1
Vraag
2
Reacties
ZJAPP

Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Mediabox XL omruilen

LS

 

Ik wil graag mijn Mediabox XL omruilen voor een goed en zuiniger alternatief, zonder aan functionaliteit in te boeten.

Ik heb dit geprobeerd via Mijn Ziggo maar daar kom ik geen stap verder.

Ik wil graag van die energie verslindende XL box af.

met groet en dank
Zjapp (mijn profiel bevat postcode etc)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @ZJAPP

Je had dit verzoek ook in een ander topic geplaatst. Hier heb ik zojuist gereageerd.

Bekijk in context

3 Reacties 3
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

alles netjes ingevuld? dan komt er binnen kort een moderator in dit topic langs om jou verder te helpen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@ZJAPP 

Een Ziggo-moderator komt binnen afzienbare tijd langs in dit topic om een en ander op de rails te zetten.

Maar voordat u een keuze maakt tussen de Mediabox Next of de Mediabox Next Mini is het belangrijk goed na te gaan welke de verschillen zijn tussen beide boxen.

Houd er bovendien rekening mee dat deze mediaboxen alléén beschikbaar zijn in combinatie met Internet. Als u via uw abonnement alleen TV afneemt, dan zult u dus uw abonnement moeten laten aanpassen als u kiest tussen één van beide mediaboxen.

Hieronder de verschillen:

  Mediabox Next Mediabox Next Mini
Verbinding via coax¹ werkt alleen via internet 
Verbinding via bedraad netwerk²  Ethernetaansluiting via de voedingsadapter
Verbinding via wifi
Verbinding via HDMI  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)
Audio optical out S/PDIF³ geen optische uitgang
UHD 4K
Vooraf geïnstalleerde apps
Energieverbruik Tussen 0,23 en 9,68 watt Tussen 0,5 en 5 watt
USB-aansluiting  Buiten gebruik Wordt alleen gebruikt voor voeding en netwerkaansluiting.
Afmetingen B x H x D 23 x 3,5 x 16 cm 8 x1,9 x 8 cm 

¹Een coax-verbinding (Mediabox Next) geeft live TV; een TV-verbinding via internet (Mediabox Next Mini) geeft mogelijk 5 tot 15 sec. vertraging en is dus feitelijk gezien geen live-TV.

²Een verbinding via een netwerkkabel geeft bij TV-kijken vaak een meer stabiele verbinding dan via een draadloos netwerk.

³Mocht u bij uw huidige mediabox gebruikmaken van een optische verbinding, dan moet u als u kiest voor een Next Mini uitzoeken of er een andere mogelijkheid is om uw Next Mini aan te sluiten op uw geluidsinstallatie.

Meer informatie: Mediabox Next en Mediabox Next Mini.

Als u overstapt van een Mediabox (Horizon) XL naar een van de bovengenoemde mediaboxen, dan is het goed om na te gaan of uw opnames  worden opgeslagen op de interne harde schijf van de mediabox of via de cloud. Als opnames op de harde schijf zijn opgenomen, dan kunnen ze niet worden overgezet naar de cloud. In het andere geval blijven uw opnames óók beschikbaar op uw nieuwe mediabox.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @ZJAPP

Je had dit verzoek ook in een ander topic geplaatst. Hier heb ik zojuist gereageerd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic