De Formule 1 blijft de komende jaren in Nederland te zien bij Viaplay. De streamingsdienst heeft een nieuwe topdeal gesloten met het management van de koningsklasse en is nu verzekerd van de rechten tot en met 2029, melden meerdere bronnen aan De Telegraaf.
Voor die rechten betaalt het Zweedse bedrijf een flinke som geld. Naar verluidt gaat het om een bedrag van zeker 45 miljoen euro per jaar. Bij de vorige deal, van 2022 tot en met 2024, ging het om ongeveer dertig miljoen per seizoen.
Lees verder (Bron: Telegraaf.nl): Megadeal rond: Formule 1 nog vijf jaar langer te zien bij Viaplay | Autosport | Telegraaf.nl
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gelukkig ik was al bang dat ik de stem van Mol en Plooij weer ging horen.🕺
Oeps, dat wordt dan lastig voor Ziggo om klanten te behouden/ opnieuw terug te winnen... 🤔
Toen het nog bij Ziggo zat vond ik het prijstechnisch nog wel interessant. Sinds het bij ViaPlay te zien is ben ik in eerste instantie overgestapt op F1TV-Pro. Nu deze dienst bijna net zo duur is als bij ViaPlay ben ik afgehaakt.
45 miljoen per jaar zal een enorme prijsstijging worden. Men zal er in het achterhoofd ook rekening mee moeten houden dat Max stopt on 2028, hij vindt dat er nu al teveel races zijn. Dus dat zal ook doorberekend gaan worden in de komende 3 jaar.
"melden meerdere bronnen aan De Telegraaf."
Tot nu toe zie ik geen andere geruchten dan toen over Ziggo werd gezegd dat ze nog de enige waren die aan het onderhandelen waren.
Speculaties, geruchten:
@HBO Fan schreef:Oeps, dat wordt dan lastig voor Ziggo om klanten te behouden/ opnieuw terug te winnen... 🤔
Als dat daarvan moet afhangen doe je hoe dan ook iets niet goed. En inderdaad zoals JanAssen schrijft als Max minder gaat presteren of er mee stopt, zal het aantal kijkers ook teruglopen.
De knoop is hoe dan ook doorgehakt. Contract tot en met 2029. Fijn!
@Pineapple schreef:
De knoop is hoe dan ook doorgehakt. Contract tot en met 2029. Fijn!
@Pineapple Waar lees je dat?
Ik kan dat nergens vinden.
Ziggo zat/ zit in de biedingsstrijd vanwege de concurrentie op de glasvezel markt. Een ander verkoopargument hebben ze niet echt meer.
Kijk naar:
- snelheid?
- kosten?
- klantenservice?
- aanbod?
Het is een beetje afhankelijk van wat je als klant prijs-kwaliteit vindt, maar Ziggo heeft niet veel punten waarop ze de concurrent aftroeven. En ja, je kunt het elk jaar duurder maken (prijs omhoog, minder leveren) maar dat houdt een keertje op.
F1 is/ was een prima zet om klanten te behouden, aan te trekken. Mocht blijken dat het nieuws klopt dan vervalt dat zeker.
---
Maar goed, er zijn alternatieven genoeg hoor voor F1 en providers..
Vodafone en Liberty, kunnen beter Viaplay inlijven en dan de stekker eruit trekken en in de landen waar Liberty/Vodafone aktief zijn, waar ook Viaplay zat. In die landen de voormalige Viaplay content exclusief aanbieden in Nederland dus Ziggo.
@HBO Fan schreef:Ziggo zat/ zit in de biedingsstrijd vanwege de concurrentie op de glasvezel markt. Een ander verkoopargument hebben ze niet echt meer.
Of VodafoneZiggo enkel om die reden meedeed durf ik niet te zeggen. Uiteraard zou het een pluspunt zijn geweest maar enkel voor die paar miljoen kijkers. Het had echt niet zoveel klanten teruggelokt, die hadden dan hooguit bij hun provider Ziggo Sport Totaal afgenomen.
Volgens mij is het hebben van DVB-C nog argument genoeg. De andere providers die televisie leveren hebben ook geen F1.
Met Ziggo Sport Totaal heeft Ziggo toch net iets meer aanbod voor de sportliefhebber de rest is nagenoeg vergelijkbaar.
Snelheid is in principe ook hetzelfde behalve dan het heikele punt van de upload.
Als het financiële aspect mee speelt zal de F1 echt geen verschil maken.
Voor Viaplay Nederland moet bij een overnam de hoofdprijs betaald moeten worden. Het is namelijk nu al winstgevend en dat is knap binnen drie jaar voor een streamingdienst. Als het überhaupt al te koop is. Aandeelhouder Canal+ zal het dan liever voor zichzelf willen houden om de positie van de eigen streamingdienst en provider CanalDigitaal te verbeteren.
In dit verlengde. Als Ziggo via een overname Formule 1 in handen moet krijgen dan had je beter tien miljoen euro per jaar meer voor de rechten kunnen bieden.
En ja, dit gaat Ziggo nog meer klanten kosten. Er zijn nu waarschijnlijk aardig wat klanten die bleven hangen bij Ziggo in de hoop dat zij vanaf volgend jaar gratis Formule 1 konden kijken. Dit hoop is (of voor de ongelovigen onder ons is nog niet) vervlogen. Het is zelfs nog erger. De kans dat Ziggo Soort de samenvattingen en beelden mag blijven uitzenden is erg klein met Viaplay TV. Alleen door prijsaanpassingen en blijvende hoge welkomstbonussen kan het roer gekeerd worden.
@Bert schreef:
@Pineapple schreef:De knoop is hoe dan ook doorgehakt. Contract tot en met 2029. Fijn!
@Pineapple Waar lees je dat?
Ik kan dat nergens vinden.
De Fom heeft het mogelijk nog niet officieel bekend gemaakt echter de kans dat VodafoneZiggo het toch binnen heeft gehaald lijkt vrij klein.
De Telegraaf is een landelijke krant die zich dergelijke misstappen niet kan veroorloven. Wie een beetje interesse heeft in Formule 1 die weet dat de journalist die dit onthuld heeft goed geïnformeerd is en goede bronnen binnen Formule 1 heeft. Zo was hij de journalist die wereldwijd als eerste het Horner verhaal met grensoverschrijdend gedrag openbaar maakte.
Dus als @Bert dit nieuws geruchten en speculaties wil noemen dan mag dat nog een paar dagen. Daarna komt de realiteit door de officiële bevestiging wellicht hard aan.
@Garihd schreef:
@HBO Fan schreef:Ziggo zat/ zit in de biedingsstrijd vanwege de concurrentie op de glasvezel markt. Een ander verkoopargument hebben ze niet echt meer.
Of VodafoneZiggo enkel om die reden meedeed durf ik niet te zeggen. Uiteraard zou het een pluspunt zijn geweest maar enkel voor die paar miljoen kijkers. Het had echt niet zoveel klanten teruggelokt, die hadden dan hooguit bij hun provider Ziggo Sport Totaal afgenomen.
Volgens mij is het hebben van DVB-C nog argument genoeg. De andere providers die televisie leveren hebben ook geen F1.
Met Ziggo Sport Totaal heeft Ziggo toch net iets meer aanbod voor de sportliefhebber de rest is nagenoeg vergelijkbaar.
Snelheid is in principe ook hetzelfde behalve dan het heikele punt van de upload.
Als het financiële aspect mee speelt zal de F1 echt geen verschil maken.
We gaan het vast wel lezen op het forum en in de krant/ kwartaal verslagen 😁 of het effecten heeft op abonnees bij Ziggo. Voor mij persoonlijk maakt het niets uit, F1 kijken we wel via een veel goedkoper alternatief en dus ongeacht bij welke provider het te zien is. Viaplay zal aan mij niets verdienen, dit type businessmodel van dergelijke bedrijven staat mij niet zo aan.
Voor Ziggo is het wel zuur. Vandaag toch weer een aantal mensen gesproken die juist wachten op de F1 deal met een eventuele overstap. Dus het zal zeker niet helpen bij het behouden/ terugwinnen van klanten.
Wellicht dat @Bert nu zijn vooroordelen over geruchten en speculaties gaat terugnemen?
https://nos.nl/artikel/2517282-formule-1-langer-te-zien-bij-viaplay-ondanks-hoger-bod-ziggo
Overigens zo goed staat VodafoneZiggo dan niet zo goed aangeschreven bij FOM. Als je zelfs een 'familielid' die meer bied opzij schuift en je de rechten aan Viaplay gunt. (want het blijkt nu toch een beetje om gunnen te gaan).
Ik vermoed dat John de Mol ook wel wat gewicht in de schaal heeft gelegd. Die kan wel een paar miljoentjes missen.
"De Telegraaf is een landelijke krant die zich dergelijke misstappen niet kan veroorloven."
😂 De uitvinder en voorganger van de Privé, het grote voorbeeld voor Yvonne Colde(r)wijer.
"Wellicht dat @Bert nu zijn vooroordelen over geruchten en speculaties gaat terugnemen?"
https://nos.nl/artikel/2517282-formule-1-langer-te-zien-bij-viaplay-ondanks-hoger-bod-ziggo
"Dat melden ingewijden aan de NOS."
Dat zouden dezelfde bronnen kunnen zijn als aan de Telegraaf.
============================================================
Eind maart begin april waren onderstaande berichten in het nieuws, zeg maar welke de waarheid zijn @VZWatcher hierboven of hier beneden.
Ik vermoed nog steeds geen van allen als er geen berichten zijn van de FOM of een streamingsdienst of provider zelf.
Ik denk dat nu Ziggo de F1 is misgelopen dat ze niet anders kan dan snel de tarieven verlagen ( zijn veel te hoog in Nederland, zie RADAR) of snel investeren in glasvezel tot in de woning.
Het beeld bij veel mensen is toch dat coax zwaar verouderd is ten opzichte van glasvezel en feitelijk gezien is veel coax ook al zwaar verouderd en nooit vervangen. Dit blijft aan Ziggo kleven als zeer negatief en achterhaalde technologie vasthouden,
@wewanl Als je het over de coax kabel of glasvezelkabel of de tarieven wilt hebben, maak dan SVP een eigen topic over die onderwerpen en kaap niet een ander zijn topic, om een discussie over je welbekende achterhaalde negatieve onderwerpen te starten, om op die manier het topic van een ander over te nemen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.