1
Vraag
2
Reageer en help mee
haakoo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn Ziggo Cookies

Waarom plaatst ziggo cookies van derden op mijnziggo?
Zoals veel mensen hecht ik aan mijn privacy en is dit dus standaard uitgeschakeld.
Het zorgt er echter wel voor dat ik, en schijnbaar vele anderen met mij, niet kan inloggen bij het mijnziggo account om mijn facturen te betalen.

Welk doel dienen deze derden cookies?
Dient dit enkel als een marketingtool?
Worden deze gegevens doorverkocht?
Kan ziggo dit uitschakelen voor de mijnziggo pagina's?
5 Reacties 5
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi haako,

Een paar weken geleden is dezelfde vraag gesteld en het antwoord daarop luidde dat de cookies voor derden nodig is, omdat er bij Vodafone gecontroleerd moet worden of je daar ook een account hebt en of je beide accounts gekoppeld hebt, anders is het namelijk niet mogelijk om beide accounts te koppelen.

Het antwoord kan ik echter zo gauw niet meer vinden.

Groet,
Evert
haakoo
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Evert96

Dank voor je antwoord maar dit is natuurlijk een te gemakkelijk antwoord.
Als ik nu een andere mobiele provider heb moet ik de vrije keuze hebben om vodafone compleet te negeren,toch?
Maar mijn vraag/gesprek is eerder gericht aan een ziggo medewerker waarom dit verplicht gesteld wordt middels de cookies en ik geen optie heb om alsnog cookies van derden te blokkeren zoals ik dat wens.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Mijn post is een samenvatting van het antwoord van een Ziggo moderator.

Je kunt trouwens wel de cookies voor derden uitschakelen, je moet Vodafone dan alleen whitelisten.
Groovy

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Evert96
Die controle / check zou de functionaliteit om facturen in te zien en betalen niet mogen blokkeren.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi haakoo, goed punt! We zijn ons hier bewust van en hebben dit zelf ook binnen de organisatie uitgezet, want we zijn benieuwd hoe dit precies zit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic