Frescootje

Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 83Likes

Mijn Ziggo app werkt niet op iPhone

Al sinds enkele maanden werkt de Mijn Ziggo app op mijn iPhone (iOS 15.6.1) en iPad (iPadOS 15.6.1) niet meer. Zodra de app opstart krijg ik de mededeling "kan geen verbinding maken; probeer opnieuw". Je kunt opnieuw proberen tot je een ons weegt, maar er gebeurt natuurlijk niks. Of ik dat nu doe met wifi of 4G, dat maakt niet uit.
De iPhone/iPad opnieuw opstarten werkt niet. Verwijderen en opnieuw installeren pas na de herstart werkt evenmin.
Tot nu toe kon ik wel steeds inloggen via de browser op mijn Mac, maar dat werkt sinds vandaag ook niet meer. Telkens komt het inlogscherm terug, vaak komt de sms code niet eens binnen. Andere browsers (Safari, Chrome of Firefox)? Werkt niet. Caches, history en cookies verwijderen? Werkt niet. Browser op iPhone of iPad? Werkt niet. Met Windows dan? Werkt niet.
Bottomline: ik kan op geen enkele manier bij m'n account. Gek genoeg werkt inloggen op de community wel.

Update: De problemen met inloggen via de browser schijnt te komen door de Priority (?) kaartverkoop voor een of ander concert, of zo, waardoor de Ziggo servers overbelast zijn. Maar dat staat los van de issues met de app die, zoals gezegd, al maandenlang niet meer werkt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7483Likes

@Frescootje  Goedemorgen

 

Als je naar instellingen gaat > Algemeen > Opslag iPhone en je scrollt naar Mijn Ziggo App Ruim deze eerst op en dan verwijder App

 

Vervolgens ga je naar de Appstore en download je de app opnieuw

Schermafbeelding 2022-08-26 om 11.14.47.png

Als je heb hebt geïnstalleerd ga je naar Instellingen en scroll helemaal naar Mijn Ziggo App en klik deze aan dan krijg je vervolgens deze opties

 

IMG_9175.PNG

 

Dan zou dit moeten werken uit eindelijk.

 

Ik werk met iPhone en iPad op 16.0 Beta 7 en mijn Partner op 15.6.1 en alles loopt goed hier.

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

heb je al gekeken of de bugs bekent zijn in het hoofd topic van de Ziggo go update ?

 

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-Updates/Ziggo-GO-krijgt-een-update/ba-p/955956

Frescootje
Topicstarter
Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 83Likes

Mijn vraag gaat over de app "Mijn Ziggo" en niet over de app "Ziggo-Go".

Frescootje
Topicstarter
Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 83Likes

@Dave! Misschien weet jij wat er aan de hand is?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7483Likes

@Frescootje  Goedemorgen

 

Als je naar instellingen gaat > Algemeen > Opslag iPhone en je scrollt naar Mijn Ziggo App Ruim deze eerst op en dan verwijder App

 

Vervolgens ga je naar de Appstore en download je de app opnieuw

Schermafbeelding 2022-08-26 om 11.14.47.png

Als je heb hebt geïnstalleerd ga je naar Instellingen en scroll helemaal naar Mijn Ziggo App en klik deze aan dan krijg je vervolgens deze opties

 

IMG_9175.PNG

 

Dan zou dit moeten werken uit eindelijk.

 

Ik werk met iPhone en iPad op 16.0 Beta 7 en mijn Partner op 15.6.1 en alles loopt goed hier.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7483Likes

Andere vraag @Frescootje 

Als het met je browsers en Windows niet wil, heb je VPN of een Ad Blocker aanstaan, zet die eens uit, of de firewall 

even op laag pitje en dan nog is proberen.

Frescootje
Topicstarter
Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 83Likes

Het probleem speelt met de iOS-app. Het zou nog niet zo'n punt zijn ware het niet dat je in de app zaken kunt regelen die in het Mijn Ziggo account op de website niet mogelijk zijn.
Het opruimen en verwijderen van de app biedt helaas ook geen oplossing. Ik blijf dezelfde foutmelding houden (zie plaatje) die meteen na het opstarten van de app zichtbaar wordt.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Frescootje, vervelend dat je hier nog last van hebt! In een ander topic lees ik dat het helpt om je mobiel op vliegtuigstand te zetten als je de app opnieuw installeert. Dat brengt je bij het inlogscherm 🙂

Frescootje
Topicstarter
Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 83Likes

Helaas, ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding 🙁

Uitgelicht topic