Quilt

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox

We waren van plan om over te stappen van KPN naar Ziggo tv en internet. Vandaag kregen we ons installatiepakket van Ziggo geleverd, alleen bleek er maar 1 mediabox in te zitten. Aangezien we ook op de bovenverdieping een televisie hebben, contact opgenomen met de klantenservice, via de chat. Hierin gevraagd om ons een extra mediabox toe te sturen. Kreeg ik als antwoord dat dit pas kan worden aangevraagd 24 uur na installatie.
Hoe moeilijk is het om een extra box op te sturen zodat we alles volledig kunnen installeren?

We willen absoluut niet een aantal dagen zonder televisie boven komen te zitten.

Ik vrees voor de klantgerichtheid van Ziggo, als ze op zoiets al zo rigide en star reageren. 
Is dit normaal bij de klantenservice?

16 Reacties 16
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een tweede box, gaat niet gebeuren hooguit bij een zakelijk abonnement, officieus wordt gemeld dat een Humax 5300C als tweede box kan worden besteld, via alle overige reguliere wegen kan je enkel een CI module bestellen voor een tweede TV. Kortom je bent verkeerd voorgelicht.

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Als als voordelig alternatief is Google Chromecast te overwegen. Via de ZiggoGo-app, Netflix, NPO en Disney kun je dan naar je tv casten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C. Als je de nieuwste Chromecast met Android TV bedoeld heb je gelijk, omdat we replay niet mogen casten is elke andere Chromecast geen alternatief. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ja, sorry. Ik ga er vanuit dat winkels de laatste versie Chromecast verkopen.

 

Omdat Ziggo alleen een tweede Mediabox Next aan zakelijke klanten levert, ben ik overgestapt naar TV en dat werkt met ZiggoGo ook prima.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat laatste Chromecast model is nog niet officieel beschikbaar voor de Nederlandse markt. 

Ik gebruik daarom een Amazon Firestick. 

Quilt
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben echt erg verrast dat je dus niet eens een tweede box kunt krijgen. We zijn nu nog bij KPN en hebben zowel beneden als boven een box, waarmee we dezelfde kanalen/opties hebben. Dit valt bij Ziggo dus tegen. En dan houdt een medewerker van de klantenservice chat mij dus nog voor het lapje ook nog door te zeggen dat het kan, maar pas als alles is geïnstalleerd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ben zelf ook van Telfort/KPN naar Ziggo gegaan, niet heel veel spijt, toch zijn het juist deze zaken waarom ik iemand niet zo snel zal aanbevelen hetzelfde te doen.

Alleen als KPN een belabberde koperverbinding levert zie ik verder weinig redenen om voor Ziggo te kiezen, of het moet voor de F1, het HBO aanbod en meer tv kanalen zijn.

Mischien dat een tweede mediabox kan, maar dan enkel via de klantenservice. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Quilt! Van harte welkom op de Ziggo Community! 

Erg jammer dat er geen 2e mediabox besteld kan worden. Dit is nu niet mogelijk, aangezien je pakket nog niet actief staat.
Je kunt inderdaad geen 2e Mediabox Next bestellen, deze zijn op dit moment niet leverbaar. Je zou eventueel kunnen kiezen voor een CI+ module Hiervoor moet je tv wel geschikt zijn. Hier vind je meer informatie en kun je ook controleren of je tv geschikt is voor een CI+ module van Ziggo. Misschien dat dit een goeie optie is. 

Daarnaast kun je inderdaad hier de andere tv opties vinden, zoals @RoWi. ook aangaf. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Maud je schrijft: “Je kunt inderdaad geen 2e Mediabox Next bestellen, deze zijn op dit moment niet leverbaar.” Misschien zit ik er compleet naast, maar is dit niet hoe het zit: Je kunt inderdaad geen 2e Mediabox Next bestellen. Deze zijn alléén leverbaar voor zakelijke klanten.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

helaas is een tweede next niet mogelijk

wel wel kun een apple tv of android tv met de ziggo go tv app gebruiken

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C.  schreef:

@Maud je schrijft: “Je kunt inderdaad geen 2e Mediabox Next bestellen, deze zijn op dit moment niet leverbaar.” Misschien zit ik er compleet naast, maar is dit niet hoe het zit: Je kunt inderdaad geen 2e Mediabox Next bestellen. Deze zijn alléén leverbaar voor zakelijke klanten.


@anoniemforum als Ziggo het wil kunnen ze prima een 2e of zelfs 3e Next leveren aan consumenten, er is maar 1 goede reden te bedenken waarom dit niet mag, dat is een voorraad probleem. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

idd

 

frankholland

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

was maar niet overgestapt..............

ziggo wordt slechter en slechter.......

incasseren en ajax maar sponsoren......het enigste waar ze goed in zijn

frankholland

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

De enige reden dat ik nog niet weg ben bij Ziggo is dat glasvezel geen CI+ kent.......

maar de plus en min gaan steeds meer richting glasvezel

pjz

Level 8
  • 184Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Link-1

Link-2

En ws nog veel meer gelijke topics in het archief.🤐

pjz

Level 8
  • 184Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

En nu werkt $!@#%$#@!%^$#!@^ de Ziggo Go App op mijn 2e tv ook niet meer.

Zag net dat dit probleempje nog maar net 1 maand loopt dus ws eind v/h jaar opgelost?

Uitgelicht topic