Ik heb mijn oude abonnementsvorm omgezet naar een nieuwe vorm met een Next Mini. Ik had géén bruikleenapparatuur van Ziggo in gebruik. Drie actieve smartcards, twee Humaxen en een CI+ module zijn allemaal eigendom van voor de fusie met UPC.
Nu is door het in gebruik nemen van de Next Mini een smartcard gedeactiveerd (nummer 10......22) terwijl die, net als mijn andere twee smartcards, als "Eigendom" in Mijn Ziggo stond. Navraag bij ZiggoWebcare op Twitter leert dat dit komt omdat deze smartcards "staat aangemeld als een hoofddienst van mijn tv-pakket" en de Next Mini deze vervangt.
Als ik er hier wat topics op nasla blijkt echter dat er voor oud-Ziggoklanten maximaal vijf smartcards geactiveerd mogen zijn en dat - als ik het goed begrijp - een aantal mensen ook melden dat ze een Next Mini aan hun abonnement hebben kunnen toevoegen zonder een smartcard in eigendom op te hoeven geven (als ze nog niet aan het maximum van vijf zitten uiteraard). Heb ik "recht" op het behouden van de gedeactiveerde smartcard?