Rick.

Level 6
  • 79Posts
  • 6Oplossingen
  • 4Likes

Next Mini, smartcard (eigendom) gedeactiveerd

Ik heb mijn oude abonnementsvorm omgezet naar een nieuwe vorm met een Next Mini. Ik had géén bruikleenapparatuur van Ziggo in gebruik. Drie actieve smartcards, twee Humaxen en een CI+ module zijn allemaal eigendom van voor de fusie met UPC.

 

Nu is door het in gebruik nemen van de Next Mini een smartcard gedeactiveerd (nummer 10......22) terwijl die, net als mijn andere twee smartcards, als "Eigendom" in Mijn Ziggo stond. Navraag bij ZiggoWebcare op Twitter leert dat dit komt omdat deze smartcards "staat aangemeld als een hoofddienst van mijn tv-pakket" en de Next Mini deze vervangt.

 

Als ik er hier wat topics op nasla blijkt echter dat er voor oud-Ziggoklanten maximaal vijf smartcards geactiveerd mogen zijn en dat - als ik het goed begrijp - een aantal mensen ook melden dat ze een Next Mini aan hun abonnement hebben kunnen toevoegen zonder een smartcard in eigendom op te hoeven geven (als ze nog niet aan het maximum van vijf zitten uiteraard). Heb ik "recht" op het behouden van de gedeactiveerde smartcard?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Rick. Dank voor je privébericht! Ik heb een opdracht aangemaakt waarmee de ontbrekende smartcard weer wordt toegevoegd. Binnen uiterlijk 3 werkdagen is de kaart weer actief.

Bekijk in context

34 Reacties 34
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @Rick.  en een warm welkom op de Community,

Nog de beste wensen voor 2023! En top dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum voor het stellen van je hulpvraag. Ik begrijp uit je bericht dat een van je (gekochte) smartcards gedeactiveerds is kort na de wijziging naar het pakket met de Next Mini. Zojuist heb ik even jouw gegevens erbij gepakt en ik zie onder jouw producten de Next Mini (bruikleen) en 2 gekochte Smartcards actief staan. Hierbij zie ik op het moment niet het serienummer beginnend met 10.. en eindigend op ...22. Kun je ter verificatie het volledige serienummer van de betreffende smartcard aan ons doorgeven? Dit mag je wel doen door middel van een privebericht.

Je stuurt een privebericht door bovenin op "Berichten" te klikken. Daarna navigeer je naar het "Oranje-witte kladblok" vul dan bij "Verzenden naar" mijn naam in. Vul het bericht verder aan met de gevraagd informatie. 

Zodra ik het serienummer van de smartcard van jou heb, kijk ik wat hiermee aan de hand is en of dit ook te herstellen valt. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Dat wat ziggo via twitter zegt vind ik ook al zeer storend. Wanneer gaat ziggo nou eens altijd hetzelfde antwoord geven op zo'n vraag?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Rick. Dank voor je privébericht! Ik heb een opdracht aangemaakt waarmee de ontbrekende smartcard weer wordt toegevoegd. Binnen uiterlijk 3 werkdagen is de kaart weer actief.

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Vincent 

N.a.v. bericht van topic starter ook maar eens even gekeken bij Mijn Ziggo.

Voorheen stonden de door mij  gekochte 4 smartcards keurig met nummer geregistreerd.

Nu wordt nog maar 1 smartcard vermeld met nummer.

Wil je voor mij ook e.e.a. controleren? 

Dank.

 

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Blauwvinger Goed dat je het aangeeft! Vanuit het 'klantsysteem' zie ik alle 4 kaarten nog actief staan. Ook Via een Mijn Ziggo 'meekijktool' staan alle kaarten actief onder jouw klantnummer. Het is wel goed mogelijk dat de Mijn Ziggo omgeving even in de war was, maar inmiddels wordt alles weer weergegeven zoals zou moeten. 

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Vincent Dank voor de genomen moeite.

Kennelijk zijn er meerdere Mijn Ziggo schermen in gebruik bij Ziggo

Als ik via Mijn Ziggo naar de geregistreerde smartcards kijk zie ik nog steeds het volgende:

Knipsel.JPG

M.I nog nog niet zoals het hoort en zoals het altijd was, geregistreerd met nummer.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dat is inderdaad opvallend. Hoe functioneert het in de Mijn Ziggo App? Zijn de kaartnummers daar wel zichtbaar? Er is gelukkig niets mis met de kaarten/activatie zelf. Maar uiteraard vraagt dit wel om een kritische blik. 

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Vincent In de app worden wel serienummers vermeld.

Die serienummers komen echter niet overeen met die op mijn smardcards.

Wil je graag een pb sturen met de juiste serienummers.

 

Rick.
Topicstarter
Level 6
  • 79Posts
  • 6Oplossingen
  • 4Likes

Dankjewel @Vincent. Ik zal Mijn Ziggo in de gaten houden en het als "opgelost" markeren als de smartcard er weer tussen staat.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Blauwvinger Laten we er eens samen induiken. De foto's van de kaartnummers en screenshot van de Mijn Ziggo App zie ik graag in een privébericht tegemoet. Alvast bedankt!

@Rick. Helemaal goed! Tot dusver zijn mijn collega's er nog mee bezig. In de praktijk duurt het vaak een dag of 2. Dan heb je in ieder geval een indicatie. 

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Vincent privebericht verzonden

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank je @Blauwvinger! Zou je in een privébericht ook nog een screenshot van de menubalk van Mijn Ziggo (browser) willen delen? Hieruit kunnen we achterhalen of er wellicht sprake is van een oude of vernieuwde Mijn Ziggo omgeving waarop je profiel actief is.

Rick.
Topicstarter
Level 6
  • 79Posts
  • 6Oplossingen
  • 4Likes

@Vincent, bedankt voor de hulp, de smartcard staat weer in Mijn Ziggo.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Ja weer allemaal heel mooi..., maar betekent dit nu dat iedereen die dezelfde stap zet hier op dit forum moet komen vragen of zijn ten onrechte uitgezette kaart weer geactiveerd kan worden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@youriy  schreef:

Ja weer allemaal heel mooi..., maar betekent dit nu dat iedereen die dezelfde stap zet hier op dit forum moet komen vragen of zijn ten onrechte uitgezette kaart weer geactiveerd kan worden?


@youriy Dat gebeurt niet bij iedereen, alleen als ooit die smartcard je hoofd TV kijk apparaat was wat bij het abonnement hoorde, dan wordt die vervangen door een nieuw TV kijk hoofdapparaat en kan later weer terug gezet worden.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

@Bert  schreef:

@youriy  schreef:

Ja weer allemaal heel mooi..., maar betekent dit nu dat iedereen die dezelfde stap zet hier op dit forum moet komen vragen of zijn ten onrechte uitgezette kaart weer geactiveerd kan worden?


@youriy Dat gebeurt niet bij iedereen, alleen als ooit die smartcard je hoofd TV kijk apparaat was wat bij het abonnement hoorde, dan wordt die vervangen door een nieuw TV kijk hoofdapparaat en kan later weer terug gezet worden.


Dus het gebeurt bij iedereen die dat doet, je zegt het nu zelf.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

***


youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Verwijderd

 

 

Uitgelicht topic