1
Vraag
2
Reageer en help mee
NielsKesler69

Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Moet ik echt genoegen nemen met de compensatie?

Ik ben sinds eind juli bezig om een werkende aansluiting te krijgen voor internet, tv en telefoon.

Als het goed is werkt het allemaal vanaf vandaag🤞 

Ik heb in deze periode 1,5 week gebruik kunnen maken van de Ziggo diensten.

Wat is er gebeurd... in eerste instantie was er een computer probleem bij Ziggo waardoor mijn account niet actief werd en ik geen diensten had. Na uiteindelijk 5 weken was het ze gelukt!!! Dat feest duurde 1,5 weken.... toen hadden ze me in het systeem verhuist naar Drachten🥴 en die correctie is vandaag opgelost.

Ik heb talloze keren met Ziggo moeten bellen, totaal ruim 13 uur!!! In meerdere van die gesprekken hun medeleven gehoord en de toezegging gekregen dat ik uiteindelijk royaal zou worden gecompenseerd.

Wat heb ik uiteindelijk dan van ze gekregen?  Ik hoef niks te betalen tot 01-12-2023, dus mag 2 weken gratis gebruik maken van de diensten van Ziggo😢.

Over het feit dat ik dus zoveel tijd kwijt ben en ook 2x korting op Vodafone abonnementen hoor je niemand.

Dus nu mijn vraag.... moet ik hier tevreden mee wezen of mag ik toch eigenlijk wel wat meer verwachten voor mijn tijden overige problemen doordat ik geen tv, internet en telefoon had... je bent voor je gevoel weer terug in 1960

121 Reacties 121
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8175Posts
  • 311Oplossingen
  • 3200Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Dit zijn de officieel regels :  https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/compensatie

HBO Fan

Level 12
  • 687Posts
  • 8Oplossingen
  • 539Likes

@Ronihd 

Idd zijn dat de regels, maar dat is natuurlijk niet royaal aangezien @NielsKesler69 wel heeeeeeel vaak aan de telefoon heeft gezeten. JULI tot mid NOV geen diensten en dan wel helemaal 2 weken kosteloos gebruik maken van de diensten voelt als een flinke beuk in je gezicht zeg... 🤪

CobusR

Level 9
  • 252Posts
  • 4Oplossingen
  • 97Likes

Dat (als het waar is) gewoon absurd te noemen dat is geen compensatie dat is gewoon niks dat Ziggo dat als compensatie ziet zegt eigenlijk genoeg.

FlyingApe

Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 63Likes

Volgens het artikeltje zou je elke dag gecompenseerd moeten worden als ik het goed lees.

Zou betekenen dat er zo ongeveer 4 maanden aan abonnementskosten gecompenseerd moeten worden? 

Dat is wel een heel verschil met die 2 weken compensatie die u aangeboden wordt..

HBO Fan

Level 12
  • 687Posts
  • 8Oplossingen
  • 539Likes

@FlyingApe 

Klopt, maar die regels zijn de standaard, maar zijn natuurlijk niet royaal zoals @NielsKesler69 van de klantenservice te horen heeft gekregen. Royaal betekent natuurlijk dat je wel iets meer mag verwachten, zeker als je al maanden in de problemen zit. Hoeft niet direct in extra geld te zijn, maar een extra zender voor een jaar zou niet misstaan natuurlijk.

FlyingApe

Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 63Likes

@HBO Fan 100% mee eens

Hopelijk kunnen de moderators wat meer voor OP betekenen want dit is aardig van de zotten

Noel

Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Hoe heeft TS de compensatie aangevraagd?

Via Chat, mail of telefonisch?

Was dit een voorstel en ben je akkoord gegaan?

Ook alles goed uitgelegd?..wat zegt de helpdesk als je belt? Probeer een aan de telefoon de situatie uit te leggen wie weet kunnen ze nog iets meer voor je betekenen. Kans zit er wel in dat ze misschien nog iets meer kunnen doen..proberen kan je altijd.

NielsKesler69
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Deze "compensatie" is mij telefonisch aangezegd, je hebt niks te accepteren want dit is het gewoon.

N.a.v. een chat vandaag nogmaals gebeld maar dat heeft niets veranderd. 

Ik heb ze maar gevraagd het woord royaal uit hun vocabulaire te schrappen want daar heeft dit niks mee van doen.

Weet 1 ding wel, ik zit volgend jaar bij een andere provider!!! Ik ben zoooo enorm teleurgesteld in ziggo

NielsKesler69
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Je klacht kan je overigens uitsluitend telefonisch doen.

Voor de uitleg hebben ze een enorm dossier van de storing/fouten.

Mensen van de klantenservice vinden de compensatie belachelijk maar zij gaan er niet over.

HBO Fan

Level 12
  • 687Posts
  • 8Oplossingen
  • 539Likes

@NielsKesler69  schreef:

Je klacht kan je overigens uitsluitend telefonisch doen.

Voor de uitleg hebben ze een enorm dossier van de storing/fouten.

Mensen van de klantenservice vinden de compensatie belachelijk maar zij gaan er niet over.

Dan nog is 2 weken niet waar u recht op heeft. De normale regels zijn immers zo dat zodra de diensten niet werken u gecompenseerd word. Dus een week geen dienst is een week compensatie.

Zo mooi worden als Ziggo je 4 maanden laat betalen en 1 week dienst levert en dan zegt: jammer joh maar het systeem zegt dat u geen compensatie krijgt.

Dus maanden geen dienst is maanden geen kosten, dat zijn de regels van Ziggo zelf, zie : https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/compensatie

( en weggaan snap ik en vele met mij )

NielsKesler69
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Nee je begrijpt mij denk ik nu even verkeerd...

Ik heb vanaf het begin (28 augustus) tot nu problemen en zou daarom pas vanaf 1 december moeten gaan betalen.

Ik vind de standaard regeling sowieso raar.... als je geen product geleverd krijgt hoef je naar mijn mening niets te betalen, dat is dus geen compensatie voor de problemen die daardoor ontstaan.

Als een vlucht een te lange vertraging heeft wordt je gecompenseerd... je krijg dan nml nog steeds je vlucht maar ook een vergoeding. 

Dus dat ik de afgelopen weken niet hoef te betalen vind ik niet meer dan logisch en noem ik geen compensatie voor de problemen.

Noel

Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Wie beslist de compensatie dan? Is daar een afdeling voor? Maar er zal toch ook iets van coulance in kunnen zitten? Kan niet voor iedere klant dat is helder want er zijn nu eenmaal regels maar dan nog hoef je daar niet altijd strak aan vast te houden er kunnen ook uitzonderingen op de regel zijn.

Noel

Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Weet je dat zeker?

Pasi

Level 18
  • 9631Posts
  • 491Oplossingen
  • 5341Likes

@Noel  schreef:

Wie beslist de compensatie dan? Is daar een afdeling voor? Maar er zal toch ook iets van coulance in kunnen zitten? Kan niet voor iedere klant dat is helder want er zijn nu eenmaal regels maar dan nog hoef je daar niet altijd strak aan vast te houden er kunnen ook uitzonderingen op de regel zijn.

Als het om compensatie gaat, dan gaat het om geld en dán komt bij Ziggo het het woord coulance niet in het woordenboek voor.

Als Ziggo moet betalen omdat ze in gebreke is gebleven en/of een Ziggo dienst geheel ( ! ) niet werkt, dan heeft de klant misschien recht op compensatie, maar meestal is dat het minimaal mogelijke bedrag. Ook indien de klant b.v. weken lang last heeft van iets, dan zal Ziggo de compensatie willen beperken tot het absolute minimum.
Zelden wordt voor de hele periode compensatie betaald en hoeft men bij lange periodes en/of verschrikkelijk fouten beslist niet op een excuus of bloemetje te rekenen.

In Ziggo's voorwaarden staat, dat Ziggo pas compensatie moet gaan betalen als een service/dienst in het geheel niet werkt. Als b.v. uw tv de halve avond niet werkt, dan is dat geen reden voor compensatie, want blijkbaar heeft de tv wel wat laten zien.
Die voorwaarden zijn natuurlijk 100% in Ziggo's voordeel geschreven en worden regelmatig aangepast, als b.v. Ziggo e.e.a. wil gaan aanpassen en van te voren e.e.a. wil dichttimmeren om zo te voorkomen dat klanten zouden kunnen gaan klagen en/of om compensatie zouden kunnen gaan vragen.

Mocht Ziggo toch moeten compenseren, dan zal Ziggo u liever een gratis zender en/of pakket willen aanbieden, want bij Ziggo stroomt het geld uit principe ( dus niet in principe ) maar één kant op !

Noel

Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Maar denk wel dat we in deze ook niet mogen vergeten dat het gras niet perse groener is bij de buren. Compensatie met coulance komt misschien niet voor of heel zelden maar is het bij de concurrent veel beter?

Je moet denken kijken waar je juridisch recht op hebt..en daar zal Ziggo zich wel aan de eigen opgestelde voorwaarden moeten houden. Daar mogen ze niet van afwijken. Is dat bij TS gebeurt?

Zo niet zou je nog eventueel je beklag kunnen doen telefonisch of via mail. Beste is bellen en netjes uitleggen hoe je er als klant bij voelt en toch meer had verwacht dat er worden als Royaal compenseren worden gebruikt.

Maar goed royaal is ook maar een woord uitgesproken door een medewerker. Royaal kan van alles betekenen..zo is het helaas wel. Ik bedoel wat ervaart iemand als Royaal misschien denk een provider dat een klant royaal tegenmoet wordt gekomen.. terwijl de klant dat Royaal toch heel anders ziet.

Enige wat ik nog als uitkomst zie is dat je op een nette manier nog een keer je verhaal doet en als dat echt niks uit wil halen dan is het niet anders dan het te accepteren, ..aan nemende dat Ziggo zich aan de regels heeft gehouden.

Pasi

Level 18
  • 9631Posts
  • 491Oplossingen
  • 5341Likes

@Noel  schreef:

Maar denk wel dat we in deze ook niet mogen vergeten dat het gras niet perse groener is bij de buren. Compensatie met coulance komt misschien niet voor of heel zelden maar is het bij de concurrent veel beter?

Je moet denken kijken waar je juridisch recht op hebt..en daar zal Ziggo zich wel aan de eigen opgestelde voorwaarden moeten houden. Daar mogen ze niet van afwijken. Is dat bij TS gebeurt?

Zo niet zou je nog eventueel je beklag kunnen doen telefonisch of via mail. Beste is bellen en netjes uitleggen hoe je er als klant bij voelt en toch meer had verwacht dat er worden als Royaal compenseren worden gebruikt.

Maar goed royaal is ook maar een woord uitgesproken door een medewerker. Royaal kan van alles betekenen..zo is het helaas wel.

Enige wat ik nog als uitkomst zie is dat je op een nette manier nog een keer je verhaal doet en als dat echt niks uit wil halen dan is het niet anders dan het te accepteren, ..aan nemende dat Ziggo zich aan de regels heeft gehouden.

Persoonlijk vind ik het helemaal niet belangrijk hoe het gras bij de buren waait, maar vind ik het belangrijker hoe ik ( als klant ) behandeld wordt. Dat het b.v. bij de buren ook gebeurt, zegt niets of het wel sociaal en fatsoenlijk is. Vooral in een commerciële omgeving wijzen ze graag altijd naar anderen en zeggen dan, '...maar daar doen ze het ook...', alsof dat de legalisering van hun eigen gedrag is.

Juist om te voorkomen, dat e.e.a. juridisch wordt ( waardoor Ziggo de beslissing uit handen moet geven ), heeft een commercieel bedrijf de gebruiksvoorwaarden. Want daarin probeert men met een veelvoud van eigen regels, allerlei nadelige 'situaties' te ondervangen en zich zo daarvoor af te schermen, zodat het bedrijf daarop niet aangesproken kan worden.

Ik heb geen idee of bellen naar de helpdesk het beste is, want men belt naar een calldesk, die niet alleen Ziggo bellers beantwoorden ( maar ook de bellers van/voor andere bedrijven ). Tevens heeft men van zo'n telefoon gesprek zelden een 100% beschrijving, van alles wat besproken én afgesproken is.

Om verder nog maar te zwijgen over mondelinge afspraken, die later éénzijdig worden veranderd, omdat diegene waarmee men de afspraak had gemaakt, deze afspraak niet had mogen maken en dus b.v. overruled wordt door een manager.

Persoonlijk heb ik het liever via email, chat en/of een forum, want dan heeft men deze afspraken op papier ( b.v. d.m.v. screenshots van dit forum en/of van een chat ), want dan staat men juridisch veel steviger.

HBO Fan

Level 12
  • 687Posts
  • 8Oplossingen
  • 539Likes

@Pasi 

Daarom neem ik tegenwoordig mijn telefoongesprekken met Ziggo Klantenservice op. Zelf doen ze dit ook, dus meld ik direct dat ik het gesprek dat ik met de persoon ga voeren opneem. Het grappige is dat ik ineens hele andere gesprekken heb dan ik afgelopen jaar gevoerd heb.

Noel

Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Wat TS wel nog kan doen is het via de mail of hier proberen. 

Ik snap wat je zegt @Pasi maar TS zij zelf dat hij ontevreden was en over wilde stappen en dan zeg ik dat het gras zeer zeker niet groener is bij de buren. Nog even afgezien dat zomaar een beslissing uit frustratie niet altijd de beste is...beter rationeel blijven.

Ik zou gewoon kijken wat een helpdesk medewerker nog kan melden hierover..

NielsKesler69
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Heb nu op 3 verschillende manieren deze kwestie proberen aan te kaarten maar blijf tegen een muur aan lopen bij Ziggo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic