Christopher72

Gedreven Raadgever
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Mijn app werkt niet (reeds opgelost)

Gisteren (16-4-2019) de Mediabox Next ontvangen en geïnstalleerd, tesamen met een nieuw modem. Werkt prima. Echter de Ziggo Go app op mijn Ipad en telefoon weigeren dienst sindsdien. (Nu dus ca. 24 uur).
De melding: "Service niet beschikbaar. Helaas Ziggo GO doet het beperkt of even niet omdat de app geen verbinding met ons kan maken". Ik kan dan alleen op OK drukken, waarna dezelfde melding opnieuw verschijnt.

Meerdere keren geprobeerd:

  • Ipad opnieuw opstarten
  • Ziggo Go app opnieuw installeren.

Servicedesk Ziggo gebeld: de dame vertelde me dat het wel een week (!!) kon duren totdat de app weer zou gaan werken. Die moest nieuwe gegevens i.v.m. mijn nieuwe mediabox ophalen. Of zoiets. Hmm...

Ik heb weinig zin om een week te wachten (met onzekere uitkomst). Iemand hier ervaring mee? Kan Ziggo hier iets aan doen?
1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Christopher72
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Ziggo De app werkt nu. Bedankt voor je inzet! (En die van de engineers natuurlijk.)

Bekijk in context

60 Reacties 60
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3448Likes
Soft launch is een test om te bekijken of dit soort dingen goed gaan voor straks als de Next 'gewoon' op de Ziggo Site staat.
Wist je dat niet resp is dat onvoldoende duidelijk gemaakt?

Als je hier bekend mee was, dan had je de Box niet moeten accepteren.
Christopher72
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
@hanh: Dat weet ik, en daarom geef ik hier aan wat er nog níet goed gaat. 😉 Met de vraag of anderen die ervaring delen. Stel de box had helemaal niet gewerkt, dan kun je ook niet zeggen: 'tja, het is een soft launch, wacht maar een week en met een beetje geluk.... ". Dat is geen manier om problemen op te pakken.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3448Likes
Helemaal niet werken is ook gebeurd, bij aardig wat klanten. Pechgevalletje. Zie:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/next-je-mediabox-maakt-geen-verbinding-cs1002-38294
Als je weet dat het een test is, kun je de Box weigeren.
Ervaring delen is prima.
Maar dan:
Ik heb weinig zin om een week te wachten (met onzekere uitkomst)

snap ik wat minder. Liever beter, natuurlijk. Anders terugsturen & wachten tot ie voor iedereen beschikbaar is. De inloopproblemen zijn dan weg.
Christopher72
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
@hanh: wanneer wordt aangegeven dat iets niet goed werkt, verwacht ik - JUIST in de testfase - dat men met een antwoord komt als: "hier gaat blijkbaar iets niet goed, dus ik geef het door aan... ". Maar niet: "wacht maar een week, waarschijnlijk werkt het dan wel". Daarmee los je geen problemen op die in een testfase naar voren komen.

Ik stel hier een volstrekt redelijke vraag in dit topic, en mensen vertellen dat ze een week moeten wachten is eigenlijk niet te accepteren. Dus vandaar mijn opmerking: "ik heb weinig zin om een week te wachten met onzekere uitkomst".

Maar blijkbaar verschillen we hierover van mening, ook prima.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3448Likes
Verschil van mening is prima. Iedereen kan nu zijn eigen oordeel vormen.
No personal offence!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11636Posts
  • 905Oplossingen
  • 4120Likes
Hey Christopher72 . dit gaat niet goed. Zeker niet. En ik heb ook geen idee hoe de collega van de klantenservice er bij komt dat dit een week zou kunnen duren. Sorry voor de onjuiste informatie hierin!

Ik ga dus samen even met je op zoek naar de oorzaak en -veel belangrijker- oplossing.
Wanneer je in mijnZiggo inlogt, krijg je dan je abonnement en mediabox te zien?
En, puur als extra test, lukt het misschien wel om van Ziggo GO gebruik te maken via de site (www.ziggogo.tv)?
Christopher72
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Lycke Ziggo : In Mijn Ziggo krijg ik mijn abonnement en mediabox (next) goed te zien, inclusief het serienummer. Ik zag ook een optie 'Zenderaanbod ophalen', dat heb ik - voor de zekerheid - ook nog even geprobeerd. Tevens ook nog het wachtwoord gewijzigd (je weet maar nooit of het iets uithaalt).

Ziggogo.tv op mijn laptop werkt inderdaad ook niet. Daar is de melding: "Oeps… Ziggo GO doet het niet. Je begrijpt: hier is het nu alle hens aan dek om het snel weer aan de gang te krijgen. Probeer je het straks nog een keer? Sorry hiervoor.".

Het gaat dus eigenlijk om alle online aanbod van Ziggo die bij mij niet werkt. Het zal te maken hebben met de koppeling met mijn account / profiel....
Bedankt voor je hulp alvast!
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11125Posts
  • 808Oplossingen
  • 3450Likes
Goedemiddag Christopher72

Ik neem het even over van mijn collega Lycke.

Ik heb je zojuist enkele keren telefonisch benaderd op je mobiele telefoon om je verder te ondersteunen, maar ik heb je helaas niet gesproken.

Wil je mij een privébericht sturen met het telefoonnummer waarop ik je mag benaderen? Ik ben morgen weer tussen 9.00 en 17.30 aanwezig en in staat om contact met je op te nemen. Ik zoek graag voor je uit wat er echt aan de hand is, in plaats van een week te wachten.

Ik zie je reactie tegemoet!
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55081Posts
  • 3586Oplossingen
  • 13107Likes
Christopher72 Mocht je niet weten hoe een privébericht te sturen, klik op Serkan zijn naam en op de volgende pagina op: Stuur bericht
Christopher72
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Ik was aan de wandel. 🙂 PB verstuurd naar Serkan.
Dank voor jullie reacties tot zover.
tjerkk

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij mij werkt de koppeling met de Mediabox next en Ziggo Go ook nog niet. Afgelopen woensdag de mediabox next en nieuwe modem aangesloten.
De next staat ook nog niet als digitale ontvanger in het overzicht bij Mijn Ziggo. Nieuwe modem staat wel in het overzicht erbij.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11125Posts
  • 808Oplossingen
  • 3450Likes
tjerkk
Ik heb even voor je gekeken en ik denk dat jouw probleem net iets afwijkt dan het probleem van Christopher72

Jouw Mediabox Next staat nog niet onder onze geïnstalleerde producten. Als je nu inlogt in jouw Mijn Ziggo, dan moet je daar nog steeds de Mediabox XL terug zien. Begrijp ik het wel goed dat jouw Ziggo Go wel functioneert, maar dat je jouw opnames en de koppeling met de Mediabox Next mist?
tjerkk

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Serkan Ziggo
Ja Ziggo Go werkt verder wel op de koppeling met de Mediabox Next na.
Als ik inlog op Mijn Ziggo zie ik inderdaad de Mediabox XL staan.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11125Posts
  • 808Oplossingen
  • 3450Likes
tjerkk
Ik kom vanmiddag bij jou terug en ik verwacht dat we jouw probleem vandaag nog hebben verholpen!

De activatie van de Mediabox Next is niet 'doorgelopen' in mijn systeem, terwijl dit automatisch al had moeten gebeuren. Het is voor mij 1 klik om hem te activeren en dan hoort jouw Mijn Ziggo en Ziggo GO binnen 1 uur (uiterlijk 24 uur) geupdate te zijn.

Ik ga dit straks intern bespreken om te onderzoeken waarom de automatische activatie in jouw geval niet is doorgelopen, terwijl de Mediabox Next al wel geïnstalleerd is.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11125Posts
  • 808Oplossingen
  • 3450Likes
tjerkk
Wil je het nu nog eens proberen? Ik denk dat het werkt :-)!
tjerkk

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Serkan Ziggo
Bedankt, het werkt nu inderdaad.
Christopher72
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Ziggo De app werkt nu. Bedankt voor je inzet! (En die van de engineers natuurlijk.)
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11125Posts
  • 808Oplossingen
  • 3450Likes
Hi Christopher72

Bedankt voor je terugkoppeling en fijn om te lezen dat alles weer functioneert! Ik zal het terugkoppelen richting het projectteam.
dubblev

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Beste,

Bij mij werkt na vervangen van mijn oude mediabox de ziggo go app ook niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Ziggo Updates