Na tig jaar bij Ziggo/UPC/Chello en meestal tevreden wilde we nu eens een Netflix abbo afsluiten.
Dat was zo gebeurd, Netflix via de mediabox kijken leek ons wel het eenvoudigst, na wat Googlen kwam ik op zender 150. Hmm dat werkt dus niet op onze oude UPC-mediabox met HD-opnamefunctie. Afgelopen zondag maar eens gebeld met Ziggo hoe dat zat, nou vertelde de mevrouw bij de helpdesk dan heeft u een mediabox nodig waar apps op draaien, de Mediabox XL zouden we daarvoor nodig hebben. Dan zouden we via zender 150 naar Netflix kunnen kijken. OK, Prima kost dat? 5 euro per maand voor de Mediabox XL, dan kunnen we niet meer op de mediabox opnemen maar wel 4 verschillende programma's tegelijk opnemen in de Cloud. Als vervanging van de 2 mediaboxen die we op de 2 slaapkamers hebben staan zouden er dan ook nieuwe boxen komen zodat we ook daar via zender 150 van Netflix kunnen genieten. E.e.a. zou ons 5 euro per maand gaan kosten, en de eerste 3 maanden kregen we gratis/gecrediteerd. Prima, Fijn, top, de mediaboxen konden niet heel snel geleverd worden dus ik was verbaast dat het pakket van Ziggo vandaag bezorgd werd, huh? maar 1 mediabox? voordat ik die ga installeren maar even bellen. Nou die 2 extra boxen konden we vergeten, we moesten maar naar Netflix kijken via een smart-tv of ChromeCast, euh, dat is niet wat de mevrouw van afgelopen zondag me vertelde. En die ChromeCast moesten we ook zelf maar kopen. Wat een misleidende info, zoals gewoon had ik me beter zelf in kunnen lezen, zeker betreffende de 2 extra mediaboxen.
Het mooie is nog dat ik de upgrade naar de Mediabox XL ongedaan wil maken maar dat ik daar eerst vandaag voor heb moeten bellen en dat ik daar morgen nogmaals voor terug moet bellen want eerst moet die nieuwe box op ons adres geactiveerd worden voordat het geannuleerd en teruggedraaid kan worden... Zucht.