1
Vraag
2
Reageer en help mee
NielsKesler69

Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Moet ik echt genoegen nemen met de compensatie?

Ik ben sinds eind juli bezig om een werkende aansluiting te krijgen voor internet, tv en telefoon.

Als het goed is werkt het allemaal vanaf vandaag🤞 

Ik heb in deze periode 1,5 week gebruik kunnen maken van de Ziggo diensten.

Wat is er gebeurd... in eerste instantie was er een computer probleem bij Ziggo waardoor mijn account niet actief werd en ik geen diensten had. Na uiteindelijk 5 weken was het ze gelukt!!! Dat feest duurde 1,5 weken.... toen hadden ze me in het systeem verhuist naar Drachten🥴 en die correctie is vandaag opgelost.

Ik heb talloze keren met Ziggo moeten bellen, totaal ruim 13 uur!!! In meerdere van die gesprekken hun medeleven gehoord en de toezegging gekregen dat ik uiteindelijk royaal zou worden gecompenseerd.

Wat heb ik uiteindelijk dan van ze gekregen?  Ik hoef niks te betalen tot 01-12-2023, dus mag 2 weken gratis gebruik maken van de diensten van Ziggo😢.

Over het feit dat ik dus zoveel tijd kwijt ben en ook 2x korting op Vodafone abonnementen hoor je niemand.

Dus nu mijn vraag.... moet ik hier tevreden mee wezen of mag ik toch eigenlijk wel wat meer verwachten voor mijn tijden overige problemen doordat ik geen tv, internet en telefoon had... je bent voor je gevoel weer terug in 1960

121 Reacties 121
Pasi

Level 18
  • 9619Posts
  • 491Oplossingen
  • 5332Likes

@NielsKesler69  schreef:

Heb nu op 3 verschillende manieren deze kwestie proberen aan te kaarten maar blijf tegen een muur aan lopen bij Ziggo

Heeft een Ziggo mod dan al ( eerder ) gereageerd ?

NielsKesler69
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Daar heb ik dan nog geen reactie van gezien

mathijse

Level 10
  • 380Posts
  • 21Oplossingen
  • 159Likes

@Pasi  er heeft zover ik kan zien nog geen Ziggo Mod in dit topic gereageerd of is ingeseind door iemand anders.

Pasi

Level 18
  • 9619Posts
  • 491Oplossingen
  • 5332Likes

@mathijse  schreef:

@Pasi  er heeft zover ik kan zien nog geen Ziggo Mod in dit topic gereageerd of is ingeseind door iemand anders.

@NielsKesler69  schreef:

Daar heb ik dan nog geen reactie van gezien

Ik ook niet, dus komt er binnenkort vanzelf een Ziggo mod langs ... even afwachten ..

NielsKesler69
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Krijg een beetje het idee dat een Ziggo mod niet mag reageren ofzo.

Maar een oplossing voor onze vaste lijn hebben ze dan nu nog steeds niet gevonden en je hoort ook niets van Ziggo 

puppie

Level 17
  • 2585Posts
  • 63Oplossingen
  • 1039Likes

@Bert kun jij een moderator voor dit probleem inschakelen?

MR_CHIP

Level 19
  • 11324Posts
  • 130Oplossingen
  • 3918Likes

of anders @tobiastheebe ? 😉

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30102Posts
  • 2089Oplossingen
  • 15090Likes

Ik heb zojuist de moderators ingelicht.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1292Posts
  • 137Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @NielsKesler69, dat is nog eens van een koude kermis thuiskomen. Mijn oprechte excuses dat wij met zo'n kleine compensatie zijn aankomen waaien. Je mag op zijn minst verwachten dat vanaf ingangsdatum tot de datum dat het eindelijk heeft gewerkt, gaan compenseren. Gelukkig heb je ons gevonden en dat gaan we dan ook regelen. 

Nu wou ik het abonnement erbij gaan pakken, maar ik zie dat je nog geen gegevens hebt ingevuld. Zou je bij persoonlijke informatie de postcode en het huisnummer willen invullen. Geef maar een seintje of het is gelukt en dan ga ik kijken naar een passende compensatie. 😊

NielsKesler69
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

@Danitsja 

Ik denk dat je het nog niet helemaal begrijpt... 

Ik heb vanaf het begin (28 augustus) tot nu problemen en zou daarom pas vanaf 1 december moeten gaan betalen.

Ik vind de standaard regeling sowieso raar.... als je geen product geleverd krijgt hoef je naar mijn mening niets te betalen, dat is dus geen compensatie voor de problemen die daardoor ontstaan.

Voorbeeld: Als een vlucht een te lange vertraging heeft wordt je gecompenseerd... je krijg dan nml nog steeds je vlucht maar ook een vergoeding. 

Dus dat ik de afgelopen weken niet hoef te betalen vind ik niet meer dan logisch en noem ik geen compensatie voor de problemen en al helemaal geen royale compensatie .

Overigens werkt het nu allemaal nog steeds niet....

MR_CHIP

Level 19
  • 11324Posts
  • 130Oplossingen
  • 3918Likes

@NielsKesler69  schreef:

@Danitsja 

Ik denk dat je het nog niet helemaal begrijpt... 

Ik heb vanaf het begin (28 augustus) tot nu problemen en zou daarom pas vanaf 1 december moeten gaan betalen.

Ik vind de standaard regeling sowieso raar.... als je geen product geleverd krijgt hoef je naar mijn mening niets te betalen, dat is dus geen compensatie voor de problemen die daardoor ontstaan.

Voorbeeld: Als een vlucht een te lange vertraging heeft wordt je gecompenseerd... je krijg dan nml nog steeds je vlucht maar ook een vergoeding. 

Dus dat ik de afgelopen weken niet hoef te betalen vind ik niet meer dan logisch en noem ik geen compensatie voor de problemen en al helemaal geen royale compensatie .

Overigens werkt het nu allemaal nog steeds niet....

vul je postcode en huisnummer in je profiel in

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1292Posts
  • 137Oplossingen
  • 769Likes

Dan ontstaat er een miscommunicatie @NielsKesler69, ondanks dat je de diensten niet hoeft te betalen (wat logisch is), wil ik ze wel als extra voor je gaan vergoeden. Zo ontvang je een mooie compensatie. Het had namelijk al vanaf 28-08-2023 moeten gaan werken en dat is niet het geval en blijkbaar nog steeds niet. 

Nu geef je aan het werkt nog steeds niet, alle diensten niet of een gedeelte niet? Ik zie namelijk wel alles actief staan, kun je uitleggen wat er precies nog niet werkt, dan gaan we hiermee bezig. 

NielsKesler69
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Ik heb inmiddels 3 telefoonnummers...

Mijn (eigen) oude nummer welke ik uiteraard wil behouden.

Een nieuw nummer in met kengetal van eigen woonplaats 

En een nummer in Drachten. 

Helaas werken alle nummers niet😞

Ze zeggen er keihard aan te werken maar ik hoor en zie verder niets.

En er achteraan bellen heb ik na dit alles ook niet echt veel zin meer in.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1292Posts
  • 137Oplossingen
  • 769Likes

Je hebt zojuist een privébericht ontvangen zodat we gegevens kunnen delen! @NielsKesler69 

NielsKesler69
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Nou voor de verandering zal ik eens een update....

Er is er nog helemaal niks opgelost en zijn de problemen sinds vandaag weer een stuk groter geworden.

Sinds vanmorgen een uur of negen hebben we namelijk helemaal geen enkele dienst meer en zelfs geen abonnement meer op Ziggo Go!!!

Als je dan gaat bellen gaan ze het probleem in eerste instantie nog bij mij zoeken, terwijl internet en de app tegelijk uitvallen.

Niemand weet inmiddels meer waar het probleem in zit, oplossing geen idee wanneer die er is...

En tot die tijd? Kijk mar even hoe je het oplost.

Ik ga dus echt van de regen in de drup en heb geen idee wanneer dit ooit tot een goed einde nog moet gaan komen.

Ik denk dat ik uiteindelijk over moet gaan stappen naar Tele2 ofzo... Heeft iemand een beter idee? Ik hoor het graag

HBO Fan

Level 12
  • 686Posts
  • 8Oplossingen
  • 538Likes

Eenmaal in de problemen dan ben je inderdaad nog lang niet jarig, het lijkt wel alsof alle kennis weg is bij Ziggo-klantsupport. Het niet weten wanneer je weer diensten hebt, is funest voor het klantenvertrouwen en ik snap heel goed dat je overweegt om elders te gaan kijken.

Nadeel is dat je niet exact weet wanneer een andere provider je gaat aansluiten, ook daar zie je langere wachttijden omdat de uitstroom van Ziggo klanten toch bij andere ook opgepakt moet worden.

Helaas heb je niet veel keuze:

- wachten totdat Ziggo je een keertje wil gaan helpen en de boel oplossen.

- starten met overstap waarbij je je moet kijken naar hoe snel dat gaat en of je bijvoorbeeld afhankelijk bent van vast telefoonnummer of erger nog een Ziggo-mailadres.

Gezien u al een maand+ problemen ervaart en kerst aanstaande is, kan ik me voorstellen dat u het gevoel bekruipt dat het dit jaar niet meer goed komt. 

Wens u veel succes met de afweging. Persoonlijk ga ik voor: welke partij vertrouw ik wel/ nog, dat is voor mij persoonlijk doorslaggevend. Hier testen we nu KPN, naast Ziggo, en dat bevalt ons tot nu toe prima. Prijs is iets goedkoper (niet veel) in vergelijking met Ziggo (los van intro kortingen dan natuurlijk). Snelheid is verdubbeld (up en down) en TV beeld zien we niet echt een verschil in. Het is er wel maar het stoort niet als je normaal TV kijkt. Naast elkaar zie je wel wat verschil, maar zo kijk je normaal geen TV.

Pasi

Level 18
  • 9619Posts
  • 491Oplossingen
  • 5332Likes

@NielsKesler69  schreef:

....Als je dan gaat bellen gaan ze het probleem in eerste instantie nog bij mij zoeken, terwijl internet en de app tegelijk uitvallen...

In dit soort gevallen moet u helemaal NIET meer met de helpdesk bellen ! Vaak stapelen ze dan fout op fout, waarbij e.e.a. vaak eerder erger wordt, dan dat het verbeterd.

De helpdesk is misschien ( voor Ziggo ) goed genoeg voor het afsluiten van extra abonnementen, maar voor ( technische ) problemen, is het vaak van de regen in de drup.

Alleen een Ziggo moderator kan u helpen, maar dan moet u ( en de Ziggo mod ) wel in 'gesprek' blijven, want een Ziggo mod kan natuurlijk ook niets, als u pas na 2 weken weer reageert ( hoe erg uw Ziggo probleem ook is ).

Ps. Misschien kan @Bert een Ziggo mod triggeren, zodat deze hier sneller verschijnt en uw probleem weer op kan pakken.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1388Posts
  • 153Oplossingen
  • 930Likes

Ondertussen zijn @NielsKesler69 en ik privé met elkaar in gesprek over bovenstaande, we doen ons uiterste best om uit te zoeken hoe dit nu precies zit.

HBO Fan

Level 12
  • 686Posts
  • 8Oplossingen
  • 538Likes

@Pasi  schreef:

@NielsKesler69  schreef:

....Als je dan gaat bellen gaan ze het probleem in eerste instantie nog bij mij zoeken, terwijl internet en de app tegelijk uitvallen...

In dit soort gevallen moet u helemaal NIET meer met de helpdesk bellen ! Vaak stapelen ze dan fout op fout, waarbij e.e.a. vaak eerder erger wordt, dan dat het verbeterd.

Dit is waar en ergens totaal ridicuul om te lezen natuurlijk. 

Maar goed aan bericht van @Welmoed  is alles onder controle en wordt @NielsKesler69 goed geholpen met een oplossing binnen afzienbare tijd. 🤔

Pasi

Level 18
  • 9619Posts
  • 491Oplossingen
  • 5332Likes

@Welmoed  schreef:

Ondertussen zijn @NielsKesler69en ik privé met elkaar in gesprek over bovenstaande, we doen ons uiterste best om uit te zoeken hoe dit nu precies zit.

Het zou toch ondertussen na 4 weken 100% helder moeten zijn !

Dat soms een 'gesprek' via PM makkelijker werkt dan via dit forum, dat kan zijn. Maar als e.e.a. na 4 week nog niet door Ziggo is opgelost en ik de onderstaande reactie ( = schreeuw ) van @NielsKesler69 lees, dan ga ik er het mijne van denken !
Misschien moet @NielsKesler69 dan toch maar vaker hier een update plaatsen, want Ziggo houdt namelijk niet van negatief nieuws.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic