Goeiedag,
Gisteren las ik ergens dat het nu mogelijk is om met Internet en tv Complete ook mogelijk is een Mediabox Next te krijgen. Dat wil ik wel en heb meteen online mijn abonnement omgezet van Internet en TV Start naar Internet en TV Complete. Krijg ik even later een bevestigingsmail maar daarin staat dat ik de Mediabox XL krijg. Dat wil ik dus niet en heb meteen gebeld. Krijg ik te horen dat dat niet meer verandert kan worden en dat ik twee dingen kan doen. Of over 48 uur nog een keer bellen of de Mediabox XL gewoon laten komen, weigeren het aan te pakken en dan bellen. Ik vind dat nogal een vreemde en ingewikkelde gang van zaken. Is dat echt de normale gang van zaken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @Pedro1973
Je komt altijd in aanmerking voor een Mediabox Next alleen gelden hiervoor wel voorwaarden 🙂
Zo komt er in jouw geval € 0,50 bovenop jouw maandelijkse kosten. Wanneer dit akkoord is, maak ik het verder voor je in orde en komt de Next zo snel mogelijk jouw kant op.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
En bij welke mobiele provider kunnen we dan lineaire tv kijken op onze TV, juist geen enkele, hooguit via een onafhankelijke dienst van NPO of NLziet. Op TV gebied hebben we geen enkele provider nodig, koop een hevc/h 265 geschikte dvb-T2 tuner met een antenne en we plukken kosteloos NPO 1, 2 en 3 uit de ether, en een regionaal kanaal.
Mee eens dat er keuze is dat neemt niet weg dat VodafoneZiggo op hun kabelnet de monopolie heeft.
@RoWi. Als je het zo bekijkt, dan heeft elk bedrijf en iedereen op zijn eigendommen het monopolie.
De klantenservice (waar ikzelf voor werk) heeft de mogelijkheid om de xl icm tv complete om te zetten naar tv complete icm next,(je betaalt dan wel 0,50 ct meer) echter moet je dan wel bellen doe je dit via de site dan krijg je idd de XL 🙂
Goedenavond @Arend M
Ik snap dat je een beetje bent teleurgesteld in hoe dit is verlopen.
Inderdaad, via de website krijg je standaard de XL box. Omdat die al in bestelling zat, was het niet meer mogelijk te wijzigen naar de Next. Dit kan pas zodra de box of is geweigerd aan de deur of is geïnstalleerd en de order is doorgelopen.
Nu is het laatste het geval, en kun je als je nog wil upgraden naar de Next box voor een verhoging van €0,50 per maand.
Mocht je deze wijziging wensen, hoor ik het graag.
@Jamyla schreef:...Inderdaad, via de website krijg je standaard de XL box...
Toch een vreemde procedure dit ... ** delete ** ...
@Jamyla schreef:...Onlangs is de website aangepast en sindsdien is het wel mogelijk om het pakket in combinatie met de Next te bestellen. Vermoed dat je nét iets te vroeg bent geweest of te enthousiast ❤️
Maar goed, lang verhaal kort, jij kan het pakket wijzigen via deze pagina onder 'zelf samenstellen'.
Je zou toch denken dat Ziggo e.e.a. voorbereid en de website aanpast op het moment, dat de verandering ingaat. Want, grote kans dat, als b.v. e.e.a. financieel wijzigt, de website is aangepast net vóórdat de wijziging ingaat.
Maar, de Next is nu inderdaad ook de standaard keuze, voor het middelste abonnement. Eindelijk !!
Onlangs is de website aangepast en sindsdien is het wel mogelijk om het pakket in combinatie met de Next te bestellen. Vermoed dat je nét iets te vroeg bent geweest of te enthousiast ❤️
Maar goed, lang verhaal kort, jij kan het pakket wijzigen via deze pagina onder 'zelf samenstellen'.
Yes!!!!!
Positief bericht van mij. We mogen/kunnen nu ook via Mijn Ziggo met aanpassen van het abonnement kiezen voor TV Compleet met Next. ( Nu nog TV Start met de Next 😜)
@Jamyla schreef:Goedenavond @Arend M
Ik snap dat je een beetje bent teleurgesteld in hoe dit is verlopen.
Inderdaad, via de website krijg je standaard de XL box. Omdat die al in bestelling zat, was het niet meer mogelijk te wijzigen naar de Next. Dit kan pas zodra de box of is geweigerd aan de deur of is geïnstalleerd en de order is doorgelopen.
Nu is het laatste het geval, en kun je als je nog wil upgraden naar de Next box voor een verhoging van €0,50 per maand.
Mocht je deze wijziging wensen, hoor ik het graag.
Goedemorgen @Jamyla
Die upgrade naar de Next wil ik wel. Als je dat voor mij kunt regelen... graag!
Ik heb gelijk de systemen erbij gepakt Arend M. Ik heb een nieuwe bestelling geplaatst voor je:
* Internet Start en TV Complete (zonder Ziggo bellen) met Next Box €61,95 per maand.
* Ziggo Sport Totaal en ESPN Eredivisie €19,95 per maand.
In totaal ga je €81,90 per maand betalen. Dit staat bekend onder bestelling 338617401. Je ontvangt een mail met de bevestiging van ons en een mail zodra wij het pakket aan de koerier overdragen. De komende factuur zal er een klein beetje anders uitzien omdat je tussen pakketten wisselt (ook al blijft het pakket verder exact hetzelfde op de prijs na).
Op de komende factuur zie je eenmalige kosten (€19,95) vermeld staan voor het versturen van de Next. De factuur daarna zal weer over 1 maand gaan. Laat je weten als je de Next ontvangen hebt en het gelukt is met installeren van de Next?
Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag!
@Arend M schreef:...heb meteen online mijn abonnement omgezet van Internet en TV Start naar Internet en TV Complete...
@Louis schreef:..De komende factuur zal er een klein beetje anders uitzien omdat je tussen pakketten wisselt (ook al blijft het pakket verder exact hetzelfde op de prijs na). Op de komende factuur zie je eenmalige kosten (€19,95) vermeld staan voor het versturen van de Next. De factuur daarna zal weer over 1 maand gaan. Laat je weten als je de Next ontvangen hebt en het gelukt is met installeren van de Next? Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag!
@Louis: Betaalt @Arend M de éénmalig kosten ( €19,95 ) nu niet dubbel, want misschien heeft hij dat al gedaan voor de niet gewilde Mediabox XL? Dan zou het netjes zijn van Ziggo, om dit bedrag maar één keer in rekening te brengen.
Dat is een hele goede en terechte opmerking @Arend M en @Pasi. Ik heb gelijk even de situatie ook voorgelegd aan mijn collega's omdat ik daaraan niet gedacht heb en jij de eerste klant bent waarbij ik het abonnement wijzig. 🙂 Officieel gezien (staat ook vermeld op de website), worden de eenmalige kosten in rekening gebracht bij het wijzigen. De kosten zijn ook terecht. Maar omdat je natuurlijk net een abonnement hebt aangevraagd om vervolgens erachter te komen dat er nieuwe aanbiedingen zijn, maak ik eenmalig hierin een uitzondering. Ik heb de eenmalige kosten van €19,95 gerediteerd. 🙂
@Louis schreef:...jij de eerste klant bent waarbij ik het abonnement wijzig...
...Ik heb de eenmalige kosten van €19,95 gerediteerd.
Kijk, dat is in ieder geval een goed begin, klasse. Ik zeg : doorgaan zo 😉 👍 👍👍👍 !!!!
Hahah thanks @Pasi! We komen er wel!
@Louis schreef:Ik heb gelijk de systemen erbij gepakt @Arend M. Ik heb een nieuwe bestelling geplaatst voor je:
* Internet Start en TV Complete (zonder Ziggo bellen) met Next Box €61,95 per maand.
* Ziggo Sport Totaal en ESPN Eredivisie €19,95 per maand.
In totaal ga je €81,90 per maand betalen. Dit staat bekend onder bestelling 338617401. Je ontvangt een mail met de bevestiging van ons en een mail zodra wij het pakket aan de koerier overdragen. De komende factuur zal er een klein beetje anders uitzien omdat je tussen pakketten wisselt (ook al blijft het pakket verder exact hetzelfde op de prijs na). Op de komende factuur zie je eenmalige kosten (€19,95) vermeld staan voor het versturen van de Next. De factuur daarna zal weer over 1 maand gaan. Laat je weten als je de Next ontvangen hebt en het gelukt is met installeren van de Next? Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag!
Ik heb de Next inmiddels ontvangen en geïnstalleerd. Bedankt!!
Wanneer worden die ouwe meuk mediaboxen xl eens vervangen ,de mijne wordt gloeiend heet ???
Voorlopig niet zo lijkt het. Bij een defect, zal je een vervangende MB XL ontvangen.
Dan maar eens uitzoeken of ik een andere tv aanbieder kan krijgen dan pleur ik tv van ziggo er maar af
@BRNO voor een andere TV aanbieder zal je ook een andere internet provider nodig hebben. De enige onafhankelijke optie zou Canal digital zijn als je een smart TV hebt, of NLziet.
Zoals ik al aangaf bij een defect krijg je zover ik weet weer een XL, als je huidige echt te warm wordt kan je deze laten vervangen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.