1
Vraag
2
Reageer en help mee
ThijsBeemsterbo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Misleiding! Ziggo zakelijk

Ik ben afgelopen weekend getrapt in de slinkse wijzen van Ziggo(zakelijk). Ik zat op Mijn Ziggo en daar stond een melding dat ik mijn account om kon zetten naar Ziggo Zakelijk met alle voordelen vandien. Door te klikken op de link wordt ik vanuit Mijn Ziggo doorgeleid naar ziggo zakelijk waar de meeste van mijn gegevens staan ingevuld. Ik kan selecteren uit verschillende Abonnementen met kortingen. Ik heb gekozen voor Internet only 1,2gbps met korting van 9 maandga 50% en een maandbedrag van 60 euro.

Deze printscreen heb ik nog gemaakt.

printscreen.jpg

Ik heb onderstaande mail ontvangen na mijn bevestiging.

mail ziggozakelijk.png

Dit is anders dan mijn werd getoond tijdens bestelling(5,5 euro duurder per maand en stuk minder korting).

Ik heb netjes de volgende dag gebeld met Ziggo(Zakelijk). Ze konden mijn niet helpen aan de korting die mij getoond is omdat dit alleen voor nieuwe klanten geldt.. Ik heb aangegeven dat ik dan mijn omzetting van Ziggo naar Ziggo Zakelijk wil annuleren... waarop ik medegedeeld krijg dat dit

niet kan omdat het een zakelijk abonnement betreft en daar geen bedenktijd op van toepassing is...

Met andere woorden ik ben verleid om over te stappen naar zakelijk abonnement en kan daar niet meer vanaf komende jaar... Ik heb de kleine lettertjes niet gelezen maar ik weet 100% dat op moment van bevestigen er 60€ stond en een 9 maanden 50% korting...... Pure misleiding! andere mensen ook deze ervaring gehad?

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19801Likes

Even een paar vragen om de juiste stappen te kunnen bepalen.

Heb je een inschrijving bij de Kamer van Koophandel?

ThijsBeemsterbo
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja zeker, sinds 2020... neem aan dat ik de melding ook niet krijg als ze niet een inschrijving vinden op hetzelfde adres..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19801Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

wewanl

Level 16
  • 2018Posts
  • 21Oplossingen
  • 770Likes

Wat een schandalige praktijken zijn dit zeg!

Ik weet zeker dat dit bij de rechter geen stand houdt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19801Likes

@wewanl  schreef:

Wat een schandalige praktijken zijn dit zeg!

Ik weet zeker dat dit bij de rechter geen stand houdt.

@wewanl Als je het zeker weet, kun je dan ook de argumenten erbij leveren voor @ThijsBeemsterbo ?

Dan heeft hij die vast in huis.

Maar eerst zal Ziggo nog een aantal malen de kans moeten krijgen om één en ander uit te leggen of om uit coulance de oude situatie weer in te stellen, wat met regelmaat gebeurd en dan komt de rechter pas in beeld.

DON PAPA

Level 17
  • 3456Posts
  • 57Oplossingen
  • 2763Likes

@Bert Schreef: Als je het zeker weet, kun je dan ook de argumenten erbij leveren voor @ThijsBeemsterbo ?

De screenshots zeggen toch al genoeg, daarop is toch duidelijk te zien dat hij niet heeft gekregen wat er tijdens de bestel procedure is beloofd? Hoe duidelijk wil je het hebben....

En als ik naar Ziggo zakelijk ga met mijn adres gegevens waar op ik nu een Ziggo particulier abonnement heb lopen, dan krijg ik ook het volgende aanbod op de website

Screenshot_20230913_153922_Edge.jpg

Ik wordt dus blijkbaar ook gewoon als nieuwe klant gezien, ondanks dat er op de adresgegevens al een Ziggo abonnement actief is...

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 3833Posts
  • 521Oplossingen
  • 1248Likes

Hey @ThijsBeemsterbo , van harte welkom hier! 

Het leek zo'n mooie kans en dan blijkt het toch gewoon een hele hoop gedoe te zijn die er achter weg komt. Ik snap helemaal dat je hier niet over te spreken bent en dat je nu gewoon terug wilt naar je oude particuliere abonnement. Ik ga voor je kijken hoe dit in elkaar steekt. 

Allereerst klopt het helemaal dat de korting die je op de website geselecteerd was, alleen voor nieuwe klanten geldt. Als vaste klant heb je geen recht op die korting. Dat staat ook in de algemene voorwaarden, waar je mee akkoord gaat als je op "Bestellen" klikt. Hierdoor heb je in de bevestiging dus het gekozen pakket gekregen met daarbij de korting die voor vaste klanten beschikbaar is. 

Ik snap dat je dan denkt: "Dan hoef ik het pakket niet, verander het maar weer terug.". Dat is bij Zakelijk dus een wat pittig verhaal, omdat je daar geen wettelijke bedenktijd hebt. Je krijgt dan dus de afkoopsom in rekening. Dat is niet wat je wilt. 

Nu vind ik dit een beetje een speciale zaak, omdat je met het terug gaan naar je oude abonnement, niet je abonnement opgezegd bij Ziggo. Je blijft bij Ziggo, maar je gaat terug naar je particuliere abonnement. Ik wil dan ook graag een herstelactie voor je aanmaken om je oude, particuliere pakket weer actief te krijgen met de apparatuur die daarbij hoort. 

Wil jij in je profiel onder "Persoonlijke opmerkingen" de volgende informatie plaatsen? 
- Serienummer oude modem 
- Serienummer Mediabox Next 

Als je die informatie plaatst en dan hier een gil geeft, maak ik de herstelactie voor je aan. 

DON PAPA

Level 17
  • 3456Posts
  • 57Oplossingen
  • 2763Likes

@Marije Schreef: Allereerst klopt het helemaal dat de korting die je op de website geselecteerd was, alleen voor nieuwe klanten geldt. Als vaste klant heb je geen recht op die korting. 

Waarom krijgt een bestaande klant dan wel deze korting te zien als hij zijn adresgegevens invult waarop hij al een particulier abonnement heeft lopen? Dat is toch ook heel misleidend als je dit te zien krijgt tijdens de bestel procedure, en als je daarmee akkoord gaat dan kan Ziggo dat toch niet zomaar weer veranderen (wat hier blijkbaar wel gebeurt)?

Er staat trouwens nergens in de hele bestel procedure dat het om een nieuwe klant korting gaat. Er wordt alleen gesproken over "korting", dus hoe moet iemand ruiken dat het hier om een nieuwe klant korting gaat?

MR_CHIP

Level 18
  • 9184Posts
  • 117Oplossingen
  • 3156Likes

bij mij weten is de bestelling zelf een concept overeenkomst en geen echte overeenkomst (die komt pas later per mail bij de bestelbevestiging) en kan die nog veranderen

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 3833Posts
  • 521Oplossingen
  • 1248Likes

Dat hoort niet, @DON PAPA. Ik weet ook niet waarom dat nu niet goed gaat. Het is in ieder geval niet als misleidend bedoeld. Het idee dat Ziggo als bedrijf denkt "Haha, we gaan even lekker klanten erin laten stinken" is natuurlijk belachelijk. Dat gebeurt niet opzettelijk en het is ook van Ziggo niet de bedoeling om medewerkers zoals mijzelf met meer werk en negatief sentiment op te zadelen. Het bedrijf zou daar helemaal niets mee winnen. Het is hartstikke ongelukkig dat het zo is gebeurd en dat er dan zo moeilijk gedaan wordt door de regels die overal aan verbonden zijn. Dat gun ik ook niemand. 

Voor de website heb ik in ieder geval ook feedback aangemaakt, zodat hopelijk die check weer normaal gaat werken. Hoe dan ook, blijf je wel zelf verantwoordelijk ook voor het akkoord geven op de algemene voorwaarden (of je ze nu leest of niet). 

DON PAPA

Level 17
  • 3456Posts
  • 57Oplossingen
  • 2763Likes

@MR_CHIP Dat zou wel heel vreemd zijn, dat je akkoord gaat met een bepaalde bestelling en korting, en dat deze achteraf nog aangepast kan worden door Ziggo. En dat Ziggo daarna ook nog dood leuk zegt, ja sorry dit is een zakelijk abonnement dus daar heeft u geen 14 dagen bedenktijd bij, u zit dus vast aan wat wij u na u bestelling hebben voorgeschoteld....

MR_CHIP

Level 18
  • 9184Posts
  • 117Oplossingen
  • 3156Likes

ik geef alleen een idee met hoe ik denk dat het werkt, gezien ervaring vanuit de community denk ik wel dat dit opgelost zal worden

DON PAPA

Level 17
  • 3456Posts
  • 57Oplossingen
  • 2763Likes

@Marije Schreef: Het is in ieder geval niet als misleidend bedoeld. 

Dat snap ik als geen ander, maar zo kan het wel voelen als je een bestelling plaatst waarin een mooie aanbieding wordt gedaan, met een mooie korting, en deze wordt na de bestelling gewoon weer verwijderd zonder overleg, en als je dan aan de bel trekt, er in eerste instantie ook nog wordt gezegd, sorry dit is een zakelijk abonnement waar u geen 14 dagen bedenktijd bij hebt. Ga maar op de community kijken of daar iemand is die u verder kan helpen (wat bij de TS is gebeurd). Gelukkig pak jij het nu goed op voor hem, complimenten daarvoor...

@Marije Schreef: Voor de website heb ik in ieder geval ook feedback aangemaakt, zodat hopelijk die check weer normaal gaat werken.

Top, hopelijk pakken ze dat snel op...

@Marije Schreef: Hoe dan ook, blijf je wel zelf verantwoordelijk ook voor het akkoord geven op de algemene voorwaarden (of je ze nu leest of niet).

Dat snap ik, maar zoals ik al eerder schreef, er staat nergens in de hele bestel procedure dat het hier om een nieuwe klanten korting gaat, dus in de algemene voorwaarden kan dat wel leuk vermeld staan, maar als tijdens de bestel procedure alleen wordt gesproken over een xx maanden korting, dan kan niemand ruiken dat Ziggo deze korting alleen geeft aan nieuwe klanten

Dat zou de ze dus wel duidelijker mogen vermelden op de website, zeker nu het bestel systeem via de adresgegevens niet goed controleert of iemand wel of niet al klant is....

wewanl

Level 16
  • 2018Posts
  • 21Oplossingen
  • 770Likes

Ik vind dat er wel een flink excuus mag komen van Ziggo. Zo ga je niet met je klanten om. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic