EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10865Reacties
  • 539Oplossingen
  • 2498Likes

Nieuwe Privacywetgeving bij Ziggo - 25 mei 2018

Iedereen heeft er vast al wel iets over gehoord, de nieuwe Privacy wetgeving - Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Per 25 mei 2018 gaat ook de nieuwe privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt niet meer.

De AVG is ook wel bekend onder de Engelse naam: General Data Protection Regulation (GDPR).

Ook Ziggo moet zich hier aan houden en heeft daarom onder Mijn Ziggo een nieuwe toevoeging met de naam Privacy onder het kopje Gegevens. Welke gegevens bewaren ze bij Ziggo? Je kunt een rapport opvragen, je gegevens wijzigen, overzetten of verwijderen. Wanneer je het niet prettig vindt dat Ziggo gegevens over je gebruik verzamelen dan kun je bezwaar maken. Privacy is belangrijk en daarom wil Ziggo je volledig inzicht en controle geven. Hier kun je zien welke gegevens Ziggo van je bewaart: Mijn Ziggo -> Gegevens -> Privacy (onderaan de pagina).

Ziggo kan al je persoonlijke gegevens in een rapport verzamelen zodat je weet welke informatie ze van je hebben. Zodra het rapport klaar is zal deze worden verstuurd via een e-mail.

Welke gegevens kan je opvragen?
Als je een rapport van je gegevens opvraagt, kun je de volgende zaken verwachten:

- Accountinformatie zoals naam, geboortedatum en klantnummer
- Contactinformatie zoals je adres en e-mailadressen
- Je abonnementsgegevens
- Contacthistorie

Wil je niet dat je gegevens worden gebruikt voor onderzoek of reclame. Hoe regel je dat?
Je hebt het recht om bezwaar te maken op het gebruik van je gegevens voor bijvoorbeeld onderzoek of reclame. Ga hiervoor naar het tabblad Bezwaar onder Mijn Ziggo -> Gegevens -> Privacy. Hier kun je een verklaring opgeven. Als Ziggo het bezwaarschrift in behandeling heeft genomen nemen ze uiteraard contact met je op.

Het is niet mogelijk om je volledige gegevens te laten verwijderen. Je maakt namelijk gebruik van een of meerdere diensten van Ziggo. Je kan daarom niet alle gegevens van jezelf laten verwijderen. Wil je weten wat je wel kan verwijderen, neem contact op met de Klantenservice.
Uitgelicht
58 Reacties 58
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 508Reacties
  • 6Oplossingen
  • 36Likes

EnergieBoy wrote:
Wil je niet dat je gegevens worden gebruikt voor onderzoek of reclame. Hoe regel je dat?
Je hebt het recht om bezwaar te maken op het gebruik van je gegevens voor bijvoorbeeld onderzoek of reclame. Ga hiervoor naar het tabblad Bezwaar onder Mijn Ziggo -> Gegevens -> Privacy. Hier kun je een verklaring opgeven. Als Ziggo het bezwaarschrift in behandeling heeft genomen nemen ze uiteraard contact met je op.
Helaas, maar dit werkt (nog) niet.
EnergieBoy
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 10865Reacties
  • 539Oplossingen
  • 2498Likes

Contact opnemen met de klantenservice dan maar 🙂
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10455Reacties
  • 746Oplossingen
  • 3142Likes

@vasco_nl,

Ik heb het net voor je getest en ik mag wel bezwaar indienen ;-)! We pakken het op en we gaan na waarom jij dat niet kan.

Kun je mij ook voorzien van de volgende informatie:
- Ik neem aan dat je ingelogd was in Mijn Ziggo om bezwaar in te kunnen dienen, kun je dat bevestigen?
- Welke browser heb je gebruikt?
- Heb je het onlangs nog geprobeerd? Misschien was er op het moment dat jij het probeerde een storing gaande? (en kan je dit ook in een andere browser testen?)

We geven je melding in ieder geval intern door omdat we dit goed op orde willen hebben. Ik zie ook graag je reactie tegemoet.
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 508Reacties
  • 6Oplossingen
  • 36Likes

Serkan Ziggo wrote:
@vasco_nl,

Ik heb het net voor je getest en ik mag wel bezwaar indienen ;-)! We pakken het op en we gaan na waarom jij dat niet kan.
Hmmm, meten met twee maten :thinking: :wink:

Serkan Ziggo wrote:
Kun je mij ook voorzien van de volgende informatie:
Zeker.

Serkan Ziggo wrote:
- Ik neem aan dat je ingelogd was in Mijn Ziggo om bezwaar in te kunnen dienen, kun je dat bevestigen?
Ja aangemeld bij mijn Ziggo want ik zou niet weten waar je dat anders zonder aan te melden kan doen.

Serkan Ziggo wrote:
- Welke browser heb je gebruikt?
- Firefox V60.0.1
- Microsoft Edge V40.15063.0.0

Serkan Ziggo wrote:
- Heb je het onlangs nog geprobeerd? Misschien was er op het moment dat jij het probeerde een storing gaande? (en kan je dit ook in een andere browser testen?)
Heb het zojuist eerst nogmaals geprobeerd zodat ik hier volledig antwoord kan geven. Nee het werkt nog steeds niet in beide browsers.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Reacties
  • 278Oplossingen
  • 371Likes

Bedankt voor je test Vasco_nl,

Vreemd, we hebben hier nog wat meer tests gedaan en die komen ook allemaal binnen. Gebruik je eventueel vreemde characters in je tekst of wellicht teveel, maar dat je daar geen melding van ziet? Zou je me de tekst voor het bezwaar anders inclusief je klantnummer kunnen doorgeven in een PM? Mocht je dat liever niet doen, dan alleen je klantnummer?

Gr,
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 508Reacties
  • 6Oplossingen
  • 36Likes

Dag Ronald,

Nee ik gebruik gewoon de reguliere letters, cijfers en leestekens. Ook staat er geen character teller bij dus hoeveel tekst er in mag is onduidelijk maar het zijn drie regeltjes dus lijkt mij de lengte ook niet echt het probleem.

Ik heb geen extra browser plugins etc geïnstalleerd dus ook die kunnen geen roet in het eten gooien.

Stuur jou een PM met de gevraagde informatie toe.
Nick999
Expert
Expert
  • 3906Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1067Likes

Ronald Ziggo Serkan Ziggo
Ik heb even getest en bij mij lukt het ook niet.
Vreemd genoeg kan ik zelfs geen gegevens opvragen (wellicht dat vasco_nl dat ook even kan proberen) zonder foutmelding. Zie hieronder.



Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Reacties
  • 278Oplossingen
  • 371Likes

Bedankt Nick,

Ik heb inmiddels wat meer voorbeelden intern verzameld. Kunnen jullie ook via de feedback knop aan de zijkant aangeven dat het niet werkt? Ik ga hier voor de meer wegen naar Rome strategie omdat het echt niet kan natuurlijk.

Gr,
Nick999
Expert
Expert
  • 3906Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1067Likes

Ronald Ziggo
Zojuist gedaan. Dus maar even kijken wat de oorzaak is.
Zelf maak ik mij niet zo druk over die gegevens, maar het moet wel werken natuurlijk.
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 508Reacties
  • 6Oplossingen
  • 36Likes

Nick999 ik heb ook geprobeerd gegevens op te vragen en hier krijg ik wel de response "Je verzoek is ingediend. Je ontvangt binnen 30 dagen een reactie via e-mail." dus dat lijkt te werken bij mij.

Ronald Ziggo Heb nog een test bij bezwaar gedaan zonder nieuwe regels te gebruiken (ENTER) dus de punten achter elkaar en dan krijg ik wel de response "Je verzoek is ingediend. Je ontvangt binnen 30 dagen een reactie via e-mail.". Je kunt dus netjes nieuwe regels en alinea's maken zodat je een nette duidelijk opmaak krijgt in je bezwaar maar bij klikken op verzenden kan je dus het bezwaar niet indienen.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Reacties
  • 278Oplossingen
  • 371Likes

Bedankt voor de extra info! Wij hadden ook alleen tests gedaan met enters.....

Gr,
Shilka
Raadgever
  • 200Reacties
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

Ik heb mijn gegevens opgevraagd en op 25 mei bevestiging gekregen dat ik binnen een maand een link voor downloaden toegestuurd zou krijgen:

"Je vroeg ons om een overzicht van de persoonlijke gegevens die we van je hebben. Dat maken we graag in orde. Binnen 30 dagen krijg je een e-mail met daarin een persoonlijke link om het overzicht te downloaden."

Ik heb nu meer dan 2 maanden later nog steeds niets ontvangen.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Reacties
  • 278Oplossingen
  • 371Likes

Hallo Shilka,

Sorry voor de late reactie, er spelen nog issues met het ophalen van de gegevens. In overleg met het team wil ik vragen of je het opnieuw wilt opvragen.
Deze aanvraag is namelijk niet doorgekomen door problemen in het systeem een aantal weken terug.

Gr,
Shilka
Raadgever
  • 200Reacties
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

Dank je wel voor je reactie Ronald, ik zal de gegevens opnieuw opvragen 🙂
Shilka
Raadgever
  • 200Reacties
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

Ik heb dus direct opnieuw mijn persoonlijke gegevens opgevraagd en wederom een ontvangstbevestiging gekregen. De 30 dagen zijn inmiddels wederom verstreken maar ik heb weer geen gegevens ontvangen.
EnergieBoy
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 10865Reacties
  • 539Oplossingen
  • 2498Likes

Ik snap niet dat het verkeerd gaat bij je Shilka. Zelf heb ik het ook aangevraagd en heb deze netjes binnen gekregen. Misschien dat Ronald Ziggo nog eens kan informeren?!

Laten we hopen dat ze het snel oplossen.
Shilka
Raadgever
  • 200Reacties
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

Ik snap ook niet wat er allemaal mis gaat Energieboy.... Ik heb bij een stuk of 10 bedrijven persoonlijke gegevens opgevraagd, en Ziggo is de enige waar het maar niet schijnt te lukken...

Misschien hangt het samen met het feit dat ik in het verleden veel problemen heb gehad met mijn ziggo waardoor ik veelvuldig last had van automatische uitschakeling van het account, database gegevens die niet gevonden konden worden, etc., maar dat is slechts gissen.

Ik hoop intussen wel dat het anders eventueel handmatig geregeld kan worden of zo, want als ik nu wéér opnieuw moet aanvragen en een maand moet wachten wordt het wel een heel erg lang verhaal...
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Reacties
  • 278Oplossingen
  • 371Likes

Ja dit is wel goed mis dan, heb je voor mij je klantnummer via een privébericht?
Dan ga ik op onderzoek uit!

Je kan me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'

Gr,
MBJ
Gedreven Meedenker
  • 74Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Waar zit de knop om alle gegevens die Ziggo van je hebt te downloaden. want er word gezegd dat dat mogelijk is. maar waar is die knop dan? zit nog al goed verstopt tenzij ik er overheen kijk. maar die kans is erg klein

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo