Vraag
Reacties
Oplossing
Bert-128
Level 2

Moe van Kastje naar de muur

Graag 1 loket voor al mijn vragen

Slechte wifi, speedtest download 4.9 mbps. wifi-booster aanwezig

Hoge factuur, onduidelijk waarom

Abonnement afgesloten omdat ik defecte nieuwe mediabox heb teruggestuurd

Ik weet niet waar ik nu met deze vragen bij 1 loket terecht kan.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert-128
Level 2
Topicstarter

Elke keer als ik de Ziggo-tv-reclame zie met die lachende mensen heb ik toch zo mijn bedenkingen.

Ziggo maar weer eens gebeld. Het blijft een moeizaam proces.

Het komt erop neer dat je andere wifi boosters moet aanschaffen anders gaat het niet werken.

Inmiddels de TP-link wifi boosters geïnstalleerd en het werkt (á 2,50 per maand ipv 99 euro (= 40 maanden). Op de bank 310 Mbps in de kantoorkamer is het nog 120 Mbps dus behoorlijk in snelheid op vooruit gegaan.

M.b.t de factuur moet ik het afwachten tot het maandbedrag weer wordt afgeschreven. Dan weet ik pas of we elkaar goed hebben begrepen. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert-128
Level 2
Topicstarter

Ben al een jaar bezig om zaken op orde te krijgen

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

Kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

en een printscreen van de down en upstream 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

onduidelijk waarom

Abonnement afgesloten omdat ik defecte nieuwe mediabox heb teruggestuurd

wat bedoel je hier mee dat ziggo het abonnement heeft stop gezet?

als je zonder vervang of overleg met de klantenservice/moderator een mediabox retour stuur naar ziggo dan ziet ziggo dat als een beëindiging opzegging van het abonnement 

0 Kudos
Bert-128
Level 2
Topicstarter

Fijn, bedankt voor je reactie.

De componenten zijn door een Ziggo-monteur geïnstalleerd - POA-3IEC-NL. De boosters waren noodzakelijk omdat de snelheid te laag was. Meer konden ze op dat moment niet doen. Bij het modem gaat het natuurlijk prima maar naar mate ik daarvan wegloop (appartement) wordt de verbinding slechter en de boosters verhelpen het probleem nauwelijks. 

Tijdens de installatie van de nieuwe mediabox heb ik contact gehad met Ziggo omdat het niet volgens het boekje ging. Apparaat defect en in overleg met Ziggo teruggestuurd. De oude mediabox weer helemaal schoongemaakt en aangesloten en doet het redelijk (probleem was dat de ventilator aan bleef slaan).

Ben er erg druk mee maar de situatie wordt niet opgelost.

De factuur van deze maand is erg hoog met afsluit, aansluit, abonnement zaken etc. Heeft vast met de teruggestuurd mediabox te maken zoals jij hierboven schetst.

Bert-128
Level 2
Topicstarter

Ik ga maar weer eens bellen misschien krijg ik een goede adviseur aan de lijn.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je toch een foto maken een foto zegt meer dan 1000 woorden

hoe is de booster aangesloten ?  en wat voor booster is het

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, vandaag nog langskomen in dit topic.

Hier heb je een vast aanspreekpunt..

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @Bert-128, welkom hier op de Community!

Wat ontzettend zuur om te lezen dat je maar niet lekker geholpen wordt met de problemen die je ervaart! Hier op de Community ben je helemaal aan het juiste adres en ik help je graag om de verschillende problemen die je ervaart aan te pakken.

Laten we beginnen met het internet

Net als @anoniemforum wil ik je graag zo goed mogelijk assisteren. Door middel van foto's kunnen wij letterlijk zien hoe alles erbij staat en dat goed beoordelen. Voor onze beeldvorming hier, is dat dus heel erg nuttig. Ik zou je willen vragen om dat alsnog te doen, als dat mogelijk is. 

Ik ben je signaal onder de loep gaan nemen om te kijken of daarin bijzonderheden te vinden zijn, die de problemen met je verbinding verklaren. Dat is niet het geval. Het signaal vanuit het netwerk van Ziggo, komt prachtig stabiel binnen op het modem en het modem verwerkt dat ook goed. Maak je ook gebruik van een bekabelde verbinding op het modem met bijvoorbeeld een laptop of vaste pc? 

- Zo ja, hoe werkt dat? 

- Zo nee, heb je de mogelijkheid om een laptop/vaste pc met een internetkabel aan te sluiten op LAN1 van het modem?

Over je factuur.
De reden dat je factuur zo ontzettend hoog is, is omdat je een wijziging hebt gedaan in je abonnement. Door deze wijziging zijn op de factuur de oude abonnementskosten in mindering gebracht en de nieuwe abonnementskosten voor 2 maanden in rekening gebracht (17 april t/m 31 mei). Hierdoor zijn die kosten dus hoger. Daarbij hebben nog niet alle correcties plaats gevonden. Op de volgende factuur vind dus ook een correctie daarvoor plaats. Ik raad je dus aan om de volgende factuur af te wachten. 

Onder je abonnement staat nu een Mediabox XL actief met serienummer beginnend met 21816 (CA ID). Heb je die box nu nog wel in huis en werkt die? Of is dat de box die je hebt teruggestuurd?

Bert-128
Level 2
Topicstarter

Elke keer als ik de Ziggo-tv-reclame zie met die lachende mensen heb ik toch zo mijn bedenkingen.

Ziggo maar weer eens gebeld. Het blijft een moeizaam proces.

Het komt erop neer dat je andere wifi boosters moet aanschaffen anders gaat het niet werken.

Inmiddels de TP-link wifi boosters geïnstalleerd en het werkt (á 2,50 per maand ipv 99 euro (= 40 maanden). Op de bank 310 Mbps in de kantoorkamer is het nog 120 Mbps dus behoorlijk in snelheid op vooruit gegaan.

M.b.t de factuur moet ik het afwachten tot het maandbedrag weer wordt afgeschreven. Dan weet ik pas of we elkaar goed hebben begrepen. 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

de TP-link wifi boosters in het kantoor is die bedraad of draadloos aangesloten ?

0 Kudos