ypehille

Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Nieuwe Yamaha rx-v4a en hdmi problemen

Ik heb een nieuwe Yamaha receiver de RX-V4A receiver en ondervindt toch veel hinder van een goed werkende hdmi connectie. 

de Next zit op HDMI-1, Philips tv via ARC verbonden. vaak geen geluid over de speakers en allen geluid op tv. wat helemaal uit sync loopt. Gisteravond de receiver opnieuw moeten resetten omdat er geen geluid uit de speakers kwam. 

op de Philips tv heb ik easylink op de tv uit staan. is het nu beter om rand app. op tv aan te sluiten?? en dan tv via HDMI-ARC op je receiver?? Mijn Marantz gaf geen problemen die ik nu ondervindt

wat kan anders of … wat doe ik fout 

6 Reacties 6
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hallo @ypehille

Wat naar dat het geluid of helemaal weg is of niet synchroon loopt 🤔 Daar heb je letterlijk niks aan! 
Met de Marantz had je geen problemen, terwijl je dezelfde bekabeling gebruikt op dit moment? 

Het geluid via de TV en Next (zonder randapparatuur) werkt wel goed? Heb je al een andere HDMI ingang geprobeerd of een andere kabel?

ypehille
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

als eerste, 

geluid rechtstreeks van next --->tv prima synchroon. Nou weet ik niet of dan de sychroon instellingen op de box nog gelden. 

situatie nu

geluid Next --> Hdmi -> hdmi 1 receiver 

beeld Next --> optische kabel --> audio 1 receiver 

hdmi ARC van receiver naar tv. (Philips)  deze kabel vervangen door een duurdere versie 2.0b

andere kabels zijn gelijk gebleven maar zijn ook high speed 

eerdere test situatie was

next hdmi-->tv Hdmi 2, tv hdmi arc naar hdmi arc receiver. 

Het gekke is met Apple TV heb ik helemaal deze synchroon problemen niet

Inmiddels staat de milliseconden op 120ms en dan lijkt het redelijk goed. 

 

ypehille
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Inmiddels heb ik het synchroon geluid onder redelijke controle al blijft het vreemd dat je al deze toeters en bellen in moet zetten qua instellingen, terwijl je de ATV 4 eraan prikt en spelen, schakelen etc 

Dit doet de next box bij de receiver niet, zeker als ik vanuit het streamen van muziek de next aanzet. TV gaat aan maar next blijft streamen en schakelt niet naar hdmi1 input. Dit moet je handmatig doen. Zijn hier nog tips voor ?? Instellingen bij Next zouden allemaal goed moeten staan. Ook de fabriek instellingen al eens terug gezet

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @ypehille,

Fijn om te lezen dat je het inmiddels redelijk onder controle hebt. Wat betreft je vraag voor tips moet ik je helaas teleurstellen. Ik heb persoonlijk geen ervaring met de Yamaha rx-v4a en de opstelling die wordt gebruikt, maar wellicht dat @robbo het verlossende antwoord weet? 

En qua instellingen in de Yamaha zijn hier ook nog dingen in aan en uit te schakelen? Hoe is dit momenteel ingesteld? 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@ypehille Als ik het goed begrijp heb je de next aangesloten op tv, en tv weer op de receiver? Sluit de Next aan  op de receiver op inkomende hdmi poort. De uitgaande (ARC/Monitor) op tv HDMI arc poort. (Wellicht bedoel je dit ook of heb dit ook zo aangesloten. Om even zeker te zijn de vraag) Geef in het menu van de Yamaha dat audio van de aangesloten  bron over HDMI moet gaan. En stel in op tv dat audio extern moet gebeuren. Verder is het zo dat vaak nieuwere modellen en merken de ARC EN CEC samen werken, CEC bij jou tv easy-link genoemd) Hoewel echt 2 verschillende functies en niets met elkaar van doen, (ARC uitsluitend geluid en Cec de communicatie tv en randapparatuur) Werken zoals gezegd vaker samen bij meer merken. Dus test even uit om easy - link  aan te zetten. 

 

Probeer dat eerst even.. En laat even weten of dit beter gaat . ( en zet ook de synchr. inst. weer even terug evt.)Dan kijken we even verder. Succes ! Gr Rob

ypehille
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

robbo

inmiddels al eentijdje easy link aan gezet. Geluid komt nu wel binnen over de receiver. het synchroon beeld en geluid is nog wel een ding. verschil ingesteld op de receiver op 56 ms en loopt nu goed maar op 0 zetten geeft wel een groot verschil. De next schakelt overigens nog steeds niet de receiver over op input next als ik via musiccast radio stream. enigste oplossing is dan om alles uit te schakelen en weer met behulp van de next de boel aan te zetten. Voor het laatste moet ik denk ik bij Yamaha zijn. Alhoewel het met de apple tv geen probleem is

Uitgelicht topic