Hallo @Machello, welkom op de Community!
Wat attent dat je voor jouw vriend contact met ons zoekt over de monteurskosten waar zoveel onduidelijkheid over is. Ik kan mij voorstellen dat het hele verhaal er niet duidelijker op wordt met de verschillende verhalen die je hoort. Ik zoek graag voor je uit hoe het nu precies in elkaar steekt.
De kosten die op de factuur staan, zijn gespecificeerd als Extra Service 60 minuten arbeid voor € 60,-. Ik ben daarna ook naar de notitie van de monteur gaan kijken. Waar komen die kosten vandaan en waar is hij 60 minuten mee bezig geweest? De monteur laat weten dat hij een nieuw modem had gekregen, omdat telefonie af en toe niet werkte. Het modem was er dus al, toen deze monteur langs kwam. De kosten zijn dan ook niet voor het vervangen van het modem, zoals in dit topic door andere gebruikers ook al aangegeven is, worden daar nooit kosten voor in rekening gebracht. Als het modem vervangen moet worden, doen wij dit kosteloos.
De monteur heeft in huis een hoop gecontroleerd en naar de kabel gekeken die tussen de meterkast en de woonkamer getrokken is. Het modem is geplaatst door deze monteur en getest, wat allemaal juiste waardes gaf en goed werkt. De monteur heeft daarbij het advies gegeven om de kabel tussen de meterkast en de woonkamer (telefoonkabel) te vervangen voor een kortere kabel en daarmee te testen. Als je wilt, kan ik zo'n kortere kabel (RJ-11 kabel) ook kosteloos toesturen.
Waar gaat het nu mis in de communicatie?
Het vervangen van het modem is helemaal gratis. Daar zijn dan ook geen kosten voor gekomen.
Waar komen de kosten dan vandaan? De afspraak die met de monteur gemaakt is, is een Extra Service afspraak. Een Extra Service afspraak is altijd een betaald monteursbezoek. In de bevestiging die op 17-6-2021 10:36:21 is verstuurd, staan deze kosten ook duidelijk vermeld. In totaal zijn deze kosten dus op € 60,- uitgekomen. De monteur heeft daarvoor de aansluitingen gecontroleerd, het nieuwe modem aangesloten, getest en werkend achter gelaten.
Die kosten zijn dan ook terecht en daar kan ik helaas niets aan veranderen. Sorry!