1
Vraag
2
Reacties
Arend M

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL omruilen voor de Mediabox Next

Goeiedag,

 

Gisteren las ik ergens dat het nu mogelijk is om met Internet en tv Complete ook mogelijk is een Mediabox Next te krijgen. Dat wil ik wel en heb meteen online mijn abonnement omgezet van Internet en TV Start naar Internet en TV Complete. Krijg ik even later een bevestigingsmail maar daarin staat dat ik de Mediabox XL krijg. Dat wil ik dus niet en heb meteen gebeld. Krijg ik te horen dat dat niet meer verandert kan worden en dat ik twee dingen kan doen. Of over 48 uur nog een keer bellen of de Mediabox XL gewoon laten komen, weigeren het aan te pakken en dan bellen. Ik vind dat nogal een vreemde en ingewikkelde gang van zaken. Is dat echt de normale gang van zaken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Ik heb gelijk de systemen erbij gepakt Arend M. Ik heb een nieuwe bestelling geplaatst voor je:
* Internet Start en TV Complete (zonder Ziggo bellen) met Next Box €61,95 per maand.
* Ziggo Sport Totaal en ESPN Eredivisie €19,95 per maand.


In totaal ga je €81,90 per maand betalen. Dit staat bekend onder bestelling 338617401. Je ontvangt een mail met de bevestiging van ons en een mail zodra wij het pakket aan de koerier overdragen. De komende factuur zal er een klein beetje anders uitzien omdat je tussen pakketten wisselt (ook al blijft het pakket verder exact hetzelfde op de prijs na).

 

Op de komende factuur zie je eenmalige kosten (€19,95) vermeld staan voor het versturen van de Next. De factuur daarna zal weer over 1 maand gaan. Laat je weten als je de Next ontvangen hebt en het gelukt is met installeren van de Next?

 

Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag!

Bekijk in context

Uitgelicht
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Reacties
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Pedro1973

 

Je komt altijd in aanmerking voor een Mediabox Next alleen gelden hiervoor wel voorwaarden 🙂
Zo komt er in jouw geval € 0,50 bovenop jouw maandelijkse kosten. Wanneer dit akkoord is, maak ik het verder voor je in orde en komt de Next zo snel mogelijk jouw kant op.


 

70 Reacties 70
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik weet natuurlijk niet waar je het gelezen hebt, maar in het persbericht en op verschillende sites stond toch duidelijk dat het om nieuwe klanten gaat.

Nieuwe Ziggo-klanten met Complete-abonnement krijgen Mediabox Next - Beeld en geluid - Nieuws - Twea...

Ziggo Mediabox Next voor meer klanten beschikbaar | Totaal TV

 

 

jacob-k43

Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik ben net een week te vroeg over gestapt naar Ziggo.

Zit nu met een stroom vretende Mediabox XL + een connect box.

 

 

Arend M
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Jammer dat die persoon van de helpdesk dat blijkbaar ook niet wist. Ik heb toch duidelijk uitgelegd dat ik mijn bestaande abonnement had aangepast.

Arend M
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik een paar weekjes langer. Erg flexibel vind ik Ziggo niet in deze

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Het is duidelijk dat Ziggo zich zorgen maakt over het aantal abonnees/klanten. Blijkbaar gaan steeds meer mensen naar een concurrent, waardoor het aantal Ziggo klanten daalt. De reden voor Ziggo om alleen nieuwe klanten een extraatje te geven en zo te hopen dat het meer klanten aantrekt.

Maar door zich alleen te richten op nieuwe klanten, vergeet Ziggo haar huidige klanten en misschien is dát voor hun juist dé reden om Ziggo verruilen voor een andere provider en daar eens te gaan kijken.

Met dit soort acties, wordt het natuurlijk steeds duidelijker, dat indien men eenmaal klant bij Ziggo is, Ziggo er niet voor haar klanten is, maar de klanten er voor Ziggo zijn. En dat gedrag is typisch voor een monopolist.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi schreef: "Met dit soort acties, wordt het natuurlijk steeds duidelijker, dat indien men eenmaal klant bij Ziggo is, Ziggo er niet voor haar klanten is, maar de klanten er voor Ziggo zijn."

 

Dat is natuurlijk pure speculatie, als er genoeg Nexten zijn, dan kan dat verder uitgerold worden.

In het begin van de Next zat hij ook in TV Complete, maar was de vraag zo groot, dat ze snel bijna op waren, toen is het alleen bij TV max geworden.

Ziggo heeft er natuurlijk niet gelijk miljoenen op de plank liggen.

Als je nu TV MAX besteld en je gaat na een maand via Mijn Ziggo terug naar TV Complete, dan mag je de Next houden, dit gaat alleen via Mijn Ziggo en niet via de helpdesk en andere communicatievormen.

 

"Het is duidelijk dat Ziggo zich zorgen maakt over het aantal abonnees/klanten. Blijkbaar gaan steeds meer mensen naar een concurrent, waardoor het aantal Ziggo klanten daalt. De reden voor Ziggo om alleen nieuwe klanten een extraatje te geven en zo te hopen dat het meer klanten aantrekt."

 

Dat is niet uniek voor Ziggo, dat doen alle providers en energieleveranciers.

 

"En dat gedrag is typisch voor een monopolist."

Je bent mogelijk vergeten dat er veel meer providers en mogelijkheden zijn om TV te kijken en internet te gebruiken.

Koperkabel, glasvezel, schotel, 4G enz.

Dan is Ziggo, per definitie, geen monopolist.

Van Dale woordenboek: marktvorm waarin er voor een product of dienst slechts één aanbieder is.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Dat heeft niets met speculatie te maken: kan jij mij dan vertellen waarom Ziggo nu de Next wel aan nieuwe klanten wil geven en niet aan huidige klanten? Dat is een duidelijk verschil, namelijk nieuwe en huidige klanten.
Als Ziggo inderdaad ( spontaan !! ) veel Next'en over heeft, dan wordt het hoog tijd om de stokoude Mediabox XL, bijgenaamd het kacheltje, eindelijk eens naar de milieustraat te sturen.

Dat dit soort praktijken niet alleen bij Ziggo voorkomen, daar heb je gelijk in. Maar blijkbaar vindt jij dit soort acties normaal en aangezien jij dit soort acties niet afkeurt ben je of er mee eens of je hebt een gekleurd beeld.
Dat iemand anders iets ook doet, betekent niet dat het gewenst is. Juist het klakkeloos accepteren en daarop geen commentaar geven en/of klagen, maakt dat bedrijven zoals Ziggo dit soort acties durven te doen. Dat insiders dat afdoen met 'maar KPN doet dat ook' is alleen maar een zwakte bod.

Als je de wereld bekijkt, dan is Ziggo inderdaad geen monopolist. Maar door nu steeds te blijven zeggen dat Ziggo geen monopolist is en dat er keuze in Nederland genoeg is, diskwalificeer je jezelf wel een beetje.

Het is mij duidelijk Bert : blijkbaar toch meer Ziggo invloed, dan goed is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi schreef: "Als Ziggo inderdaad ( spontaan !! ) veel Next'en over heeft, dan wordt het hoog tijd om de stokoude Mediabox XL, bijgenaamd het kacheltje, eindelijk eens naar de milieustraat te sturen."

 

Je hebt waarschijnlijk geen idee hoeveel honderden duizenden mensen, mogelijk meer dan een miljoen blij zijn met de Mediabox XL.

Maar ik heb begrepen dat je er geen ervaring mee hebt, dan is discussiëren erover ook zinloos verder mijnerzijds.

 

"Dat insiders dat afdoen met 'maar KPN doet dat ook' is alleen maar een zwakte bod."

Ik plaats het als een feit, er zijn altijd situaties om over te klagen of het zijn de vaste klanten of het zijn de nieuwe klanten en je kunt iedereen te vriend houden, maar dan gaan de abonnementskosten flink omhoog.

 

"Als je de wereld bekijkt, dan is Ziggo inderdaad geen monopolist. Maar door nu steeds te blijven zeggen dat Ziggo geen monopolist is en dat er keuze in Nederland genoeg is, diskwalificeer je jezelf wel een beetje."

 

Ik diskwalificeer me in het geheel niet, dat doen diegenen die schrijven dat Ziggo een monopolist is, want dat is per definitie onjuist, gezien de andere keuzes die er zijn.

 

"Het is mij duidelijk Bert : blijkbaar toch meer Ziggo invloed, dan goed is."

Dat is je eigen perceptie en conclusie, ik kan geen onderbouwing daarvoor vinden.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

info vanuit tweakers

 

 

Bestaande klanten die een Mediabox XL hebben en overstappen naar een ander pakket met TV Complete behouden hun Mediabox XL. Indien de klant zelf expliciet aangeeft dat hij/zij een mediabox Next wenst dan kan deze voor de klant opgevoerd worden, let hierbij wel op het volgende:

  • De klant betaalt altijd € 19.95 eenmalige kosten
  • Abonnementen met Next zijn € 0.50 p.m. duurder dan dezelfde abonnementen met Mediabox XL
  • De klant verliest mogelijk tijdelijke pakketkortingen op de hoofddiensten
  • Klant krijgt een jaarcontract
  • De klant verliest zijn opnames, indien de klant nu geen Mediabox XL met de nieuwe software heeft.
Arend M
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben een bestaande klant maar met een CI+ module, dus in deze lijkt het me logisch dat ik een Next ontvang als ik overstap naar Complete en geen XL.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ziggo is zeker wel een monopolist waar het internet providers via kabel betreft. Zolang Ziggo dit kabelnet niet openstelt voor andere providers zal dat ook niet veranderen. Heb je pech en woon je in een gebied waar DSL/Koper niet boven de 10 tot 20 Mb uitkomt en ligt er geen glasvezel blijft er echt maar 1 keuze de kabel en waarschijnlijk alleen VodafoneZiggo.

 

Er is inderdaad keuze maar die keuze houd 3 verschillende signaal dragers in, daarna beperkt zich de keuze in providers heel snel puur gebaseerd op je postcode en wie de netwerkbeheerder is.

 

De klanten die blij zijn met de Mediabox XL zullen een goede installatie hebben. Als de XL doet wat deze moet doen is het wel ideaal je hebt geen losse modem/router nodig, uit mileutechnisch oogpunt beter dan de Next en een Connectbox. 

 

We zien bij KPN juist dat alle klanten dezelfde box krijgen, op dit moment wordt er wel gekeken naar wat je bestelt vink je het vakje 4k niet aan krijg je momenteel niet de arris vip 5202 maar een ander niet 4k model, vanwege leverproblemen.

 

Ziggo blijft zijn gewone klanten achterstellen door de Next niet bij TV Start te leveren. Nu krijg je de MBXL met de nodige aansluit problemen.

 

Dat VodafoneZiggo nu Compleet klanten ook de Next bied, zal deels bezuinigen zijn op de monteurskosten. En meegaan met de markt, als nu diverse klanten voor de omweg kiezen, kan je maar beter meegaan. Kortom het lijkt mij een logische ontwikkeling, zeker als je nieuwe klanten wil trekken.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Arend M  schreef:

Ik ben een bestaande klant maar met een CI+ module, dus in deze lijkt het me logisch dat ik een Next ontvang als ik overstap naar Complete en geen XL.


Mee eens, al ben je een bestaande klant je besteld een ander product uit een andere portfolio. Feitelijk een nieuw abonnement.

Wat ik wel vreemd vind bij een andere 'huidige' klant was een belletje met de klantenservice genoeg om de XL te vervangen voor een Next, en nog vreemder deze klant mocht de XL gewoon houden, volgens de medewerker van de klantenservice.

Arend M
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi.  schreef:

@Arend M  schreef:

Ik ben een bestaande klant maar met een CI+ module, dus in deze lijkt het me logisch dat ik een Next ontvang als ik overstap naar Complete en geen XL.


Mee eens, al ben je een bestaande klant je besteld een ander product uit een andere portfolio. Feitelijk een nieuw abonnement.

Wat ik wel vreemd vind bij een andere 'huidige' klant was een belletje met de klantenservice genoeg om de XL te vervangen voor een Next, en nog vreemder deze klant mocht de XL gewoon houden, volgens de medewerker van de klantenservice.


Dus het is ook nog eens afhankelijk van welke medewerker je treft. Vreemde gang van zaken vind ik dat. Het zou fijn zijn als er een moderator langs komt die kan uitleggen hoe het precies zit,

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Terugkomend op je start bericht, een lopende bestelling kan niet zo makkelijk worden aangepast, dat is dus de normale gang van zaken. Of de bestelling annuleren of het pakketje weigeren, wat op hetzelfde neer komt. Als een lopende bestelling is afgerond kan een nieuwe order worden geplaatst.

Of je dan wel de Next krijgt mag een moderator ophelderen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ziggo is zeker wel een monopolist waar het internet providers via kabel betreft."

 

Dan gebruik je het woord monopolist onjuist, er zijn keuzes genoeg op andere wijzen.

 

"Ziggo blijft zijn gewone klanten achterstellen door de Next niet bij TV Start te leveren. Nu krijg je de MBXL met de nodige aansluit problemen."

 

Ook hier heb je een keuze of je blijft bij de XL of je neemt een abonnement met Next of je gaat naar een andere provider, keuzes te over.

 

"Ziggo blijft zijn gewone klanten achterstellen door de Next niet bij TV Start te leveren. Nu krijg je de MBXL met de nodige aansluit problemen."

 

Aansluitproblemen? Alleen als er oude aansluitmaterialen aanwezig zijn, kan dat voorkomen, verder niet.

Als deze aangepast zijn, dan zijn de problemen voorbij.

Als er zoveel problemen waren met 1,5 miljoen XL, dan was het hier zwart van de meldingen en dat is niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Precies op andere wijzen niet via de Kabel dus klopt de term.

 

Er zijn niet voor niks al 700.000 klanten met een Next dat is echt niet vanwege het stukje UHD.

Er zullen meer huisaansluitingen vervangen zijn met de introductie van de Horizon/Mediabox XL dan de gevallen die we hier lezen. 

 

Een duurdere abonnement nemen voor een 'betere' kijk beleving is geen keuze te noemen...... Dat is en blijft marketing op zich is daar niks mis mee. Het blijft minder klantvriendelijk, en belangrijk in de overweging welke provider we ons geld gunnen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Monopolist gaat over de hele markt en niet voor een beperkte situatie.

Je kunt de betekenis van woorden niet voor jezelf veranderen, het zijn vaste afgesproken betekenissen.

 

Van Dale woordenboek: marktvorm waarin er voor een product of dienst slechts één aanbieder is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat je hier benoemd is zuivere monopolie.

De term monopolie heeft toch echt een bredere toepassing.

De NS was de heel lang de enige vervoerder via het spoor maar niet de enige vorm van vervoer, op het spoor had de NS een monopolie positie. Ziggo en KPN Wholesale en KPN netwerk NL  bepalen op de diverse netwerken de prijzen, al of niet gereguleerd. Ook dat zijn vormen van monopolie of waar het KPN en VodafoneZiggo betreft lees DSL/koper en Coax een Duopolie.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En dan heb je nog de mobiele providers waarmee je TV kunt kijken en internet kunt gebruiken, met als 3e netwerk T-Mobile, dan is er al een triopolie.

Nog meer keuze.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic