Mijn app werkt niet (reeds opgelost)

Gisteren (16-4-2019) de Mediabox Next ontvangen en geïnstalleerd, tesamen met een nieuw modem. Werkt prima. Echter de Ziggo Go app op mijn Ipad en telefoon weigeren dienst sindsdien. (Nu dus ca. 24 uur).
De melding: "Service niet beschikbaar. Helaas Ziggo GO doet het beperkt of even niet omdat de app geen verbinding met ons kan maken". Ik kan dan alleen op OK drukken, waarna dezelfde melding opnieuw verschijnt.

Meerdere keren geprobeerd:

  • Ipad opnieuw opstarten
  • Ziggo Go app opnieuw installeren.

Servicedesk Ziggo gebeld: de dame vertelde me dat het wel een week (!!) kon duren totdat de app weer zou gaan werken. Die moest nieuwe gegevens i.v.m. mijn nieuwe mediabox ophalen. Of zoiets. Hmm...

Ik heb weinig zin om een week te wachten (met onzekere uitkomst). Iemand hier ervaring mee? Kan Ziggo hier iets aan doen?
Christopher72
Stamgast
  • 37Reacties
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Serkan Ziggo De app werkt nu. Bedankt voor je inzet! (En die van de engineers natuurlijk.)

Bekijk in context

Christopher72
topicstarter
Stamgast
  • 37Reacties
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
60 Reacties 60

Soft launch is een test om te bekijken of dit soort dingen goed gaan voor straks als de Next 'gewoon' op de Ziggo Site staat.
Wist je dat niet resp is dat onvoldoende duidelijk gemaakt?

Als je hier bekend mee was, dan had je de Box niet moeten accepteren.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

@hanh: Dat weet ik, en daarom geef ik hier aan wat er nog níet goed gaat. 😉 Met de vraag of anderen die ervaring delen. Stel de box had helemaal niet gewerkt, dan kun je ook niet zeggen: 'tja, het is een soft launch, wacht maar een week en met een beetje geluk.... ". Dat is geen manier om problemen op te pakken.
Christopher72
topicstarter
Stamgast
  • 37Reacties
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Helemaal niet werken is ook gebeurd, bij aardig wat klanten. Pechgevalletje. Zie:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/next-je-mediabox-maakt-geen-verbinding-cs1002-38294
Als je weet dat het een test is, kun je de Box weigeren.
Ervaring delen is prima.
Maar dan:
Ik heb weinig zin om een week te wachten (met onzekere uitkomst)

snap ik wat minder. Liever beter, natuurlijk. Anders terugsturen & wachten tot ie voor iedereen beschikbaar is. De inloopproblemen zijn dan weg.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

@hanh: wanneer wordt aangegeven dat iets niet goed werkt, verwacht ik - JUIST in de testfase - dat men met een antwoord komt als: "hier gaat blijkbaar iets niet goed, dus ik geef het door aan... ". Maar niet: "wacht maar een week, waarschijnlijk werkt het dan wel". Daarmee los je geen problemen op die in een testfase naar voren komen.

Ik stel hier een volstrekt redelijke vraag in dit topic, en mensen vertellen dat ze een week moeten wachten is eigenlijk niet te accepteren. Dus vandaar mijn opmerking: "ik heb weinig zin om een week te wachten met onzekere uitkomst".

Maar blijkbaar verschillen we hierover van mening, ook prima.
Christopher72
topicstarter
Stamgast
  • 37Reacties
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Verschil van mening is prima. Iedereen kan nu zijn eigen oordeel vormen.
No personal offence!
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Hey Christopher72 . dit gaat niet goed. Zeker niet. En ik heb ook geen idee hoe de collega van de klantenservice er bij komt dat dit een week zou kunnen duren. Sorry voor de onjuiste informatie hierin!

Ik ga dus samen even met je op zoek naar de oorzaak en -veel belangrijker- oplossing.
Wanneer je in mijnZiggo inlogt, krijg je dan je abonnement en mediabox te zien?
En, puur als extra test, lukt het misschien wel om van Ziggo GO gebruik te maken via de site (www.ziggogo.tv)?
Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11159Reacties
  • 854Oplossingen
  • 3924Likes

Lycke Ziggo : In Mijn Ziggo krijg ik mijn abonnement en mediabox (next) goed te zien, inclusief het serienummer. Ik zag ook een optie 'Zenderaanbod ophalen', dat heb ik - voor de zekerheid - ook nog even geprobeerd. Tevens ook nog het wachtwoord gewijzigd (je weet maar nooit of het iets uithaalt).

Ziggogo.tv op mijn laptop werkt inderdaad ook niet. Daar is de melding: "Oeps… Ziggo GO doet het niet. Je begrijpt: hier is het nu alle hens aan dek om het snel weer aan de gang te krijgen. Probeer je het straks nog een keer? Sorry hiervoor.".

Het gaat dus eigenlijk om alle online aanbod van Ziggo die bij mij niet werkt. Het zal te maken hebben met de koppeling met mijn account / profiel....
Bedankt voor je hulp alvast!
Christopher72
topicstarter
Stamgast
  • 37Reacties
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Goedemiddag Christopher72

Ik neem het even over van mijn collega Lycke.

Ik heb je zojuist enkele keren telefonisch benaderd op je mobiele telefoon om je verder te ondersteunen, maar ik heb je helaas niet gesproken.

Wil je mij een privébericht sturen met het telefoonnummer waarop ik je mag benaderen? Ik ben morgen weer tussen 9.00 en 17.30 aanwezig en in staat om contact met je op te nemen. Ik zoek graag voor je uit wat er echt aan de hand is, in plaats van een week te wachten.

Ik zie je reactie tegemoet!
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9883Reacties
  • 697Oplossingen
  • 2798Likes

Christopher72 Mocht je niet weten hoe een privébericht te sturen, klik op Serkan zijn naam en op de volgende pagina op: Stuur bericht
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39962Reacties
  • 2236Oplossingen
  • 8261Likes

Ik was aan de wandel. 🙂 PB verstuurd naar Serkan.
Dank voor jullie reacties tot zover.
Christopher72
topicstarter
Stamgast
  • 37Reacties
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Bij mij werkt de koppeling met de Mediabox next en Ziggo Go ook nog niet. Afgelopen woensdag de mediabox next en nieuwe modem aangesloten.
De next staat ook nog niet als digitale ontvanger in het overzicht bij Mijn Ziggo. Nieuwe modem staat wel in het overzicht erbij.
tjerkk
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

tjerkk
Ik heb even voor je gekeken en ik denk dat jouw probleem net iets afwijkt dan het probleem van Christopher72

Jouw Mediabox Next staat nog niet onder onze geïnstalleerde producten. Als je nu inlogt in jouw Mijn Ziggo, dan moet je daar nog steeds de Mediabox XL terug zien. Begrijp ik het wel goed dat jouw Ziggo Go wel functioneert, maar dat je jouw opnames en de koppeling met de Mediabox Next mist?
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9883Reacties
  • 697Oplossingen
  • 2798Likes

@Serkan Ziggo
Ja Ziggo Go werkt verder wel op de koppeling met de Mediabox Next na.
Als ik inlog op Mijn Ziggo zie ik inderdaad de Mediabox XL staan.
tjerkk
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

tjerkk
Ik kom vanmiddag bij jou terug en ik verwacht dat we jouw probleem vandaag nog hebben verholpen!

De activatie van de Mediabox Next is niet 'doorgelopen' in mijn systeem, terwijl dit automatisch al had moeten gebeuren. Het is voor mij 1 klik om hem te activeren en dan hoort jouw Mijn Ziggo en Ziggo GO binnen 1 uur (uiterlijk 24 uur) geupdate te zijn.

Ik ga dit straks intern bespreken om te onderzoeken waarom de automatische activatie in jouw geval niet is doorgelopen, terwijl de Mediabox Next al wel geïnstalleerd is.
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9883Reacties
  • 697Oplossingen
  • 2798Likes

tjerkk
Wil je het nu nog eens proberen? Ik denk dat het werkt :-)!
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9883Reacties
  • 697Oplossingen
  • 2798Likes

@Serkan Ziggo
Bedankt, het werkt nu inderdaad.
tjerkk
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Serkan Ziggo De app werkt nu. Bedankt voor je inzet! (En die van de engineers natuurlijk.)

Bekijk in context

Christopher72
topicstarter
Stamgast
  • 37Reacties
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Hi Christopher72

Bedankt voor je terugkoppeling en fijn om te lezen dat alles weer functioneert! Ik zal het terugkoppelen richting het projectteam.
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9883Reacties
  • 697Oplossingen
  • 2798Likes

Beste,

Bij mij werkt na vervangen van mijn oude mediabox de ziggo go app ook niet.
dubblev
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dubblev
Bij jou is alles doorgelopen zoals het hoort. Kun je aangeven welke exacte melding je krijgt wanneer je Ziggo GO wilt openen?
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9883Reacties
  • 697Oplossingen
  • 2798Likes

Bij het opstarten van app Geen zenders beschikbaar. Wat ik ook doe ik krijg geen zenders te zien. Bij tvgids & replay wel de zenders te zien , maar bij selectie kan ik alleen opnemen en niet via chromecast enz spelen
dubblev
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wil je eens uitloggen in de app, de app in zijn geheel afsluiten en opnieuw openen? Ik denk dat dit het probleem gaat verhelpen.

Wil je ook eens testen of je verder geen problemen ervaart via www.ziggogo.tv (op je computer)?
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9883Reacties
  • 697Oplossingen
  • 2798Likes

Ik heb de app op mijn iPad en ook op mij iPhone geheel afgesloten en opnieuw opgestart en het probleem is niet verholpen.Ik heb zelf uit het app uitgelogd en weer ingelogd probleem blijft
dubblev
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb ook met www.ziggogo.tv hetzelfde probleem
dubblev
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voor de duidelijkheid. Ik heb ook de nieuwe mediabox next. Voorheen had ik een mediabox xl. Daar had ik weinig problemen met ziggo go app. Vanaf gisteren na aansluiten van de nieuwe mediabox kan ik de app niet meer gebruiken.
dubblev
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dubblev
Ik heb je zojuist telefonisch benaderd om er even samen naar te kijken, maar ik heb je helaas niet bereikt op je huis telefoon.

Wil je mij een privébericht sturen met het telefoonnummer waarop ik je mag benaderen en wanneer het jou het beste uitkomt? Ik ben er vandaag nog tot 17.30
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9883Reacties
  • 697Oplossingen
  • 2798Likes

ik neem nooit op bij anonieme beller. Probeer weer
dubblev
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dubblev Is het al gelukt om de Ziggo app te kunnen gebruiken?

Zo nee:
Als uitloggen en opnieuw inloggen niet werkt kan mogelijk de app verwijderen en opnieuw installeren je weer op weg helpen, dan is ook alle opgeslagen info verwijderd.

Het kan ook nog zijn dat de gegevens in Mijn Ziggo nog niet geheel zijn bijgewerkt.
Zie je Next in Mijn Ziggo staan onder Producten?
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39962Reacties
  • 2236Oplossingen
  • 8261Likes

Hoi Bert,

Ik heb gisteren met Serkan een aantal stappen doorlopen, waarbij het kennelijk erop lijkt dat de gegevens nog niet bijgewerkt is in Mijn Ziggo. Maandag krijg ik mogelijk meer te horen.
dubblev
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Allen,

Het lijkt erop dat het probleem verholpen is. Het ziet er naar uit dat niet alle gegevens tav mediabox next en aantal zenders niet correct verwerkt was onder Mijn ziggo. Althans gisteren was dat niet het geval, en dat had Serkan ook geconstateerd.Vanochtend ingelogd op Mijn Ziggo en alles is bijgewerkt. Ziggo go app op mijn iPhone getest en het werkt nu wel.
dubblev
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dubblev TOP, veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39962Reacties
  • 2236Oplossingen
  • 8261Likes

dubblev
Bedankt voor je terugkoppeling in het topic!

Mijn Ziggo had in jouw geval iets meer tijd nodig om bijgewerkt te worden, gelukkig is dat nu het geval :-)! Ik heb verder zelf geen acties meer hoeven uit te voeren.
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9883Reacties
  • 697Oplossingen
  • 2798Likes

Serkan Ziggo wrote:
tjerkk


Ik heb even voor je gekeken en ik denk dat jouw probleem net iets afwijkt dan het probleem van Christopher72



Jouw Mediabox Next staat nog niet onder onze geïnstalleerde producten. Als je nu inlogt in jouw Mijn Ziggo, dan moet je daar nog steeds de Mediabox XL terug zien. Begrijp ik het wel goed dat jouw Ziggo Go wel functioneert, maar dat je jouw opnames en de koppeling met de Mediabox Next mist?



Serkan Ziggo
Heb ook een probleem met de app. Hij start wel op. Maar zodra ik een opname wil programmeren zegt hij dat "Verbruik in standby" op high moet staan?
Heb ik gedaan, alles weer aan en uit gezet. Geen verbetering. App op de ipad verwijderd en weer opnieuw gedownload, alles blijft hetzelfde.
Toen maar alle series die ik opneem met de hand (op de box zelf) ingevoerd. Alles weer herstart, op de box laat hij nu wel mijn opname's zien maar niets op de app. Die blijft roepen dat hij op HIGH moet staan, maar daar staat hij al op.

In de app staat remote control niet werkt, op tv kijken en opnemen ook niet.
Dus online gaan kijken, daar staat de nieuwe next box nog niet in, nog wel de horizon.
Moet ik wachten?
Peppes
Raadgever
  • 1453Reacties
  • 1Oplossingen
  • 38Likes

Serkan Ziggo

Hallo,
sinds gisteren de Mediabox Next in gebruik, alles werkt perfect.
Maar de ziggoGo app is niet geupdated.
De oude mediabox XL staat daar nog in met de mededeling dat die niet in het netwerk zit. De nieuwe box is niet zichtbaar.
Ook is de app niet aangepast zoals vermeld op https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/ziggo-go/
Ook via ziggogo.tv zie ik alleen de oude box.
Pefrikemi
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij staat bij "mijn ziggo" nog steeds de next niet vermeld. En kan dus ook nog niets met de app omdat hij de box niet vind in het netwerk.

Digitale ontvanger en smartcards

Een smartcard is het pasje dat in je digitale ontvanger zit. Soms is deze ingebouwd. Met een smartcard ontvang je de zenders die in je pakket zitten.
Type
Mediabox XL
Serienummer

Zenders en pincode herstellen

Type
Mediabox of CI+ Module
Serienummer

Smartcard Nummer

Zenders en pincode herstellen

Type
Mediabox of CI+ Module
Serienummer

Smartcard Nummer

Zenders en pincode herstellen
Peppes
Raadgever
  • 1453Reacties
  • 1Oplossingen
  • 38Likes

Even bij mij gekeken. Inderdaad daar staat bij ook nog de Mediabox XL en niet de Next..........
Pefrikemi
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Serkan Ziggo wrote:
tjerkk
Ik kom vanmiddag bij jou terug en ik verwacht dat we jouw probleem vandaag nog hebben verholpen!

De activatie van de Mediabox Next is niet 'doorgelopen' in mijn systeem, terwijl dit automatisch al had moeten gebeuren. Het is voor mij 1 klik om hem te activeren en dan hoort jouw Mijn Ziggo en Ziggo GO binnen 1 uur (uiterlijk 24 uur) geupdate te zijn.

Ik ga dit straks intern bespreken om te onderzoeken waarom de automatische activatie in jouw geval niet is doorgelopen, terwijl de Mediabox Next al wel geïnstalleerd is.


Beste Serkan, Kan je voor mij ook een klikje geven om hem te activeren, heb namelijk het zelfde probleem. Vind de Mediabox Next echt fantastisch en ben er zeer blij mee,
en alles loopt na installatie op rolletjes, behalve dan dat de Next in de Ziggo app nog niet te zien is maar nog steeds de Samsung. Ook in mijn producten staat de Samsung nog geregistreerd.
Theotje
Gedreven Raadgever
  • 391Reacties
  • 12Oplossingen
  • 40Likes

Goedemorgen allen,

Ik zie dat er veel vraag naar hulp is n.a.v. dit topic. Ik word ook privé benaderd en helaas kan ik niet overal tegelijkertijd mijn hulp aanbieden. Daarom wil ik jullie hier zo goed mogelijk informeren om tot een oplossing te komen.

We merken op dat er heel veel vraag is naar de Mediabox Next en er worden op dit moment veel orders besteld. Dit zorgt voor vertraging in onze systemen, waardoor niet alle functionaliteiten direct werken. De activatie en synchronisatie van alle diensten varieert tussen de 1 en 24 uur.

  • Staan de nieuwe producten nog niet in Mijn Ziggo? Dan adviseer ik om 24 uur af te wachten. Is Mijn Ziggo na 24 uur nog niet synchroniseert, laat het dan ook weten!
  • Staan de nieuwe producten (Ook de opties 'Replay TV 7 days' en 'recordings') al wel in Mijn Ziggo en werken bepaalde diensten nog steeds niet? Laat het dan aan ons weten in dit topic.
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9883Reacties
  • 697Oplossingen
  • 2798Likes

Ben op weg naar de 48 uur. Vanochtend gekeken, nog steeds geen next in mijn lijst in mijn ziggo.
De app doet nu helemaal niets meer, alleen een pop-up. SERVICE NIET BESCHIKBAAR.
En inloggen in mijn ziggo kan ook al niet meer.
Word er niet beter van.
Peppes
Raadgever
  • 1453Reacties
  • 1Oplossingen
  • 38Likes

Uitgelicht topic