1
Vraag
2
Reacties
O. Boot

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Movies & Series XL opzeggen

Onlangs heeft Ziggo de samenwerking met HBO beëindigd. Daarmee zijn de topseries zo goed als verdwenen uit het Movies&series pakket XL.  Wel zijn er films en series toegevoegd die bij andere streamingdiensten ook worden aangeboden, maar daar heb ik andere streamingsdiensten voor (goedkoper en beter aanbod).

Hierop heb ik ZIGGO gebeld en zij geven aan dat het alternatief is opzeggen en een boete betalen gelijk aan de resterende bedrag van het jaarcontract.

Totaal geen begrip voor de onredelijkheid en vervolgens beginnen over de verplichting van jou als consument. 

Over het laatse heb ik een vraag en wie weet het antwoord?

Volgens Kassa en de ACM is het verwijderen van zenders een reden om een lopend contract te mogen  beëindigen.

Persoonlijk denk ik dat HBO de enige goede reden was om dit extra bedrag van 11,95 euro te vragen.

De medewerker van Ziggo wil hier niet van weten, maar wie weet hoe het werkelijk zit, ik wil het graag weten.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@O. Boot  schreef:

@Rowi, De opzegvergoeding of beter gezegd boete, kwam tersprake in het telefonisch contact met Ziggo.

Het is of accepteren of opzeggen en een boete (abonnementskosten van de resterende 6 maanden).

Over een andere oplossing werd niet gesproken.


Ik ga hier even melding van maken bij een Ziggo Medewerker, deze komt hier dan op terug in dit topic.

 

***Aanvulling*** Ik heb het voorgelegd aan Ziggo Medewerker en die pakt het topic op en zal dit met jou verder bespreken @O. Boot  

Bekijk in context

23 Reacties 23
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zolang het volwaardige ViacomCBS aanbod niet online staat hangt het van meerdere zaken af.

Neemt u Movies & series XL los af of is dit onderdeel van het abonnement namelijk TV Max?

Neemt u Movies en series los XL af moet u dit straffeloos per direct kunnen beeindigen.

 

In principe gaat deze richtlijn van de ACM op. Ziggo heeft ons in mijn ogen niet duidelijk geinformeerd.

Ik ben het niet eens met de wijziging van mijn abonnement. Wat kan ik doen?

Is de wijziging nadelig voor u? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Nadat u bent geïnformeerd door de aanbieder hebt u een maand lang de tijd om op te zeggen.

Heeft uw aanbieder u niet of niet duidelijk geïnformeerd? Schrijf dan een brief of e-mail naar de telecomaanbieder.

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Normaliter is Movies&SeriesXL een extra abonnement bovenop het standaard Ziggo abonnement, dit is normaliter altijd maandelijks op te zeggen. Het voortijdig stoppen van een lopend jaar contract is normaal alleen geldig bij het standaard Ziggo abonnement dat minimaal een jaar duurt mochten er vroegtijf wijziging voorkomen. Movies&SeriesXL valt hier niet onder, daar dit een lost abonnement is dat bovenop het Ziggo abonnement genomen kan worden dat tevens per maand opzegbaar is. Tenzij het een aktie periode was waarbij de klant minimaal 3 maanden of 6 maanden tegen gereduceerd tarief dit pakket afneemt. 

Dat uit Movies&SeriesXL nu HBO content verdwenen is, is daarom ook geen geldige reden om het volledige Ziggo abonnement rechtmatig te mogen beëindigen. Daar dit een extra pakket betreft, dat sowieso altijd te beëindigen is, muv dan van die periode akties waarin de klant 3 maanden of 6 maanden dit gereduceerd tarief heeft.

 

Overigens is ruim op tijd door Ziggo aangegeven dat HBO content gaat verdwijnen, al een maand geleden. De waarschuwing is dus afgekondigd. De klanten konden dus ruim van te voren opzeggen, deed de klant dit niet dan is deze in principe akkoord gegaan 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template je weet dat Movies en Series XL deel uit maakt van een TV Max abonnement. Voor deze klanten is het geen extra pakket zover ik weet. Dus kunnen de klanten met TV Max dit wel stopzetten?

 

Verder is het in mijn ogen ook geen reden om het volledige abonnement te beeindigen zonder afkoop kosten.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. De topic starter geeft aan €11,95 te betalen. Dan heeft deze klant dus niet TVMax, want daar is die aparte €11,95 niet van toepassing. Hij heeft het ook nog eens over Movies&SeriesXL en niet over TVMax. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template  schreef:

@RoWi. De topic starter geeft aan €11,95 te betalen. Dan heeft deze klant dus niet TVMax, want daar is die aparte €11,95 niet van toepassing. 


Klopt en daar wijs ik ook op in mijn eerste reactie, echter ben ik van mening dat een TV Max klant ook het Movies & Series XL deel moet kunnen stoppen met mindering van die waarde op het abonnement.

 

Er is wel geinformeerd echter kunnen we dat als duidelijk genoeg bestempelen?

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. @Je brengt daarmee de topic starter in verwarring. Aan zijn originele bericht te zien. Als je ook nog extra zaken erbij gaat halen. Ik tag de professional@Bert @Dave! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template  schreef:

@RoWi. @Je brengt daarmee de topic starter in verwarring. Aan zijn originele bericht te zien. Als je ook nog extra zaken erbij gaat halen. Ik tag de professional@Bert @Dave! 


Dan kan je beter een moderator taggen.

Maar goed zolang het een los staand pakket is kan @O. Boot het zonder problemen stop zetten. Daar zijn we het overeens, het is aan de topic starter om de bedoeling op te helderen. Enkel het pakket opzeggen of het volledige abonnement.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Topic starter begint weliswaar over de ACM, echter het betekent dan ook dat de content aanbieders die van te voren kenbaar moeten maken, dit heeft Ziggo ook netjes gedaan. Topicstarter doet nu overkomen of het opeens is en dus per direct zijn contract mag beëindigen. 

O. Boot
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste reageerders, 

Bedankt voor jullie opmerkingen en ik merk dat ikzelf niet helemaal duidelijk ben geweest in de topic.

Allereerst heb ik een Max abonnement en is HBO een onderdeel van dit pakket, de 11,95 reken ik terug t.o.v. een lager pakket. Nu weet ik dat je dan 45 zenders extra krijgt, maar daar was het mij niet om te doen.

 

Ik heb in totaal 60 euro korting gekregen en dit wodt nu als een soort reden gebruikt om niet in te gaan op de klacht. Ik ben prima tevreden over Ziggo en haar diensten was ook niet van plan het abonnement  geheel op te zeggen, maar ik baal ervan dat op toch een soort slinkse manier het hoofd in het zand wordt gestopt. 

Ziggo heeft geinformeerd, maar op een vage wijze " we gaan vernieuwen"

Over smaak valt niet te twisten, maar wat ze nu aanbieden is van een ander niveau.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@O. Boot hoe kwam de opzeg vergoeding ter sprake die je in het start bericht noemt heb je onlangs iets gewijzigd? Gelet op de korting zit je nu inderdaad aan een contract periode vast.

Kan je zonder het opnemen en Replay en de 45 kanalen, dan kan je terug naar TV Start.

O. Boot
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Rowi, De opzegvergoeding of beter gezegd boete, kwam tersprake in het telefonisch contact met Ziggo.

Het is of accepteren of opzeggen en een boete (abonnementskosten van de resterende 6 maanden).

Over een andere oplossing werd niet gesproken.

snoekren

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je kan altijd nog lid worden bij HBO en steamen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is van de medewerker een botte reactie. Maar daar komt het voor de TV Max klanten wel op neer. De optie heb ik genoemd terug naar TV Compleet of TV Start dan moet je wel bereid zijn andere opties vaarwel te zeggen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@RoWi.  Moderators worden niet zonder goedkeuring getagd, omdat ze meer prioriteiten hebben buiten de Community om, ze zitten niet alleen maar 8 uur per dag voor de PC. Wat @Template  aangeeft is  een hele goede, de mensen met Expertise taggen.

 

Maar het topic wordt nu niet overzichtelijk ik ga hem even beter inlezen dan kijken wat we kunnen doen voor TS.

 

Dank je @Template  voor de Tag.

O. Boot
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je tip, maar volgens mij is HBOmax nog niet beschikbaar in Nederland.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dave abonnements kwesties kunnen ook de super experts niet veel mee. Dat is echt aan de moderatoren. Daarom die opmerking.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@O. Boot  schreef:

Bedankt voor je tip, maar volgens mij is HBOmax nog niet beschikbaar in Nederland.


Klopt. En dat kan nog wel even duren. Hbomax beschikbaarheids check

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@O. Boot 

Ziggo heeft het recht om HBO te beëindigen wanneer het contract afloopt en zou Ziggo dit wel door moeten geven aan zijn klanten, Maar HBO zit in het Movies & Series pakket L/XL en daarmee kan Ziggo content wijzigen en sommige series blijven nog staan. Als jou TV Abonnement Max of dat je extra Zenderpakket hebt door Vodafone kan je Movies en Series XL bekijken en ook het content van HBO.

 

Er wordt nieuw content samengesteld en die vind je hier ViacomCBS deze pagina

 

Via deze site kan je de streamings diensten in de gaten houden 

Bijzonder scherpe abonnementsprijs: HBO Max lanceert in Europa voor maar €4,49 p/m 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@O. Boot  schreef:

@Rowi, De opzegvergoeding of beter gezegd boete, kwam tersprake in het telefonisch contact met Ziggo.

Het is of accepteren of opzeggen en een boete (abonnementskosten van de resterende 6 maanden).

Over een andere oplossing werd niet gesproken.


Ik ga hier even melding van maken bij een Ziggo Medewerker, deze komt hier dan op terug in dit topic.

 

***Aanvulling*** Ik heb het voorgelegd aan Ziggo Medewerker en die pakt het topic op en zal dit met jou verder bespreken @O. Boot  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic