Reindersdevries

Level 1
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL update; verbinding met wifi slecht

Jaren geleden heb ik hier een vraag gepost over het opnemen van mijn mediabox in mijn thuisnetwerk. 
Na lang prutsen was het me gelukt met oa allerlei aanpassingen aan de DHCP range.

 

Na de update zend mijn box weer zinloos wifi uit in een overvolle wifi-omgeving. Ik kan deze niet uitzetten en het stoort mijn eigen wifi. 

Ik kan niet meer zelf geavanceerde aanpassingen doen in de instellingen.  
Verder ontvangt de box zelf wifi, maar is het zo traag dat er alleen live TV mogelijk is. 
Het hele thuisnetwerk boeit me niet meer.

 

Ik zou graag gewoon via de mediabox terug kunnen kijken met een fatsoenlijke internetverbinding en dat de box zelf verder niets uitzend. 
Kan iemand me daar mee helpen?

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Is er nog een verbinding met het modem op de één of andere manier?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Reindersdevries
Topicstarter
Level 1
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de tip! Volgend mij is het zichtbaar in m’n profiel. 

Ik heb een aantal topics herlezen en volgens mij is het niet meer mogelijk zoals ik het had geregeld. 
De geavanceerde opties via de webinterface zijn uitgeschakeld, dus dat wordt het niet. 

Wat ik graag zou willen, maar niet voor elkaar krijg, is dat de box geen wifi gaat uitzenden. 
Ik heb de 5Ghz band uitgezet, maar de 2,4 Ghz kan ik niet uitzetten. 

De verbinding met het modem is verder prima. Heeft iemand tips?

 

Ik denk niet dat het ermee te maken heeft, maar binnen anderhalve week doet de stembediening van de 1e en de vervangende afstandsbediening het niet meer.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Reindersdevries 

Vervelend dat het terugkijken zo moeizaam gaat! Dat wat natuurlijk niet de insteek van de update!

Het thuisnetwerk kan daar wel een oorzaak zijn, na de upgrade werkt dat niet meer. Hieronder daarom een handig filmpje van hoe je de box het thuisnetwerk haalt. Los van dit hoor je de wifi van de Mediabox XL wel gewoon uit te kunnen zetten. In dit topic staat beschreven hoe je dat doet. Lukt dat wel met die instructies? We horen anders graag!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Dat filmpje is voor de oude software en niet voor de nieuwe.

 

@Reindersdevries Haal in ieder geval een netwerkkabel tussen de Mediabox XL en het modem uit en haal beide 30 seconden van de stroom.

Ben benieuwd of dan de problemen nog bestaan.

 

De wifi uitzetten kan een Ziggo moderator doen voor je, als ik mij niet vergis.

Reindersdevries
Topicstarter
Level 1
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de suggesties Bert!

 

De mediabox is niet via netwerkkabel verbonden.

 

De mediabox zendt onder een eigen SSID uit. Ik kan via mijn telefoon wel op internet via de mediabox en ik kan zelfs in het modem komen.
De webinterface werkt niet meer, niet via de mediabox en niet via mijn eigen wifi. Zowel het ip-adres (beide opties)als gwlogin werken daarbij niet. 

Ik kan dus via het wifi van de mediabox op het internet, maar inmiddels heeft de mediabox zelf geen verbinding met het internet (CS9097).

Ik heb daarbij hetzelfde probleem als https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/CS9097/td-p/760744

 

Ik kan dus ook niet terugzetten in fabrieksinstellingen. 

Ik kan dus niets terugkijken. En als mijn mediabox aanstaat is mijn wifi helemaal van slag. 

Misschien moet ik de box maar weer eens opsturen of zo. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Reindersdevries OK duidelijk.

Morgen of overmorgen komt een Ziggo moderator hier langs en kan de nodige stappen zetten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19110Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7235Likes

@Reindersdevries Ontzettend vervelend dat het niet lukt om het draadloze signaal van de Ziggo Mediabox XL uit te zetten! Wil je eens een computer of laptop d.m.v. een netwerkkabel aansluiten op de Mediabox XL. Type dan vervolgens 192.168.192.1 of gwlogin in. Je moet nu de routerinterface van de Ziggo Mediabox XL zien en daar is het mogelijk om de 2.4 en 5.0 Ghz wifisignalen uit te zetten. Kun je laten weten of het op dez emanier lukt? Let op: voor eerder genoemde stappen dus echt uit d.m.v. een bekabelde netwerkverbinding tussen een computer en de Mediabox XL.
 

Reindersdevries
Topicstarter
Level 1
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het advies. Ik wilde dit inderdaad als volgende stap gaan doen. Ik zal z.s.m. laten weten wat hier uit komt.

Tijdens deze EK-weken gaat live televisie soms voor 🙂, dus het kan een dagje langer duren. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5731Posts
  • 596Oplossingen
  • 3310Likes

Helemaal goed! En rustig aan, we zien je reactie wel weer verschijnen 🙂 

Uitgelicht topic