mjansen33

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Nieuwe mediabox zogenaamd gratis, wel 20% abonnementsverhoging.

Ik ben al heel lang klant en heb nog een stokoude mediabox van UPC. Mijn tv stoort erg en maakt rare krakende geluiden. 

 

Vanmiddag heb ik gebeld en toen werd er gezegd dat de technologie van nu niet meer goed werkt met mijn mediabox en dat ik recht heb op een nieuwe. Dan denk je mooi maar vervolgens krijg je te horen dat de abonnementsprijs wel met bijna 20% omhoog gaat want de prijzen zijn verhoogd. 

 

Blijkbaar wordt het dan als een nieuw abonnement beschouwd, maar nieuwe abonnees krijgen 6 maanden 50% korting en ik krijg een schamele 5 euro per maand aangeboden.

 

Ik heb dit geweigerd en krijg nu een nieuwe kabel die waarschijnlijk niet zal helpen.

 

Ik zou graag echt gratis een nieuwe mediabox ontvangen anders ga ik opzeggen, Ziggo is tenslotte niet de enige.   

89 Reacties 89
mjansen33
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

@Verwijderd account Ik denk dat je in de war bent met @Gerard001 , die had een mail gekregen waarin stond dat hij hem gratis kreeg en kreeg hem toen niet. Dit is pas mijn eerste topic.

mjansen33
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

@RoWi. Mijn Ziggo aansluiting zit in de woonkamer en mijn tv staat er vlak naast dus alles is heel makkelijk in een paar minuten aangesloten, daarom blijf ik ook iedere keer weer.

 

Ziggo lijkt tegenwoordig alleen maar medewerkers te hebben die geen kennis hebben. Vroeger werden er allerlei vragen gesteld, moest je foto;s maken en werden er allerlei dingen getest maar nu wordt er standaard 1 voor 1 alle kabel vervangen, dan de splitter, dan de apparatuur en pas daarna komt er een monteur.

 

 

Gerard001

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes

Nou mensen.
Ik heb nu al mijn nieuwe Pace box staan.
Kreeg hem vanmorgen via Postnl en eenmaal aangesloten werkt hij na de update en zenders zoeken bijna prima.
De commerciële zenders ontbraken, maar na even gebeld te hebben met Ziggo waren ook die binnen een half uur toegankelijk om te kijken.
Wij zijn blij, nu werkt het digitale disply weer, dat was met de oude Pace kapot, ik konden we wel via de tv kijken op welke zender hij stond, maar nu is het toch fijner dat het display weer aangeeft welke zender er op staat.
Iedereen bedankt en zeker de helpende mensen van Ziggo. die dit nu na 9 maanden hebben opgelost voor mij.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@mjansen33 Schreef: nu wordt er standaard 1 voor 1 alle kabel vervangen, dan de splitter, dan de apparatuur en pas daarna komt er een monteur.

 

Dat ligt er maar net aan, ik verbaas mij er ook wel is over hoe snel er soms al een monteur gestuurd wordt, dat ik zelf denk, zou je niet eerst wat meer onderzoek doen om zeker te weten of dat wel nodig is, voordat je een dure monteur langs gaat sturen. Want ten slotte moeten we met ze alle die dure monteur bezoekjes betalen (abonnement geld). Dus ik snap wel dat ze het eerst met een goedkopen oplossing (kabel of splitter) proberen op te lossen, en als dat niet helpt de monteur pas langs te sturen. Maar het belangrijkste is dat het probleem uiteindelijk wordt opgelost (maar dan ook weer niet zo'n lange tijd als het nu bij @Gerard001 heeft geduurd) 😉

mjansen33
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

@Vincent  Ik heb gisteren de nieuwe mediabox aangesloten, hij doet het prima, on demand werkt weer en het beeld is weer heel mooi zonder storingen. Alleen de kabel die van de mediabox naar de aansluiting loopt zit heel erg los. Bij de oude mediabox moest je kracht zetten om hem los te trekken deze valt er al uit als je een tikje tegen de kabel geeft dus ik hoop niet dat dat problemen gaat geven. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@mjansen33  schreef:

... Ik heb gisteren de nieuwe mediabox aangesloten, hij doet het prima, on demand werkt weer en het beeld is weer heel mooi zonder storingen. Alleen de kabel die van de mediabox naar de aansluiting loopt zit heel erg los....


Dat gaat veel te gemakkelijk. Een @Ziggo administrator kan u een nieuwe kabel toezenden.

Misschien is het wel handig, om hier te vermelden welke type/merk modem/router u nu gekregen hebt en waarop u deze wilt aansluiten, dan kan daar in ieder geval geen misverstand over bestaan en krijgt u de goede kabel.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@mjansen33 Ai! Dat gaat wel heel makkelijk, inderdaad. Hoe lang is de kabel die je nodig hebt? Ik heb de mogelijkheid om kosteloos 1 van 1.5, 3 of 5 meter kosteloos na te zenden. Daarmee sluiten we uit of probleem in de kabel of box zit.

mjansen33
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

@Vincent Bedankt voor je snelle reactie, 1,5 meter is genoeg. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@mjansen33 Bij deze voor je besteld! De levering volgt zo snel mogelijk. Je ontvangt nog een Track & Trace code per e-mail.

mjansen33
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

@Vincent Ik heb gisteren de nieuwe kabel ontvangen en die zit goed, dus alles is nu opgelost.

Uitgelicht topic