mjansen33

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Nieuwe mediabox zogenaamd gratis, wel 20% abonnementsverhoging.

Ik ben al heel lang klant en heb nog een stokoude mediabox van UPC. Mijn tv stoort erg en maakt rare krakende geluiden. 

 

Vanmiddag heb ik gebeld en toen werd er gezegd dat de technologie van nu niet meer goed werkt met mijn mediabox en dat ik recht heb op een nieuwe. Dan denk je mooi maar vervolgens krijg je te horen dat de abonnementsprijs wel met bijna 20% omhoog gaat want de prijzen zijn verhoogd. 

 

Blijkbaar wordt het dan als een nieuw abonnement beschouwd, maar nieuwe abonnees krijgen 6 maanden 50% korting en ik krijg een schamele 5 euro per maand aangeboden.

 

Ik heb dit geweigerd en krijg nu een nieuwe kabel die waarschijnlijk niet zal helpen.

 

Ik zou graag echt gratis een nieuwe mediabox ontvangen anders ga ik opzeggen, Ziggo is tenslotte niet de enige.   

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @mjansen33, als aanvulling op het bericht van Mariska:

Waar ik nog niet helemaal achter ben is of er ook een optie is om alles precies zo te houden zoals het is en een nieuwe Pace Mediabox (die je nu hebt) of een soortgelijke mediabox te ontvangen, ik heb dit voor je nagevraagd maar hier heb ik nog geen terugkoppeling op, to be continued. 

We hebben inmiddels uitsluitsel: Het is mogelijk om jouw Pace Mediabox direct om te wisselen voor hetzelfde model. Daar komt geen abonnementswijziging bij kijken.

Bekijk in context

89 Reacties 89
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @mjansen33 ,

Geen idee of je hierop zit te wachten, maar wellicht kan geprobeerd worden de huidige mediabox goed te laten werken:

Welke mediabox heb je?

Kan je een foto plaatsen van het AOP(coax aansluiting)?

 

Dit soort problemen komen vaak door verouderde aansluitmaterialen.Sowieso heb je recht op kosteloze vervanging als je mediabox defect is, maar dat word dan waarschijnlijk een Mediabox XL.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@mjansen33 

Bij een andere provider zal je ook wel meer gaan betalen dan het stokoude abonnement wat je nu hebt.

 

Onder prijsverhogingen kom je bij niemand uit en zal je meer moeten betalen , over een paar maanden verhoogt iedere provider zijn abonnementsgeld , ook voor hun zijn de lasten duurder geworden.

Het is wat het is... ik zou het aanbod aangenomen hebben met de korting scheelt toch weer.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.

Grote kans dat behalve uw Ziggo box, ook de AOP ( Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo muurkastje ) en de coax bekabeling verouderd is. Als de AOP inderdaad te oud is, wordt deze gratis door Ziggo vervangen.


Maakt u wat foto's van o.a. de AOP en plaatst u deze hier op dit forum, zodat andere experts hun mening daarover kunnen geven.

Overigens : Als uw Ziggo Box af en toe hapert en/of de fan veel lawaai maakt en/of continue hardop draait, en/of de box te warm wordt en/of ( daardoor ) soms uitvalt, dan moet Ziggo de box kosteloos vervangen en dan wordt ook geen administratie kosten berekend.


Misschien kan een Ziggo mod u een goed aanbod doen, maar het is en blijft Ziggo !

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

komt omdat je nog een oud alles-in-1 abo hebt als ik dit zo lees, dit bestaat niet meer. je zult als je een next (mini) wilt, omgezet moeten worden naar een nieuw abo, en die is inderdaad duurder. je kunt het ook zo bekijken, omdat ziggo u nooit uit zichzelf heeft benaderd om het oude abo verplicht om te zetten heb je al die tijd al korting gehad.. je kunt beter akkoord gaan met die 6x5 euro en anders zul je inderdaad "moeten" overstappen.

mjansen33
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Hoi Visser,

 

Ik heb een hele oude mediabox nog van UPC, zon platte zwarte. Ik heb een aansluiting in de woonkamer waar een splitter in zit. Ik heb de kabel van de tv al zonder de splitter aangesloten maar dat maakt geen verschil. De aansluitmaterialen zijn nog niet zo oud, ik denk ongeveer een jaar. Ik had toen problemen met de telefoon en internet en een monteur heeft de aansluiting en de bekabeling vervangen. 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

enige optie om onder abo wijziging uit te komen is een monteur laten komen die de pacebox (als het een andere box van upc is kan het niet, die worden niet meer gemaakt) omwisseld. maarja, ooit zul je eraan moeten geloven en gaan die boxen eruit en word je abo alsnog omgezet. voor altijd voor een dubbeltje op de eerste rij blijven zitten is niet mogelijk, bij geen enkele provider..

mjansen33
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Ik heb het niet over een stokoud abonnement maar over een stokoude mediabox. Een normale verhoging is geen probleem maar 20% is niet normaal en die korting was maar voor een paar maanden. Je hoort bij je abonnement gewoon gratis goedwerkende apparatuur te krijgen en als er iets verandert aan de technologie waardoor dit niet meer werkt horen ze dat uit zich zelf te vervangen.

mjansen33
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Hallo Pasi,

 

De AOP is nog niet zo lang geleden vervangen samen met de bekabeling.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

blijkbaar oud genoeg om niet zomaar te kunnen switchen naar een nieuwe mediabox. vergeet niet dat wij hier klanten zijn. de moderators zijn personeel bij ziggo en die zullen net als de mensen van telefonische klantenservice ook je abo moeten omzetten naar een abo van deze tijd (inclusief prijsverhoging)

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Gio2903,

Heeft een monteur voorraad van Pace boxen dan?

Wat ik heb begrepen is dat als de klantenservice een ''technische swap'' uitvoert voor een defecte Pace, dat er dan een mediabox XL toegestuurd word.Maar of @mjansen33 blij word van de XL geen idee...

mjansen33
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Jij lijkt te denken dat ik een abonnement heb voor een habbekrats, wat ik betaal is al aan de hoge kant voor wat ik krijg. Mijn dochter betaald voor een vergelijkbaar abonnement ergens anders 10 euro minder. Dit abonnement is 3 jaar geleden afgesloten en niet ergens in de prehistorie. Bij mijn eerste internet abonnement heb ik een modem gekregen, bij andere wijzigingen is nooit iets vervangen, ze laten je gewoon met de oude rotzooi zitten dus als er iemand voor een dubbeltje op de eerste rang zit is het Ziggo wel, wat de mediabox ooit gekost heeft hebben ze al heel lang geleden terug verdiend.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Welk internet modem heb je nu dan @mjansen33 ?

Uiteraard moet het wel opgelost kunnen worden zonder verhoging van het abonnement, maar dan waarschijnlijk niet met een mediabox next.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@Verwijderd accountyes.

en technische swap zou inderdaad xl zijn, aan t eind van het jaar ben je dan ook al aardig wat geld kwijt aan het stroomverbruik..

mjansen33
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Hoi Visser,

 

Ik heb geen verstand van mediaboxen, alles waarmee ik gewoon tv kan kijken zonder storingen vind ik goed. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Duidelijk @Gio2903 !

En klopt inderdaad...

Enig idee toevallig hoeveel XL's er nog op voorraad zijn in ''de loods''?😜

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

hetzelfde pakket ergens anders moet dan bijna wel tmobile oid zijn, want kpn is gemiddeld een tientje duurder dan ziggo. meer betalen word niemand blij van, maar daar kom je niet altijd onderuit. ben benieuwd waar een moderator mee gaat komen, maar vermoedelijk is het een energieslurpende xl als vervanging, of duurder abo met een next (mini).

Verwijderd account
Niet van toepassing

@mjansen33  schreef:

Hoi Visser,

 

Ik heb geen verstand van mediaboxen, alles waarmee ik gewoon tv kan kijken zonder storingen vind ik goed. 


Er zou dan wel een XL gestuurd kunnen worden zonder verhoging van het abonnement, op zich iets moderner dan de Pace die je nu hebt, maar zoals @Gio2903 al zegt is het een energieslurpend ding...

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ooit zal de voorraad op zijn, maar heel veel zullen ze niet meer gebruikt worden, dus hoelang dat duurt weet ik niet natuurlijk 😉 .hoe minder hoe beter, traag on-ding is het @Verwijderd account 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik vind het wel meevallen qua traagheid @Gio2903 , maar het is verder wel een onding inderdaad...😉

Uitgelicht topic