sebastiaan1973

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox terugsturen. Niet aangekomen bij Ziggo. Wel gestuurd.

Sinds 26 november 2021 ab. van Ziggo. Forse problemen bij het installeren waardoor een monteur nodig was. Dat kon pas na een week. Binnen twee weken ging de Mediabox kapot. Nieuwe aangevraagd, dagenlang geen tv kunnen kijken. Mediabox moest ik terugsturen. Gedaan. Vandaag brief gekregen dat ik dat niet gedaan heb. Blijkbaar is het zo, als je geen verzendbewijs hebt, dat je dan alsnog mag betalen voor een product dat je al teruggestuurd hebt. Zeer vervelende situatie.

Eerlijk gezegd, vind ik de opeenstapeling van problemen met Ziggo zo naar, dat ik niemand hun kan aanraden. Bovendien wil ik mijn ab. stoppen. Blijkt dat dit pas vier maanden van te voren kan. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Voor het versturen van een pakket is de verzender verantwoordelijk. Dat zijn de regels. Ziggo gaat dus niet per definitie uit van het slechte.

Bekijk in context

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @sebastiaan1973, welkom op de Community. Zeker vervelend wanneer je iets hebt teruggestuurd en vervolgens bericht krijgt dat het niet ontvangen is. Uiteraard kan ik mij goed voorstellen dat het niet bepaald leuk is om hiervoor straks de rekening te krijgen.

 

Het komt helaas wel eens voor dat het pakket zoek raakt tijdens het retourproces. Omdat wij zonder verzendbewijs niet kunnen controleren waar het apparaat gebleven is vragen we je het bewijs te bewaren tot de ontvangstbevestiging van het geretourneerde apparaat binnen is. Is dit bewijs er niet dan kan dit door ons niet gecontroleerd worden en mogen we daarvoor in principe vervangingswaarde berekenen. Dat is niet omdat we uit willen gaan van het slechte in plaats van het goede maar simpelweg omdat het door ons niet te controleren valt. Om onduidelijkheden daarin te voorkomen vermelden we het retourproces op onze website

Tot zover even het 'waarom', dan nu de oplossing. Op basis van goed vertrouwen sluit ik het retourproces voor je af en zullen er geen kosten in rekening worden gebracht. Voor het eventueel retourneren van apparaten in de toekomst wil ik je vragen het retourbewijs mee te nemen en goed te bewaren. Je ontvangt een bevestiging per mail zodra het apparaat ontvangen is, dan kan het retourbewijs de prullenmand in. Dit kan soms enkele weken duren. 

 



 


 

Bekijk in context

23 Reacties 23
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

*** Topic overgenomen door @KBX458  ****

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Aanvulling :


Het gebeurt inderdaad wel vaker, dat ergens een pakje richting Ziggo verdwijnt. Als u dan geen winkelbonnetje van het versturen hebt, dan kan/mag Ziggo kosten/boete berekenen. Een Ziggo mod kan e.e.a. aanpassen en/of terugboeken.

Misschien, ( ik heb het nog nooit gedaan, maar ) als u betaald hebt met een pas, is de datum, het bedrag en de winkel wel aan te tonen, in de betaal gegevens van de betreffende pas.

sebastiaan1973
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb niet hoeven te betalen om dat verzenden gratis is. 

Het naar mijn idee echt slecht geregeld. Ze gaan uit van het slechte, in plaats van het goede. En vervolgens sta je met lege handen en mag je betalen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

****Reactie verwijderd****

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@sebastiaan1973  schreef:

Ik heb niet hoeven te betalen om dat verzenden gratis is. 


Het naar mijn idee echt slecht geregeld. Ze gaan uit van het slechte, in plaats van het goede. En vervolgens sta je met lege handen en mag je betalen.


Ach ja, daar hebt u natuurlijk gelijk in.

Er zijn natuurlijk genoeg 'boeven' die zo'n oude mediabox via marktplaats voor goud-geld proberen te verkopen en ..... wtf ..... ( sorry voor de uitdrukking ! ).

Misschien kan een Ziggo mod u toch wel helpen. Afwachten totdat er één langs komt, meestal is dat doordeweeks binnen 1 dag.

sebastiaan1973
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je tip. Ik ga nu naar de winkel.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

@sebastiaan1973  schreef:

Ze gaan uit van het slechte, in plaats van het goede. En vervolgens sta je met lege handen en mag je betalen.


Tja, door schade en schande wijs geworden.🙄

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@sebastiaan1973 staan je postcode en huisnummer al in je community-profiel ?  Dit is alleen zichtbaar voor moderators en zij kunnen dan de juiste gegevens raadplegen en je daardoor beter helpen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

****Reactie verwijderd****

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Extra Info :

Staat er achter de forum titel geen vinkje, dan zijn de NAW gegevens niet ingevuld.

Niet:

vinkje.png



Wel:

NAW vinkje.png

sebastiaan1973
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

naar de winkel geweest- Bruna- je suggestie werkt niet. Ze kunnen niet in de systemen kijken. Dus ik ziet nu met een hopeloze situatie. Waarbij ik me zwaar gedupeerd voel. 

sebastiaan1973
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Volgens mij wel.

sebastiaan1973
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb nog even gekeken op marktplaats en er staat een enkele mediabox. Dus zeker geen stortvloed. ≥ Vind mediabox op Marktplaats - februari 2022

Ondertussen gaat Ziggo wel van het slechte uit. Ik vind dat wonderlijk.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Voor het versturen van een pakket is de verzender verantwoordelijk. Dat zijn de regels. Ziggo gaat dus niet per definitie uit van het slechte.

sebastiaan1973
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat ik daarmee bedoel is, dat het verkeerd kan gaan onderweg en dat het dan aan de verzender zijn verantwoordelijkheid is. En dat er dan een boete volgt. Terwijl het prima kan zijn, dat de verzender er weinig aan kan doen. Wie bewaard er nu een bon voor een maand of langer. 

Maar, goed, ik zal wel horen van de moderatoren dat ze niets kunnen doen voor me. En dan verliezen ze mij als klant, daarmee op de langere termijn verliezen ze alsnog. Want ik betaal niet meer en dus verdienen ze niet meer aan mij. Want ik baal hier ontzettend van. Zoals in het eerste bericht gesteld, een opeenstapeling van issues. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@sebastiaan1973  schreef:

Wat ik daarmee bedoel is, dat het verkeerd kan gaan onderweg en dat het dan aan de verzender zijn verantwoordelijkheid is. En dat er dan een boete volgt. Terwijl het prima kan zijn, dat de verzender er weinig aan kan doen. Wie bewaard er nu een bon voor een maand of langer..


Als het al langer dan een maand geleden is, dan misschien .... dat een Ziggo u kan helpen.


En inderdaad, zoals @KBX458 vermeld : "...Voor het versturen van een pakket is de verzender verantwoordelijk...



Als u wilt dat een Ziggo mod direct uw gegevens kan achterhalen, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Deze gegevens zijn alleen voor hun zichtbaar.

sebastiaan1973
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Okay. Hopelijk kan Ziggo hier een oplossing voor bedenken. 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @sebastiaan1973, welkom op de Community. Zeker vervelend wanneer je iets hebt teruggestuurd en vervolgens bericht krijgt dat het niet ontvangen is. Uiteraard kan ik mij goed voorstellen dat het niet bepaald leuk is om hiervoor straks de rekening te krijgen.

 

Het komt helaas wel eens voor dat het pakket zoek raakt tijdens het retourproces. Omdat wij zonder verzendbewijs niet kunnen controleren waar het apparaat gebleven is vragen we je het bewijs te bewaren tot de ontvangstbevestiging van het geretourneerde apparaat binnen is. Is dit bewijs er niet dan kan dit door ons niet gecontroleerd worden en mogen we daarvoor in principe vervangingswaarde berekenen. Dat is niet omdat we uit willen gaan van het slechte in plaats van het goede maar simpelweg omdat het door ons niet te controleren valt. Om onduidelijkheden daarin te voorkomen vermelden we het retourproces op onze website

Tot zover even het 'waarom', dan nu de oplossing. Op basis van goed vertrouwen sluit ik het retourproces voor je af en zullen er geen kosten in rekening worden gebracht. Voor het eventueel retourneren van apparaten in de toekomst wil ik je vragen het retourbewijs mee te nemen en goed te bewaren. Je ontvangt een bevestiging per mail zodra het apparaat ontvangen is, dan kan het retourbewijs de prullenmand in. Dit kan soms enkele weken duren. 

 



 


 

sebastiaan1973
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Fijn dat het tot deze oplossing is gekomen. Ik ben Ziggo dankbaar. Bedankt.

Uitgelicht topic