1
Vraag
2
Reageer en help mee
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Nieuwe Privacywetgeving bij Ziggo - 25 mei 2018

Iedereen heeft er vast al wel iets over gehoord, de nieuwe Privacy wetgeving - Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Per 25 mei 2018 gaat ook de nieuwe privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt niet meer.

De AVG is ook wel bekend onder de Engelse naam: General Data Protection Regulation (GDPR).

Ook Ziggo moet zich hier aan houden en heeft daarom onder Mijn Ziggo een nieuwe toevoeging met de naam Privacy onder het kopje Gegevens. Welke gegevens bewaren ze bij Ziggo? Je kunt een rapport opvragen, je gegevens wijzigen, overzetten of verwijderen. Wanneer je het niet prettig vindt dat Ziggo gegevens over je gebruik verzamelen dan kun je bezwaar maken. Privacy is belangrijk en daarom wil Ziggo je volledig inzicht en controle geven. Hier kun je zien welke gegevens Ziggo van je bewaart: Mijn Ziggo -> Gegevens -> Privacy (onderaan de pagina).

Ziggo kan al je persoonlijke gegevens in een rapport verzamelen zodat je weet welke informatie ze van je hebben. Zodra het rapport klaar is zal deze worden verstuurd via een e-mail.

Welke gegevens kan je opvragen?
Als je een rapport van je gegevens opvraagt, kun je de volgende zaken verwachten:

- Accountinformatie zoals naam, geboortedatum en klantnummer
- Contactinformatie zoals je adres en e-mailadressen
- Je abonnementsgegevens
- Contacthistorie

Wil je niet dat je gegevens worden gebruikt voor onderzoek of reclame. Hoe regel je dat?
Je hebt het recht om bezwaar te maken op het gebruik van je gegevens voor bijvoorbeeld onderzoek of reclame. Ga hiervoor naar het tabblad Bezwaar onder Mijn Ziggo -> Gegevens -> Privacy. Hier kun je een verklaring opgeven. Als Ziggo het bezwaarschrift in behandeling heeft genomen nemen ze uiteraard contact met je op.

Het is niet mogelijk om je volledige gegevens te laten verwijderen. Je maakt namelijk gebruik van een of meerdere diensten van Ziggo. Je kan daarom niet alle gegevens van jezelf laten verwijderen. Wil je weten wat je wel kan verwijderen, neem contact op met de Klantenservice.
58 Reacties 58
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Even een toevoeging,

Nee de info is er allemaal aan de achterkant, het systeem dat die info verzameld werkt ook gewoon. Het gaat fout bij het klaar zetten van de info in Mijn Ziggo.
Dit werkte wel toen het systeem is getest maar is door een bug tussendoor in de problemen gekomen.

Gr,
MBJ

Level 2
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ja toen ik de mail beantwoorden omdat ik door had dat het een mail betrof met referentie nummer dus die kon ik beantwoorden. van dat dat dus nog eens 30 dagen langer kan duren.

Kreeg ik als antwoord van Robin directeur klanten service een keurige nette mail terug.
dat de link niet toe word verzonden naar de klant. de link komt niet op en kan door door niet worden toe worden verzonden naar de klant. en het ligt nu bij de technische dienst van liberty clobal. dus ik hoop dat het probleem gauw word opgelost.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Update! het issue met het niet versturen van de rapporten is opgelost 🙂
Mijn dank aan Shilka :spy_tone2:

Alle rapporten die vanaf nu worden aangevraagd worden ook weer gewoon verstuurd. De backlog van rapporten wordt ook langzaam weer weggewerkt.

Gr,
EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
#LekkerBezig Shilka ??
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Is toch iets te veel eer aangezien ik slechts de aanwijzer van het probleem ben geweest 🙂

Mijn dank gaat uit uit naar Ronald Ziggo , die zich na mijn aangeven niet aflatend heeft vastgebeten in het probleem om het tot een oplossing te brengen!

Ik ben nu wel benieuwd of het inderdaad zo opgelost is als het zich laat aanzien. Ik neem aan dat ik ook onderdeel van de 'backlog' ben en dus vanzelf iets te horen krijg?
MBJ

Level 2
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Houd dit in dat ik het weer opnieuw een verzoek moet indienen om mijn gegevens op te vragen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6903Posts
  • 788Oplossingen
  • 1996Likes
MBJ
Ronald Ziggo wrote:
Alle rapporten die vanaf nu worden aangevraagd worden ook weer gewoon verstuurd. De backlog van rapporten wordt ook langzaam weer weggewerkt.

Nee.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ik heb van de vogeltjes gehoord dat de backlog deze week wordt weggewerkt.
Vooralsnog hebben jullie dus voor maandag de uitgestelde rapporten. Maar pin me er niet op vast.

Gr,
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Ik ben benieuwd! Nog niets gehad in ieder geval. (No pin intended)
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ja dat is een goeie, want dat zou klaar moeten zijn.

Ik heb navraag gedaan, blijkbaar is de voorraad onder controle. Maar nu komt ie, voor de klanten welke al langer een aanvraag uit hadden staan (ja daar horen jij en ik ook bij), willen ze een nette mail hebben vanuit de organisatie om niet zo blanco maar met de gevraagde gegevens ineens te komen na zoveel weken.

Daar is natuurlijk ook wat voor te zeggen, maar daardoor duurt het wel langer.
Je zou nu ook opnieuw een aanvraag kunnen doen, die doorloopt al goed en dan heb je het binnen een paar dagen, maar het gaat jou net zoals mij om het proces.
Dat algemene proces is in ieder geval opgelost, nu de excuus mail nog voor de klanten die langer wachten.

Gr,
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Ok dank je wel 🙂
Die paar daagjes extra moeten er ook nog wel bij kunnen denk ik XD
MBJ

Level 2
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ronald Ziggo er is iets heel vreemds aan de hand. krijg ik een e-mail met daar in een link om de gegevens te downloaden als het klaar is? of als alles klaar sttaat moet ik deze dan zelf downloadne.
Ik was in een Vodafone winkel in het ADT systeem gekeken staat er notitie van de heer:
dat alles klaar is en dat de klant dus ik : Maarten het kan downloaden in mijn Ziggo.

Ik heb hier helemaal berciht over gehad. wat is er aan de hand???? als het klopt ? dan vind ik het niet leuk dat het klaar staat terwijl ik er helemaal bericht over heb gehad.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo MBJ, je krijgt een mail met daarin een link om het te downloaden.
In Mijn Ziggo zie je niks, daar kan je alleen aanvragen.

Gr,
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Vandaag bericht gehad dat ik binnen 5 werkdagen een link kan verwachten....
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
ja, ik kreeg hem vandaag ook. Het proces loopt in ieder geval weer zoals het zou moeten. De mail inhoud is wel wat vreemd.

Gr,
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
"Er ging technisch iets mis en daardoor duurt het vijf werkdagen langer dat u de mail met de link naar het rapport van ons krijgt." is inderdaad wel een beetje een understatement XD
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Onder het motto; beter laat dan nooit, vandaag de download link voor het overzicht ontvangen!
Bij deze opgelost dus 🙂
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
En vandaag zelfs een tweede keer een mail gehad. Kan kloppen, aangezien er voor mij in totaal 3 keer aangevraagd is.
Download link werkte niet, maar dat zal wel komen omdat ik de gegevens gisteren al gedownload heb.
Wat ik trouwens niet wist, dat de link voor de download verdwijnt zo gauw je hem 1 keer download, dat is wat anders dan de tekst (download link blijft 1 maand geldig) doet vermoeden.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ik was op vakantie 🙂 Maar goeie, die tekst kan dus beter.
Ik ga het doorgeven, ik ben in ieder geval blij dat iedereen de gegevens kan ontvangen!

Gr
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic