijs goed!

 

Daarnaast heb ik handmatig een creditering ingeschoten over de maand januari. De maand februari wordt automatisch gecrediteerd door de opzegging van vandaag. Kortom, de gemaakte kosten worden in zijn geheel verrekend op je volgende factuur, waardoor deze lager uitvalt. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Gewi

Welkom hier! 

Ik ben meteen je gegevens ingedoken, want ik snap dat je een beetje wanhopig wordt als het maar niet wil lukken. 

Nu zie ik op je klantnummer 4 wifipods actief. 2 gratis en 2 die je bij ons in bruikleen huurt voor 2,50 per maand. Hoeveel pods wil je hebben en gebruik je momenteel?  Ik zie van vorige contacten niet veel meer terug dan "pods zouden in bruikleen moeten zijn", maar dat zegt niets over de prijs. Bruikleen betekent niet per definitie gratis. Daarom twijfel ik nu een beetje aan wat er gedaan is en hoe het nu precies wél zou moeten staan. 

Mocht het zo zijn dat je slechts 2 pods hebt (dan vraag ik me nog wel af waar de andere 2 zijn), wil je me dan de serienummers van deze pods in een privébericht sturen? Dan kan ik ervoor zorgen dat de andere 2 van je klantnummer worden gehaald. 

Gewi
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Lycke,

Bedankt voor je snelle reactie. Sorry, maar hoe stuur ik je een privé bericht?

Groet,

Wilma

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gewi Klik op berichten rechts bovenin deze pagina, dan op

Bert_0-1674318194060.png en vul Lycke in enz.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Gewi 

Als u linksboven op deze pagina op :community_berichten: Berichten klikt en dan als geadresseerde Lycke intikt, dan komt het goed. 👍🏻

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

@Gewi  en als je opzegt dan krijg je nog steeds ongeveer twee facturen ....afrekening duurt nog wel een tijdje.

Maar het gras bij de buren is altijd groener maar of het beter is?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dag @Gewi,

Ik heb de contacthistorie er even op nageslagen en deel hierbij even wat belangrijke punten:


- In mei 2022 zijn de Wifi Pods als huur besteld, waarvan de eerste 12 maanden gratis zouden zijn. Hierna betaal je abonnementskosten á € 2,50. Klaarblijkelijk had dit gratis moeten zijn.

- Recent heb je contact gehad met mijn collega's. Zij zouden het omzetten naar 'gratis in bruikleen'. Spijtig genoeg hebben ze de bestaande Pods welke je al in bezit had niet omgezet naar 'gratis in bruikleen', maar is er een nieuwe set als 'gratis in bruikleen' verstuurd. Vandaar dat je 2 Extra Pods hebt gekregen en je ook nog betaalt voor de Pods die je al in huis had.

Het makkelijkste is dat ik de betaalde Pods opzeg, echter heb je deze geïnstalleerd. Is het voor jou mogelijk om de bestaande Pods te vervangen voor de nieuwe? Dat is administratief gezien het eenvoudigst. We horen het graag!

Gewi
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

hallo Vincent, ik kan de nieuwe wel installeren. Dat betekent dat ik de oude niet meer kan gebruiken en weg moet doen? 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Gewi hallo, ik meng me er ook even in, als je het goedvindt 😉

En dat wil inderdaad zeggen dat je de oude niet meer kunt gebruiken. Dat zijn dan diegenen die wij opzeggen, of als het ware omzetten naar je nieuwe variant. 

Gewi
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ja, dat is dan prima

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Helemaal goed @Gewi! Geef je ons een seintje zodra je de nieuwe Pods hebt geïnstalleerd? Dan zeggen wij de 'oude' op. Hiervoor krijg je vanzelf een retourdoos toegestuurd. Bewaar het retourbewijs goed. Daarnaast crediteer ik ook nog de abonnementskosten over de periode dat het in rekening is gebracht.

Gewi
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Vincent, ik heb de oude verwijderd. Wil je het verder regelen?

Bedankt. 
Met vriendelijke groet. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Gewi Super! Dank je wel! Ik heb de Pods zojuist voor je opgezegd. Er volgt nog een retourdoos met instructies. Bewaar het verzendbewijs goed!

 

Daarnaast heb ik handmatig een creditering ingeschoten over de maand januari. De maand februari wordt automatisch gecrediteerd door de opzegging van vandaag. Kortom, de gemaakte kosten worden in zijn geheel verrekend op je volgende factuur, waardoor deze lager uitvalt. 

Uitgelicht topic