1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
MR_CHIP

Level 19
  • 12974Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

Niet zomaar opzeggen na een prijsverhoging

Update: Meer lezen over de inflatiecorrectie per 1juli 2023? Klik hier.

je mag niet zomaar opzeggen na een prijsverhoging

https://tweakers.net/nieuws/196520/ziggo-verhoogt-prijzen-en-neemt-jaarlijkse-prijsverhoging-op-in-v...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 12974Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

Meer weten?
Lees hier https://www.ziggo.nl/prijswijziging verder voor alle informatie over de veranderingen. Wilt u uw abonnement aanpassen of zegt u liever kosteloos op? Dat kan tot en met 30 juni 2022.

Bekijk in context

Uitgelicht
Alex

Community Moderator
  • 9686Reacties
  • 1125Oplossingen
  • 4397Likes

Hi all,

Even wat algemene informatie waarbij ik hier nog wat onduidelijkheid over zie:

De communicatie hierover vindt plaats tussen 9 mei en 31 mei. Mocht je nu dus nog geen bericht van ons hebben ontvangen, dan volgt dat nog.

Mocht er sprake zijn van een kortingsperiode, dan hangt het er vanaf hoe die korting is opgebouwd. Heb je een kortingspercentage (bijvoorbeeld eerste x maanden 50%) of een kortingsbedrag  (bijvoorbeeld eerste x maanden 20 euro korting) dan gaat dat van het nieuwe bedrag af. Heb je een vast bedrag per maand afgesproken (bijvoorbeeld eerste x maanden €49,95), dan blijft dat bedrag staan.

Zie voor alle veelgestelde vragen ook dit topic.

103 Reacties 103
Meldingen
Aan Uit
Eric206

Level 4
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Dat was wel een zekerheid dat dit er aan zat te komen, zoals elk jaar😀 Valt mee gelukkig dit jaar, 50 cent.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 12974Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

voor mij valt het helemaal mee ik krijg een prijsverlaging

😄

Beste X
Per 1 juli 2022 wijzigen de tarieven en de Algemene Voorwaarden.
Dit verandert voor u
Het maandbedrag van uw abonnement gaat met 3,50 omlaag.

Boris de Kat

Level 16
  • 1315Posts
  • 34Oplossingen
  • 307Likes

Voor mij valt het wel mee, ik ga € 1,00 minder betalen per maand.

Ik vraag me wel af of er nog wat gedaan wordt voor de mensen die nu een Max abonnement hebben, er is geen pakket meer wat ik gratis kan toevoegen, ik had Ziggo sport als extra maar dat zit nu ook in het Max pakket.

Buurman

Level 15
  • 1138Posts
  • 56Oplossingen
  • 1042Likes

Ik heb Internet Start + TV Compleet (zonder vaste telefoon).

Mijn prijsverhoging kan ik in het overzicht niet vinden.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 12974Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

misschien hier wel 

K1h7EZsJDoQUzOjCGLZEiMuS.png

Boris de Kat

Level 16
  • 1315Posts
  • 34Oplossingen
  • 307Likes

De wijziging van je abonnement wordt in de mail genoemd, die je gehad hebt, kwestie van even lezen.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 12974Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

niet iedereen krijg die mail tegelijkertijd

CreativeS

Level 13
  • 862Posts
  • 17Oplossingen
  • 185Likes

Geldt uiteraard niet voor iedereen...

De nieuwe voorwaarden gaan voor huidige klanten op 1 juli 2022 in en gelden voor nieuwe klanten die vanaf 9 mei een abonnement nemen.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 12974Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

het geld voor zowel de nieuwe als huidige klanten in dat staan duidelijk in je tekst vanaf 9 mei dus vanaf vandag

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Boefjes, stiekem de voorwaarden veranderen. 

@MR_CHIP voor nieuwe klanten inderdaad per vandaag, voor bestaande klanten per 1 juli.

En het Giga abonnement weer in prijs verlaagd, dat hebben ze vorig jaar ook al gedaan.

En wat een drogreden weer.

De provider zegt dat dit nodig is , zoals duurder wordende netwerkapparatuur en een 'enorme prijsstijging op het energieverbruik van het netwerk. 

Plaats maar wat meer zonnepanelen, en windmolens bij de datacenters, Ziggo is toch zo groen bezig? 

Boris de Kat

Level 16
  • 1315Posts
  • 34Oplossingen
  • 307Likes

@RoWi.  schreef:

@MR_CHIP voor nieuwe klanten inderdaad per vandaag, voor bestaande klanten per 1 juli.

En het Giga abonnement weer in prijs verlaagd, dat hebben ze vorig jaar ook al gedaan.

En wat een drogreden weer.

De provider zegt dat dit nodig is , zoals duurder wordende netwerkapparatuur en een 'enorme prijsstijging op het energieverbruik van het netwerk. 

Plaats maar wat meer zonnepanelen, en windmolens bij de datacenters, Ziggo is toch zo groen bezig? 

Als de energie een probleem is, kunnen ze beter overschakelen op glasvezel, dat is veel energiezuiniger, er is vast wel een partner te vinden die mee wil doen om het aan te leggen, 97% is toch al glasvezel.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 571Likes

@RoWi.  schreef:

Nee hoor, niet stiekem. Staat in de vandaag gekregen mail.

Nieuwe Voorwaarden | Ziggo

Buurman

Level 15
  • 1138Posts
  • 56Oplossingen
  • 1042Likes

@Boris de Kat Schreef: “De wijziging van je abonnement wordt in de mail genoemd, die je gehad hebt, kwestie van even lezen.”

Mijn abonnement staat echt niet vermeld (Internet Start - TV Compleet met een huidige prijs van € 61,95.)

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 248Oplossingen
  • 665Likes

Die zal dan niet omhoog gaan (niet elke prijs verandert) 🙂

JanAssen

Level 10
  • 406Posts
  • 3Oplossingen
  • 105Likes

Er stappen teveel mensen over naar Internet Basic vandaar de enorme prijsverhoging bij dit aboonement vermoed ik. Statistische gezien ga ik ervan uit de mensen met Giga abonnementen grootverbruikers zijn. Waarom hiervan de prijzen omlaag gaan begrijp ik niet. De gewone man moet weer bloeden!

Dit jaar is vermoedelijk het laatse jaar dat ik abonnee ben bij Ziggo. Ook vanwege die achtelijke nieuwe voorwaarden. Hoezo geen recht van ontbinding? Als ik iets niet kan betalen vanwege een prijsverhoging dan houdt het toch op? Wat zou ik graag eens bij zo’n directievergadering aanwezig zijn om te zien hoe e.e.a. tot stand komt. 

Boris de Kat

Level 16
  • 1315Posts
  • 34Oplossingen
  • 307Likes

@Buurman  schreef:

@Boris de Kat Schreef: “De wijziging van je abonnement wordt in de mail genoemd, die je gehad hebt, kwestie van even lezen.”

Mijn abonnement staat echt niet vermeld (Internet Start - TV Compleet met een huidige prijs van € 61,95.)

Bij mij staat het anders duidelijk:

Dit verandert voor u

Het maandbedrag van uw abonnement gaat met 1,00 omlaag.

De beltarieven veranderen. Voor bellen binnen Nederland stijgen start- en minuuttarief 1 cent. Ook het starttarief van bellen buiten de EU stijgt 1 cent. Kijk hier voor meer informatie.

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1082Likes

Ook bij wijziging van de AV mag je opzeggen. Ik denk dat het een hoop klanten gaat kosten, zeker hier in Purmerend, waar momenteel in zeer snel tempo glasvezel wordt aangelegd en de komende 8 weken in 2 wijken wordt opgeleverd, waaronder de mijne.

btw dit zegt DAS erover:

Een consument wordt op het punt van prijsverhogingen behoorlijk beschermd door de wet. Toch kun je ook bij consumenten bedingen dat je de prijs mag verhogen. In de algemene voorwaarden kun je opnemen dat je bevoegd bent om een prijsverhoging door te voeren. Maar dat kan alleen als je opneemt dat je de prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst mag verhogen. Bovendien moet je jouw klant expliciet de bevoegdheid geven om de overeenkomst te ontbinden.

rick70

Level 10
  • 472Posts
  • 19Oplossingen
  • 230Likes
AbonnementPrijs per 1 juli 2022Huidige prijsVerschil
Alles-in-1 Start59 euro55,50 euro+3,50 euro

Mijn abonnement wordt € 3,50 duurder! 🤑 Toch wel heftig. 

Voor deze prijsverhoging moet Ziggo het opwaarderen van HD zenders wel doorzetten. Dus meer HD zenders (WDR, NDR, RTL enz.) en ook eens wat nieuwe zenders. 🤔 

sebas14

Level 11
  • 594Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Daar is niks vreemd aan dat het pakket die het meest afgenomen wordt ook de grootste verhoging heeft.

Dan kunnen de Giga abonnementen inderdaad wel omlaag. Zo moeilijk rekenen is het niet dat er dan in totaal meer geld binnenkomt.

Er zijn klanten die een stapje terug doen in hun pakket afgelopen jaar en die krijgen nu een flinke prijsverhoging weer voor hun kiezen.