1
Vraag
2
Reacties
Machello

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuw modem: installatie door monteur niet kosteloos?

Ik werd zojuist gebeld door een vriend op hoge leeftijd die ik vaak help met ICT-problemen: Ziggo had bij zijn laatste factuur monteurskosten in rekening gebracht voor het vervangen van zijn verouderde modem (hij had beter mij kunnen vragen, maar goed :-). Klopt dit wel?

 

Het  verhaal:

Meneer had regelmatig problemen met de telefoonverbinding. Ziggo gebeld. Monteur constateert dat het Ziggo-modem erg oud is, heeft op dat moment  geen nieuwe modem bij zich en zorgt ervoor dat er een nieuw modem wordt opgestuurd. Na aankomst van de modem maakt meneer een afspraak met Ziggo voor installatie. Monteur komt langs en vervangt het modem. Alles werkt weer prima. Nu dus monteurskosten a 60,- omdat er geen sprake zou zijn van een storing en in dat geval worden servicekosten in rekening gebracht.

 

Mijn vragen:

* als je een oude modem laat vervangen door een monteur kost dit dan per definitie geld?

Zou ik apart vinden: Ziggo upgradet zijn netwerk waardoor oudere modems niet meer werken (soms ook AOPS, ook meegemaakt). En als je dat probleem vervolgens door Ziggo laat oplossen betaal jij de kosten!?

* in bovenstaand verhaal is toch duidelijk sprake van een storing: problemen met de telefoonverbinding. Nadat het oude/verouderde modem is vervangen zijn de problemen weg. Waarom dan servicekosten?

 

 

 

20 Reacties 20
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Machello

 

In geval van een verouderd modem of defect modem sturen we kosteloos een nieuw modem toe. Het installeren daarvan is simpel, kabels uit het oude modem - kabels in het nieuwe modem. Daar zit een instructie bij 🙂
Wanneer we vaststellen dat het AOP verouderd of defect is, sturen we een storingsmonteur. Onze storingsmonteur rekent in principe altijd €50,- voorrijkosten. Maar, als blijkt dat het AOP of modem defect is wordt deze vervangen en berekent hij geen kosten. Simpelweg omdat de AOP en onze apparatuur ( modem, mediabox, CI+) onder onze verantwoordelijkheid valt.

 

Een A-technische klant hoeft niet te kiezen voor een modem per post. Er kan ook worden gekozen voor een directe storingsmonteur. Maar, als blijkt dat het modem niet verouderd of defect is, dan betaal je als klant dus wel de voorrijkosten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic