Joe_rotterdam

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Na opzeggen account factuur van bijna 700 euro terwijl niemand ons hierover ingelicht heeft

Wij hebben per 1 december ons account opgezegd na minstens 5 jaar klant te zijn geweest bij Ziggo. Dit hebben we expres via de telefoon gedaan zodat wij geen dingen misten en alles goed geregeld was.

Opeens krijgen wij nu een mail met een factuur van bijna 700 euro (dat soort bedragen hebben wij niet liggen). Wij zijn tussendoor geen nieuw contract aangegaan, de opzegtermijn is een maand. We begrijpen dat we dan wellicht december nog moeten betalen, maar geen afkoopbedragen van deze hoogte.

NIEMAND VAN ZIGGO heeft ons aan de telefoon / via de mail ingelicht over de afkoopbedragen. Wij schrikken ons kapot. Juist omdat we alles via de telefoon regelden, is er daar meermaals door ons gevraagd: en klopt dit nu zo? En er komt dan alleen nog een laatste factuur met die kosten van november etc. etc. Als we met Ziggo bellen nu staan we eerst uren in de wacht, daarna nemen mensen de telefoon op die er niks vanaf weten en ons constant terug in de wacht zetten. De dame aan de lijn zei ook: je wist dat er een afkoopsom betaald moest worden als je je abonnement stopzet toch? Ik zei: nee?! niemand heeft ons daar wat over gezegd. Toen zei ze: oh dat zou wel gezegd moeten zijn. Daarnaast zei ze dat ons contract 2 maanden later automatisch afliep. Sorry maar dan zeg je toch tegen je klant: wacht nog even twee maanden, je hebt dan wel die kosten van die maanden maar geen extreme bedragen zoals afkoopsommen?! Wat is dit voor klantvriendelijkheid?

Ik wil bezwaar maken tegen deze factuur. Ik kan nergens vinden hoe ik dat doe. Ik snap er niks van en het geeft ons echt enorm veel stress om te horen dat we opeens zoveel honderden euro's zouden moeten betalen. Alstublieft help ons...

17 Reacties 17
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat het stukje nieuw contract betreft ook geen upgrade of downgrade van de internet snelheid of TV?

Je zat zo begrijp ik 2 maanden voor het einde van een 12 maands periode? Dat rechtvaardigd zeker geen afkoopsom van dat bedrag. Dit is bijna een vol jaar.

Wordt er gespecifeerd over hoeveel maanden dit gaat?

Hier zal een moderator in moeten duiken.

Hier is een procedure te vinden.

 

Joe_rotterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen enkele upgrade gehad qua contract naar ons weten, ook niks in de mail kunnen vinden. Als snelheid van internet/tv zonder overleg wordt versneld of iets dergelijks dan is het toch sowieso geen toestemming tot 'nieuw contract’ op stilzwijgende manier vanuit ons? Dat kan toch nooit kloppen? Op de factuur staat het volgende qua uitleg (opgezegd per 1 dec 2020):

  • pakketkosten 3 dec tm 31 dec = -6,93
  • pakketkosten 4 dec tm 31 dec = -23,92
  • 3 dec afkoop eenmalig kabel tv = 228,91
  • 3 dec afkoop eenmalig internet = 341,92
  • 3 dec afkoop eenmalig digitale tv = 180,72
  • 3 dec eenmalige kosten = 19,95
    TOTAAL is 740,65 maar na verrekenen tegoed is het 695,65

Ik vind dit soort bedragen te gestoord voor woorden als er aan de telefoon wordt gezegd dat het contract anders automatisch afliep op 23 januari 2021. Dan kan dit toch echt niet?! Bedankt voor uitleg over de procedure, die gaan we zeker starten.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Dit zijn geen bedragen van twee maanden afkoop. Of Ziggo doet iets fout of jij hebt je vergist, Joe. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Joe_rotterdam wat nam je af? 

De bedragen per dienst genoemd zijn bijzonder als je een alles in 1 product afnam.

Nemen we even specifiek het bedrag voor KabelTV 

€ 228,91 delen door €19,95 kom ik op iets minder dan 12 maanden!

Tel ik de twee bedragen voor internet en Tv bij elkaar delen door 12 kom ik op €10 na op de maandkosten voor TV start + internet 

Kortom dit zal een onfortuinlijke computer fout zijn.

Joe_rotterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nou dat vind ik dus ook enorm verontrustend: nergens in je hele ziggo account is je contract terug te vinden. Het klopt allemaal voor geen meter. Er moet een fout gemaakt zijn. Op onze gewone maandelijkse facturen stond dat we het volgende afnamen:

Internet Complete en TV Start (zonder bellen) 63,45
- Kabel TV
- TV Standard
Mediabox
- Internet Complete
Safe Online
 

Ik hoop dat dit een onfortuinlijke computerfout is want ik ben echt in shock hierover. Ik heb dat geld gewoon echt niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Doe dat bedrag vermenigvuldigen met 12 dan kom je op €761,40 dat zit wel erg dicht bij die € 740,65.

Ik meen dat vorig jaar een soortgelijk geval op het forum voorbij kwam dat bleek ook in het systeem fout te zijn gegaan.  Dit bedrag is alleen terecht als je vrij recent zelf iets hebt gewijzigd. Van TV C ompleet naar Start en/of Internet Start naar Compleet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Joe_rotterdam Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen zien wat er al dan niet goed gaat.

Zij komen binnenkort hier langs.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Joe_rotterdam . Welkom hier! 

Poeh, van zo'n dikke rekening zou ik ook flink schrikken. Ik ben gelijk je gegevens ingedoken. 

Nu zie ik dat je november 2020 een nieuw abonnement bent aangegaan. In de bevestigingsmail van dit abonnement, ontvangen door jou op 17-11-2020 staat ook duidelijk dat dit een abonnement is met een looptijd van 12 maanden. Het verbaast me dus een beetje dat je hier helemaal niets over weet. 

 

 

Wat ik ook zie is dat er inmiddels al een klachtencase aangemaakt is. En dat betekent in principe dat ik niets meer voor je kan/mag doen op dit moment, omdat het bij die afdeling in behandeling is. Ik moet het dus voor nu hierbij laten. Je wordt, zoals afgesproken met de klantenservice, nog gebeld door het klachtenteam voor de oplossing! Ik denk dat we hier vast en zeker wel uit gaan komen :-). 

Joe_rotterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt @Lycke Ziggo voor je reactie. Dit is precies waar ik al voor vreesde wat mis gegaan kon zijn. Om even wat context te schetsen: wij hebben jarenlang een contract gehad met Ziggo in ons huis met zijn drietjes. Zodra wij wisten dat we gingen verhuizen (alle drie naar een eigen andere woning) heb ik met Ziggo gebeld of ik het abonnement op mijn naam alleen kon laten zetten en mee kon nemen naar mijn nieuwe woning (waar nog geen internet etc was). Collega 1 van Ziggo zei toen dat dat kon, toen hebben we daar telefonisch over gesproken maar het lukte hem niet om het hele contract ‘af te ronden'. Hij verbond me door met Collega 2. Zodra ik Collega 2 uitlegde wat er aan de hand was, riep hij meteen: ‘Dat kan helemaal niet, je kan niet en verhuizen en het account op een andere naam zetten, dan moet je de ene opzeggen en een nieuwe starten’. Dus ik natuurlijk meteen benoemen dat ik dus het contract bij deze NIET wilde doorzetten en dat ik het opnieuw zou regelen voor mijn nieuwe woning (met wellicht een andere provider). Hij zei dat hij dat in orde zou maken. Een paar dagen later zag ik die bevestigingsmail over het contract en heb ik NOGMAALS met ziggo gebeld om TE BEVESTIGEN dat ik GEEN NIEUW CONTRACT wilde aangaan (en of er geen kosten aan zaten, dit allemaal gelukt was, ik had binnen 14 dagen gereageerd etc.). Toen heeft Collega 3 me geholpen en inderdaad gezegd dat alles geannuleerd was voor dat account en dat adres. Daarmee was dat onderdeel geregeld. Vanaf 1 december ben ik op mijn eigen nieuwe adres opnieuw een contract aangegaan maar daar is deze factuur niet aan gelinkt / toe gericht. Dit is gelinkt aan ons oude adres met mijn huisgenoten. Ik baal echt enorm dat dat nu lijkt waar de fout zit, terwijl ik zelfs NOGMAALS voor de zekerheid heb gebeld of het wel echt klopte dat ik GEEN NIEUW CONTRACT wilde aangaan. 

Ik heb inderdaad vandaag gebeld met een andere collega en die heeft alles voor de klachtenprocedure en een moderator die er naar gaat kijken en er (hopelijk) even goed in duikt in gang gezet. Ik hoop dat ik snel meer hoor en dat deze fouten worden gezien want dit klopt echt totaal niet zo.  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Deze beide reacties geven duidelijkheid.

Off topic

Altijd goed lezen bij wijzigingen. Vooral de snelheid wijzigen zou niet tot een nieuwe periode van 12 maanden moeten lijden.

Dit topic laat ook goed zien, waarom de looptijd/eind datum terug moet!! komen in de Mijn Ziggo omgeving.

Joe_rotterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helemaal eens @RoWi. je zou je contract en looptijd moeten kunnen zien in je account want dit is echt heel misleidend allemaal. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Joe_rotterdam Dankjewel voor jouw reactie. Ik zie dat de klachtencase nog openstaat en dat een van mijn collega's van de afdelingen klachten nog contact met je opneemt om de kwestie met je te bespreken.
Er zal dan gelijk met je naar een oplossing gekeken worden. Omdat de klachtencase nu nog openstaat kunnen wij op dit moment niets doen, en pakken mijn collega's van klachten het volledig op. 

rkragten

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Joe_rotterdam is jouw probleem inmiddels opgelost? Ik kom er net achter dat ik hetzelfde probleem heb… Morgen neem ik contact op met de klantenservice.

Joe_rotterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@rkragten Nee, helaas heb ik nog niks gehoord. Ik hoop dat ze me vandaag bellen of mailen want ik kan me het gewoon niet veroorloven om weer 20 minuten in de wacht staan en daardoor weer hoge belkosten te hebben. Als een ziggo moderator dit ziet: ik hoor heel graag van jullie!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @rkragten! Allereerst, welkom hier! Ik zie dat je intussen contact hebt gehad en de kosten die in rekening zijn gebracht zijn vergoed. De afkoopsom is onterecht gezien je binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen hebt opgezegd. 

@Joe_rotterdam De taak voor de klachtenafdeling staat nog steeds open, je wordt zo snel mogelijk door deze afdeling gebeld en hoeft hiervoor zelf geen contact op te nemen. 

Joe_rotterdam
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Mariska Ziggo,

Wat fijn dat dit probleem voor @rkragten meteen opgelost is! Ik vraag me wel af waarom dat bij mij niet lukte en er mij gezegd is een klacht in te dienen terwijl dat eigenlijk alleen maar langer duurt. Ik heb nog steeds niks gehoord terwijl de mevrouw die mij vroeg een klacht in te dienen zei, dat ik binnen 5 werkdagen wat zou horen (wat al het dubbele is nu). Ondertussen slaap ik al dagen slecht met de vrees dat ik zo’n bedrag zou moeten ophoesten. Kan iemand van de klachtenafdeling alsjeblieft binnenkort contact met me opnemen want ik vind dit wel echt een hele nare positie. En ik snap ook niet waarom ik niet zo makkelijk geholpen kon worden als @rkragten terwijl in mijn account ook heel duidelijk terug te zien is dat ik direct het contract heb geannuleerd (direct dezelfde dag en de dag erna nog een keer gebeld ter bevestiging of het wel echt gelukt was met annuleren). Alstublieft, ik word graag snel geholpen...

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

@Joe_rotterdam Ik vind het ontzettend rot om te lezen dat je hierdoor slecht slaapt! Net als bij rkragten is er voor jou ook een vergoeding aangevraagd voor het complete bedrag. Waar deze vergoeding bij rkragten is toegekend, is dit voor jou afgewezen. Gezien alle communicatie en notities, verwacht ik dat de afdeling klachten de vergoeding alsnog in orde kan maken. Doordat het nu bij hen ligt, kan ik dit proces helaas niet voor je versnellen. 

Uitgelicht topic