Hallo,
Ik heb al enige tijd last van haperend/onderbrekend signaal. Na alles binnenshuis uitgesloten te hebben, doorgemeten en vervangen kabels en splitters had in eindelijk vandaag (09 Aug) een monteur langs om het door te meten naar buiten. Die registreerde sowieso het probleem, dus dat het inderdaad buiten het probleem is. Hij wilde zeker in de buiten kast het verder gaan oppakken maar kon deze niet zo direct vinden.
Echter omdat wij in een oude wijk zitten, is er ooit door iemand/netwerkbeheerder gekozen om het blijkbaar zo genoemde EV kast tegen de achtergevel van de buren te plaatsen (zie foto). Dit is eigen terrein waar wij geen toegang tot hebben en de buren zijn een maand in thuisland op vakantie. De monteur mag er ook zo niet komen omdat hij een ZZP-er is en ook vanwege verantwoordelijk/aanspraak. Zover snap ik het zeer zeker nog wel.
Dus ik zit nu met een slechte verbinding, waar ik:
1. een maand moet wachten eer de buren terug zijn en een monteur er iets mee kan doen.
2. betaal voor een slechte verbinding waar het probleem aan Ziggo z'n kant ligt.
De telefonische medewerkers doen hun best maar hebben dit zo nog niet meegemaakt dat het EV kastje op eigen terrein staat. Ik heb al een verzoek ingediend dat de klachtendienst mij hopelijk vandaag of morgen terugbelt met een voorstel hierover.
Mijn vraag meer of hier iemand een vergelijkbare situatie had en zo ja, wat de oplossing was?