NvanKruisbergen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netflix via Ziggo

Na tig jaar bij Ziggo/UPC/Chello en meestal tevreden wilde we nu eens een Netflix abbo afsluiten.

Dat was zo gebeurd, Netflix via de mediabox kijken leek ons wel het eenvoudigst, na wat Googlen kwam ik op zender 150. Hmm dat werkt dus niet op onze oude UPC-mediabox met HD-opnamefunctie. Afgelopen zondag maar eens gebeld met Ziggo hoe dat zat, nou vertelde de mevrouw bij de helpdesk dan heeft u een mediabox nodig waar apps op draaien, de Mediabox XL zouden we daarvoor nodig hebben. Dan zouden we via zender 150 naar Netflix kunnen kijken. OK, Prima kost dat? 5 euro per maand voor de Mediabox XL, dan kunnen we niet meer op de mediabox opnemen maar wel 4 verschillende programma's tegelijk opnemen in de Cloud. Als vervanging van de 2 mediaboxen die we op de 2 slaapkamers hebben staan zouden er dan ook nieuwe boxen komen zodat we ook daar via zender 150 van Netflix kunnen genieten. E.e.a. zou ons 5 euro per maand gaan kosten, en de eerste 3 maanden kregen we gratis/gecrediteerd. Prima, Fijn, top, de mediaboxen konden niet heel snel geleverd worden dus ik was verbaast dat het pakket van Ziggo vandaag bezorgd werd, huh? maar 1 mediabox? voordat ik die ga installeren maar even bellen. Nou die 2 extra boxen konden we vergeten, we moesten maar naar Netflix kijken via een smart-tv of ChromeCast, euh, dat is niet wat de mevrouw van afgelopen zondag me vertelde. En die ChromeCast moesten we ook zelf maar kopen. Wat een misleidende info, zoals gewoon had ik me beter zelf in kunnen lezen, zeker betreffende de 2 extra mediaboxen.

Het mooie is nog dat ik de upgrade naar de Mediabox XL ongedaan wil maken maar dat ik daar eerst vandaag voor heb moeten bellen en dat ik daar morgen nogmaals voor terug moet bellen want eerst moet die nieuwe box op ons adres geactiveerd worden voordat het geannuleerd en teruggedraaid kan worden... Zucht.

7 Reacties 7
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @NvanKruisbergen en welkom op de Community,

Wat een onzettende domper zeg! Ik vind het ontzettend spijtig dat je niet goed geinformeerd bent voor wat betreft de inhoud van het bestelde pakket. Het klopt dat je op dit moment slechts 1 Mediabox van ons in bruikleen kunt ontvangen. Daarnaast kan je op dit moment alleen 2 Extra CI Plus modules a € 2,- per maand in bruikleen afnemen indien je meer tv's in huis hebt. In tegenstelling tot de Mediabox XL (en Next) heb je met een CI Plus geen toegang tot de Netflix app, tenzij je en smart tv hebt. Uit je verhaal begrijp ik dat je de koop wilt terugdraaien volgen de wettelijke bedenktijd (Wet koop op Afstand). Hiermee kan ik je uiteraard verder helpen. Zou je hiervoor wel je postcode en huisnummer in je profielgegevens willen zetten zodat ik je klantgegevens erbij kan pakken? 

Laat het maar weten d.m.v. een reactie onder dit topic op het moment dat je de profielgegevens hebt aangevuld. Dan kunnen wij je verder helpen.

NvanKruisbergen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Paul z, 

 

bedankt voor je reactie.

Nadat ik gister de upgrade van het abo teruggedraaid heb moest ik volgens de Ziggo medewerker vandaag weer terugbellen om te bevestigen dat ik van de upgrade af wilde. Nou dat was weer een volgende uitdaging van: oehm, rustig blijven, etc. De mevrouw van vandaag vertelde dat het niet zo'n slimme actie was van de medewerker van gister om mijn oude mediabox uit het account te gooien en de nieuwe te activeren, nadat de oude mediabox weer in mijn account gezet is werd mij doodleuk verteld dat dit wel 3 dagen kon duren voordat de oude mediabox weer zou werken. TOP echt FANTASTISCH.

Wat een *&^-service zeg. Echt ongelooflijk, en als ik een klacht in wilde dienen moest dat maar online ergens gebeuren........... zucht.....

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @NvanKruisbergen
Gelukkig heeft het verwerken van de aangemaakte opdracht geen 3 werkdagen geduurd. Ik zie dat jouw Mediabox (Cisco HD DVR) dezelfde dag weer actief is gezet. Werkt alles ook bij jou weer naar behoren? 🙂

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ik lees op het community wel vaker dat de klantenservice verkeerd informatie geven over de mogelijkheden voor een tweede of derde tv en dus loze beloftes maken.

 

zo moeilijk lijkt het mijn toch niet om uit te leggen dat voor een tweede en of derde tv een ci+ module of apple tv android tv met de ziggo go tv app kunt gebruiken 

misschien een idee als ze bij de klantenservice eens op een documenten wat de mogelijkheden zijn zodat ze geen (nieuwe) klanten meer onnodig teleur hoeven te stellen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@NvanKruisbergen De Cisco HDDVR mediabox staat weer actief. Werkt alles inmiddels volledig naar wens? Als wij je nog kunnen helpen hoor ik het graag. 

NvanKruisbergen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gelukkig duurde het inderdaad geen 3 dagen om de oude mediabox weer actief te krijgen. 
En klanten betrouwbare informatie geven lijkt mij niet meer dan normaal, in de praktijk is dat nogal eens een probleem, blijkbaar..... Nu nog een retourbox voor de ongebruikte mediabox XL en een factuur die klopt en mij hoor je niet meer.....

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@NvanKruisbergen Fijn dat het gelukt is met de Mediabox en dat het inmiddels werkt. Ik zorg ervoor dat je een retourdoos toegestuurd krijgt. Wat betereft de factuur, ik zie dat er diverse verrekeningen plaatsvinden op de volgende factuur. Laat het anders onder dit topic weten op het mometn dat de volgende factuur nog niet klopt. Dan pakken wij de draad hier weer met je op. 

Uitgelicht topic