Iedereen heeft er vast al wel iets over gehoord, de nieuwe Privacy wetgeving - Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Per 25 mei 2018 gaat ook de nieuwe privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt niet meer.
De AVG is ook wel bekend onder de Engelse naam: General Data Protection Regulation (GDPR).
Ook Ziggo moet zich hier aan houden en heeft daarom onder Mijn Ziggo een nieuwe toevoeging met de naam Privacy onder het kopje Gegevens. Welke gegevens bewaren ze bij Ziggo? Je kunt een rapport opvragen, je gegevens wijzigen, overzetten of verwijderen. Wanneer je het niet prettig vindt dat Ziggo gegevens over je gebruik verzamelen dan kun je bezwaar maken. Privacy is belangrijk en daarom wil Ziggo je volledig inzicht en controle geven. Hier kun je zien welke gegevens Ziggo van je bewaart: Mijn Ziggo -> Gegevens -> Privacy (onderaan de pagina).
Ziggo kan al je persoonlijke gegevens in een rapport verzamelen zodat je weet welke informatie ze van je hebben. Zodra het rapport klaar is zal deze worden verstuurd via een e-mail.
Welke gegevens kan je opvragen?Als je een rapport van je gegevens opvraagt, kun je de volgende zaken verwachten:
- Accountinformatie zoals naam, geboortedatum en klantnummer
- Contactinformatie zoals je adres en e-mailadressen
- Je abonnementsgegevens
- Contacthistorie
Wil je niet dat je gegevens worden gebruikt voor onderzoek of reclame. Hoe regel je dat?Je hebt het recht om bezwaar te maken op het gebruik van je gegevens voor bijvoorbeeld onderzoek of reclame. Ga hiervoor naar het tabblad
Bezwaar onder Mijn Ziggo -> Gegevens -> Privacy. Hier kun je een verklaring opgeven. Als Ziggo het bezwaarschrift in behandeling heeft genomen nemen ze uiteraard contact met je op.
Het is niet mogelijk om je volledige gegevens te laten verwijderen. Je maakt namelijk gebruik van een of meerdere diensten van Ziggo. Je kan daarom niet alle gegevens van jezelf laten verwijderen. Wil je weten wat je wel kan verwijderen, neem contact op met de
Klantenservice.