Hier ongeveer hetzelfde meegemaakt. Oude UPC aansluitingen en dito verdelers. Op een promotiestand van Ziggo in onze woonplaats aangegeven d.m.v. foto's dat de wifi verbinding uiterst beroerd was. De teamleider van die promotiestand begreep het probleem direct en zou diezelfde middag nog bij mij thuis komen kijken naar een eventuele oplossing. Mijn mond viel open, want zo'n snelle service heb ik nog nooit meegemaakt. Enfin de beste man is geweest en constateerde dat de wifi uiterst beroerd was en dat ging hij voor me fixen ! Hij heeft ter plekke contact opgenomen met Ziggo en een monteursafspraak geregeld over een paar dagen. prima dus ! Op mijn vraag wat mij dat ging kosten, antwoordde hij; NIETS meneer, die kosten zijn voor onze rekening, want de wifi hoort gewoon goed te zijn en niet zo brak als bij u nu !
Lang verhaal kort; Monteur is geweest, heeft een nieuw AOP en een verdeler aangesloten, oude UPC versterker moest blijven zitten.
Kosten voor deze "helse" klus € 50,00.
Ik heb echt hemel en aarde moeten bewegen via de klantenservice om die factuur gecrediteerd te krijgen, want ja de systemen zeggen nu eenmaal
dat er betaald moet worden nadat een storingsmonteur werkzaamheden heeft verricht. Maar ik had die storingsmonteur niet aangevraagd maar die promotiemedewerker dus, met de toezegging dat het mij niets zou kosten !.......Dank je de koekoek, die ga ik dus niet betalen !.
Ik kreeg het "voordeel van de twijfel" van de klantenservice medewerker.
De discussie met de betreffende monteur laat ik hier maar achterwege, maar deze persoon wist het allemaal veel beter dan de klant, want hij had er voor gestudeerd (!?!), maar komt hier op neer dat nadat hij was vertrokken alles uitviel (Internet,Tv en telefoon) en ik zelf alles maar weer in de oude aansluitstand heb terug moeten zetten om het weer werkend te krijgen.
Dit laatste voorval heeft mij ook doen besluiten om binnenkort afscheid te nemen van Ziggo, na vele jaren verplicht gebruik te hebben moeten maken van de CAI, omdat koper bij mij nagenoeg onmogelijk is (<2Mbps).
Hieruit blijkt maar weer dat de interne communicatie ver te zoeken is en afdelingen compleet langs elkaar heen kunnen werken, terwijl alle afspraken
met vermelding van afspreker, datum, locatie, reden, etc. toch echt ingevoerd kunnen worden onder het klantnummer.
Er is dus nog een hoop werk aan de ziggo-winkel.