AJAX***

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Monteur kosten bij nieuw abonnement met Media box xl

Is het niet vreemd dat ik de monteur kosten moet betalen(€50euro), voor een nieuw abonnement, met een media box xl, waarvan Ziggo, de infrastructuur,  niet op orde heeft?

ik ben al jaren een tevreden klant van UPC/Ziggo, maar door het thuiswerken(corona) was ik wel toe aan een iets beter/sneller internet. Ik had nog een abo. (tv/telefoon/internet) dat zo minimaal was, dat het nu niet eens meer bestaat bij Ziggo!  Begin februari een nieuw abonnement (sneller internet/tv/telefoon) laten ingaan waarbij ik een media box xl kreeg bijgeleverd, ik heb hem geïnstalleerd en alles deed het, behalve dat de box geen interactief contact kon krijgen met het internet. Ongeveer na 2 weken viel het beeld van de tv steeds (na ongeveer 4 minuten) uit, waarbij storing code 2004/9070 in beeld kwam. Al heel snel afspraak voor een monteur geregeld, door een vriendelijke helpdesk medewerker, kreeg ook netjes de afspraak bevestiging per mail, met zijn voorwaardes. De Monteur kwam keurig op tijd en had al snel en adequaat de problemen getraceerd en opgelost: 

1.  AOP kastje gemonteerd in meterkast, dit was voorheen (15 jaar geleden door een monteur van UPC geïnstalleerd)  een kabel uit de grond met een verloop kabel en een splitter/verdeler erop, die dan weer naar de andere apparatuur(router/tv box) werden geleid.

2. Extra splitter/verdeler met kabeltje in meterkast, dit om de versterker (van de andere tv's) en de media box  (media box xl werkt niet met een versterker) te kunnen scheiden, 15 jaar geleden hadden we juist deze versterker nodig voor goed beeld op de tv's.

 

Nu werkt alles prima en hebben we uitstekend beeld, een juist werkende Ziggo media box xl en goed internet.

 

Wat mij toch wel bevreemde, was dat wij een mail met garantiebewijs kregen(keurig/netjes), maar dat wij toch die €50euro moeten gaan betalen, maar volgens mij is de infrastructuur van Ziggo niet op orde geweest en heb ik daar wel recht op! 

 

Mijn vraag dus: 

Is het niet vreemd dat ik de monteur kosten moet betalen(€50euro), voor een nieuw abonnement, met een media box xl, waarbij de Ziggo infrastructuur  niet op orde is?

Met vriendelijke groet,

Ronaldus 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken. Als u wilt dat een Ziggo mod direct uw gegevens kan achterhalen, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel.

 

 

"...AOP kastje gemonteerd in meterkast, dit was voorheen (15 jaar geleden door een monteur van UPC geïnstalleerd) een kabel uit de grond met een verloop kabel en een splitter/verdeler erop, die dan weer naar de andere apparatuur(router/tv box) werden geleid...."

Als ik dit zo lees, dan was er geen AOP aanwezig. Ziggo plaatst gratis een AOP en dan zouden deze kosten niet in rekening mogen worden gebracht.

Wacht u op een Ziggo mod. Hij/zij kan die rekening voor u aanpassen. Zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel.

Bekijk in context

AJAX***
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Pasi,

Dank voor je reactie en advies, ga meteen aan de slag met mijn profiel en wacht op een evt. actie van Ziggo mod./medewerker!

Gr. Ronaldus

Bekijk in context

8 Reacties 8
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken. Als u wilt dat een Ziggo mod direct uw gegevens kan achterhalen, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel.

 

 

"...AOP kastje gemonteerd in meterkast, dit was voorheen (15 jaar geleden door een monteur van UPC geïnstalleerd) een kabel uit de grond met een verloop kabel en een splitter/verdeler erop, die dan weer naar de andere apparatuur(router/tv box) werden geleid...."

Als ik dit zo lees, dan was er geen AOP aanwezig. Ziggo plaatst gratis een AOP en dan zouden deze kosten niet in rekening mogen worden gebracht.

Wacht u op een Ziggo mod. Hij/zij kan die rekening voor u aanpassen. Zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel.

Hans aan zet

Level 4
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hier ongeveer hetzelfde meegemaakt. Oude UPC aansluitingen en dito verdelers. Op een promotiestand van Ziggo in onze woonplaats aangegeven d.m.v. foto's dat de wifi verbinding uiterst beroerd was. De teamleider van die promotiestand begreep het probleem direct en zou diezelfde middag nog bij mij thuis komen kijken naar een eventuele oplossing. Mijn mond viel open, want zo'n snelle service heb ik nog nooit meegemaakt. Enfin de beste man is geweest en constateerde dat de wifi uiterst beroerd was en dat ging hij voor me fixen ! Hij heeft ter plekke contact opgenomen met Ziggo en een monteursafspraak geregeld over een paar dagen. prima dus ! Op mijn vraag wat mij dat ging kosten, antwoordde hij; NIETS meneer, die kosten zijn voor onze rekening, want de wifi hoort gewoon goed te zijn en niet zo brak als bij u nu !

Lang verhaal kort; Monteur is geweest, heeft een nieuw AOP en een verdeler aangesloten, oude UPC versterker moest blijven zitten.

Kosten voor deze "helse" klus € 50,00.

Ik heb echt hemel en aarde moeten bewegen via de klantenservice om die factuur gecrediteerd te krijgen, want ja de systemen zeggen nu eenmaal

dat er betaald moet worden nadat een storingsmonteur werkzaamheden heeft verricht. Maar ik had die storingsmonteur niet aangevraagd maar die promotiemedewerker dus, met de toezegging dat het mij niets zou kosten !.......Dank je de koekoek, die ga ik dus niet betalen !.

Ik kreeg het "voordeel van de twijfel" van de klantenservice medewerker.

De discussie met de betreffende monteur laat ik hier maar achterwege, maar deze persoon wist het allemaal veel beter dan de klant, want hij had er voor gestudeerd (!?!), maar komt hier op neer dat nadat hij was vertrokken alles uitviel (Internet,Tv en telefoon) en ik zelf alles maar weer in de oude aansluitstand heb terug moeten zetten om het weer werkend te krijgen.

Dit laatste voorval heeft mij ook doen besluiten om binnenkort afscheid te nemen van Ziggo, na vele jaren verplicht gebruik te hebben moeten maken van de CAI, omdat koper bij mij nagenoeg onmogelijk is (<2Mbps).

 

Hieruit blijkt maar weer dat de interne communicatie ver te zoeken is en afdelingen compleet langs elkaar heen kunnen werken, terwijl alle afspraken

met vermelding van afspreker, datum, locatie, reden, etc. toch echt ingevoerd kunnen worden onder het klantnummer.

Er is dus nog een hoop werk aan de ziggo-winkel.

 

AJAX***
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Pasi,

Dank voor je reactie en advies, ga meteen aan de slag met mijn profiel en wacht op een evt. actie van Ziggo mod./medewerker!

Gr. Ronaldus

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hoi @AJAX*** en welkom op de Community! Fijn dat @Pasi al het nodige voorwerk heeft verricht. De monteurskosten zijn inderdaad niet terecht. Sterker nog, hij benoemt dat er geen kosten worden berekend in verband met het recht op de gratis installatiegarantie. In dit geval lijkt het er dus op dat de monteur de opdracht verkeerd heeft afgemeld. Knullig, waarvoor mijn oprechte excuses. Ik heb de eenmalige kosten á € 50 gecrediteerd. 

@Hans aan zet Oef! Dat is niet de service die je mag verwachten. Als er iets wordt toegezegd, moet die belofte ook worden ingelost. Heel erg naar dat het zoveel voeten in de aarde nodig had om de kosten gecrediteerd te krijgen. Niet alleen de kosten zitten je dwars, maar ook de service - of geen service - die is verleend door de monteur. Begrijpelijk dat je hierdoor overweegt om op te zeggen.

Omdat ik geen postcode + huisnummer in je profiel aantref, weet ik helaas niet wat de monteur heeft genoteerd en wanneer de afspraak is geweest. Wat wel goed is om te weten, is dat je 28 dagen garantie hebt op het monteursbezoek. Mocht je ons nog een kans geven om de situatie te herstellen, dan zit ik voor je klaar. Die 28 dagen staan hier los van. Dat bied ik je graag uit coulance aan. Indien je hier gebruik van wil maken, update in dat geval je profiel met daarin je postcode + huisnummer. 

AJAX***
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Vincent Z,

Ik wil je in eerste instantie bedanken voor je snelle reactie en handelen, op mijn probleem. Over de monteur heb ik zeker geen klachten, om dat ik vindt dat hij snel en accuraat te werk is gegaan. Wellicht dat de administratieve (klus) afhandeling niet helemaal goed is verlopen, maar(merk ik op dit moment al) dat moet voor een organisatie als Ziggo geen probleem zijn!

In mijn profiel staat(inmiddels!) wel mijn postcode en huisnummer. Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt? Ik zie jouw reactie/actie graag op mijn volgende maandafrekening terug!

Met vriendelijke groet,

Ronaldus 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@AJAX*** Graag gedaan! De creditering heb ik afgelopen dinsdag in orde gemaakt en staat klaar om verrekend te worden. 

Ook reageerde ik in mijn bericht op @Hans aan zet, maar blijkbaar is de tag niet helemaal lekker verlopen, waardoor er wat verwarring is ontstaan. De opmerking over de postcode en huisnummer is dus niet relevant voor jou @AJAX*** :-)!

Hans aan zet

Level 4
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Vincent  Met dank voor je poging Vincent, echter die discussie is al gevoerd met je collega's

van de klantenservice, wat niet tot een goed resultaat heeft geleid. Inmiddels gelukkig al overgestapt naar andere provider ivm aanleg glasvezel. Ik vond in huis trouwens nog een Thomson modem, modelTWG870U van Ziggo, waar jullie geen behoefte meer aan hebben ? , want er is nooit om retour sturen gevraagd. Zeg het maar anders gaat ie de spreekwoordelijke kliko in.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Dat is jammer om te lezen @Hans aan zet. We waren er natuurlijk liever op een andere manier uitgekomen, maar desalniettemin wil ik je uiteraard wel veel plezier toewensen met de diensten van je nieuwe provider. 

Wat betreft het Thomson modem, deze hoeft inderdaad niet retour. Je mag deze afgeven bij de milieustraat. 

Uitgelicht topic