1
Vraag
2
Reacties
BackAgain22

Level 5
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Next Mini inruilen voor CI+ module zonder gevolgen voor gratis extra's?

Goedenavond iedereen.

Vandaag is mijn abonnement ingegaan en heb ik alles aangesloten enz. enz. Maar ik verafschuw al die kabels waar ik nu mee opgescheept zit. Om een zooitje kabel(tje)s kwijt te raken, zou ik liever mijn Next Mini omruilen voor een CI+ module (tv is geschikt).

Die optie werd mij niet geboden bij het afsluiten van mijn abonnement, jammer. Geen idee waarom niet?

Mijn vragen zijn nu:

a) behoud ik mijn gratis SkyShownieuws?

b) behoud ik mijn recht op de Bol. bon van 300 euro?

c) is er iets wat ik ga missen t.o.v. de Next Mini? Minder mogelijkheden met een module?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1179Posts
  • 119Oplossingen
  • 574Likes

Hey @BackAgain22 ik kan me voorstellen dat je je nu afvraagt hoe het precies zit nu je een e-mail van ons hebt ontvangen met het bericht over een opzegging. Ik ben voor je op onderzoek uit gegaan en zie dat de order die was geplaatst niet goed was gegaan, deze is op een later moment door ons hersteld en is nu helemaal oké. Er is gelukkig geen sprake van opzeggingen en afkoopsommen. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75722Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22210Likes

Alleen met de Next mini kun je de SkyShowtime app bekijken en via de gids replay gebruiken / minstens 2 dagen terug kijken of meer en opnames gebruiken, als die in je abonnement zitten en een wijziging van je abonnement laat meestal de kortingen / bonnen vervallen, omdat die aan dit abonnement gekoppeld zijn.

Welk abonnement heb je nu precies?

Karel.

Level 16
  • 1851Posts
  • 229Oplossingen
  • 1214Likes

Antwoord op vraag C:

• lineair TV (DVB-C) kijken is prima.
  • Ondemand alleen in fZiggo gebied.
  • Ondemand navigatie is traag.
  • Geen cloud opname mogelijkheid. Opnemen moet je op de TV zelf doen, indien mogelijk.
  • Geen replay tv, alleen TV gemist voor NPO1/2/3 met ook een onhandige trage navigatie.
  • Voor ondemand, replay en cloud opnames kan je beter gebruik maken van ZiggoGOTV app op de TV, echter is dat niet op alle TV merken mogelijk.
  • Voor streaming diensten zoals SkyShowtime, Netflix, Disney+ etc moet je apps op de TV zelf gebruiken.
BackAgain22
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

@Bert  schreef:

Alleen met de Next mini kun je de SkyShowtime app bekijken en via de gids replay gebruiken / minstens 2 dagen terug kijken of meer en opnames gebruiken, als die in je abonnement zitten en een wijziging van je abonnement laat meestal de kortingen / bonnen vervallen, omdat die aan dit abonnement gekoppeld zijn.

Welk abonnement heb je nu precies?

Hoi Bert,

Ik heb Internet XXL en TV Start met Next Mini. Daarnaast gebruik ik al jaren NLZiet.

Edit: optie is ook dat ik het abonnement ongewijzigd laat en een CI+ module apart er bij neem. Ik kan toch gewoon die Next ongebruikt in de la laten liggen? Het erbij huren van een module wordt dan toch niet als wijziging gezien?

BackAgain22
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

@Karel. Ik gebruik NLZiet voor gemist enz. Voor streamingdiensten kan ik de apps van mijn t.v.'s gebruiken. Ik zit in fZiggo gebied, dus wel ondemand.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75722Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22210Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je vraag te kijken en te kijken wat er niet en wel mogelijk is.

BackAgain22
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

@Bert Bedankt!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4269Posts
  • 348Oplossingen
  • 1724Likes

@BackAgain22 goed dat je het vraagt hoor en ook zeker welkom! En ja, ik snap dat je dit even goed helder wil zien.

Ik heb gekeken en jazeker, je kan omgezet worden naar dezelfde variant maar dan met de CI+ module. Dus dat mag, ook voor je Bol.com bon, geen punt zijn.

Dus je zegt het maar: aanpassen? Dan regel ik dat graag voor je!

BackAgain22
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

@Jacob Bedankt voor je snelle reactie.

Als ik mijn rechten behoud op: gratis SkyShowtime, Bol.com bon en SmartWifi pod (bruikleen) dan heel graag abonnement omzetten naar de CI+ module. De Mini doet prima zijn werk, lekker klein, maar al die kabels vind ik een regelrechte ramp.

Krijg ik een retourdoos voor die Mini of leg ik hem ergens in de la tot einde abonnement?

BackAgain22
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

@Jacob Oeps, svp even mijn eerder verzoek ON HOLD zetten. Kan mijn CI kaartadapter nog niet vinden,😭 Ga nog even verder zoeken, pfff. Hoop niet dat ik zo dom ben geweest dat ding weg te gooien.

BackAgain22
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

@Jacob Yes, yes! Kaartadapter gevonden.😀 Pfff, heeft me wel enkele uren gekost. Voortaan klik ik dat ding meteen achterin mijn t.v.

Dus wat mij betreft mag je de switch van Mini naar CI+ in gang zetten. Wel onder de voorwaarden hierboven door mij genoemd.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4269Posts
  • 348Oplossingen
  • 1724Likes

@BackAgain22 helemaal goed. Jazeker, dat moet lukken.

Als je een e-mail krijgt met het verzoek de aanvraag goed te keuren, dan dien je dat nog te doen. Dan zal de bestelling netjes en vriendelijk doorlopen. Veel plezier ermee!

BackAgain22
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

@Jacob  schreef:

@BackAgain22helemaal goed. Jazeker, dat moet lukken.

Als je een e-mail krijgt met het verzoek de aanvraag goed te keuren, dan dien je dat nog te doen. Dan zal de bestelling netjes en vriendelijk doorlopen. Veel plezier ermee!

Dank je wel voor het regelwerk. Ik sla spreekwoordelijk een kruisje dat alles goed gaat.

BackAgain22
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Hoi @Jacob 

Ik krijg zojuist een mailtje met o.a. de tekst

Fijn dat je naar ons overstapt. Je hebt ons toestemming gegeven om het contract bij je huidige aanbieder op te zeggen. Je hebt aangeven dat je niet akkoord gaat met een eventuele afkoopsom bij je huidige aanbieder. De gewenste ingangsdatum is na 5 april. Over je overstap krijg je binnen een paar dagen meer informatie. Hieronder lees je wat je bestelt.

Gaat dit wel goed dan? Ik ben toch net al overgestapt??? Of is dit een standaardtekstje???

De Bol.com staat wel bevestigd, 12 maanden gratis SkyShowtime niet (die heb ik al geactiveerd). Vertrouw er maar op dat die 12 maanden gratis gewoon doorgaat, zo niet weet ik de weg te vinden.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1179Posts
  • 119Oplossingen
  • 574Likes

Hey @BackAgain22 ik kan me voorstellen dat je je nu afvraagt hoe het precies zit nu je een e-mail van ons hebt ontvangen met het bericht over een opzegging. Ik ben voor je op onderzoek uit gegaan en zie dat de order die was geplaatst niet goed was gegaan, deze is op een later moment door ons hersteld en is nu helemaal oké. Er is gelukkig geen sprake van opzeggingen en afkoopsommen. 

BackAgain22
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

@Judith en @Jacob Bedankt voor jullie inzet. Het is zo te zien allemaal goed gegaan. SkyShowtime werkt, Bol.com bon staat ook in mijn gewijzigd abonnement.

Sowieso is alles snel, soepeltjes en goed verlopen, zowel de bestelling, levering als het aansluiten van het modem en Smartwifi pod. Mag ook wel even vermeld worden, vind ik.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic