1
Vraag
2
Reageer en help mee
mennovkraay

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL omruilen: Korting vervalt

Hallo,

Ik heb vanmorgen contact gehad met klantenservice over het feit dat ik mijn oude mediabox xl wil omruilen voor een Next of Next mini. Ik kreeg te horen dat dit alleen kan als mijn abonnement wordt omgezet en daardoor dus de korting vervalt. Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie dit niet zonder aanpassing kunnen omruilen.

Het oude apparaat is een energieslurper en in deze tijden is het voor iedereen beter dat we ons steentje bijdragen aan minder energie verbruik en ook de onnodig hoge kosten voor mij als gebruiker minder worden. In de media staat overal dat Ziggo dit om ruilt en nergens wordt vermeld dat je abonnement moet worden aangepast. Ik wil er ook gewoon het bedrag voor betalen wat er voor staat. De oude mediabox XL voldoet niet meer aan de huidige normen en dus vind ik dat ik gewoon recht heb op een fatsoenlijke mediabox. Ik overweeg mijn abonnement dan ook op te zeggen per afloopdatum want ik vind het ronduit belachelijk dat dit niet kan. Als jullie maar willen dan kan het wel degelijk, niets is onmogelijk.

Met vriendelijke groet,

Menno van Kraaij

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61427Posts
  • 4181Oplossingen
  • 15599Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3095Posts
  • 541Oplossingen
  • 671Likes

Goedemorgen @mennovkraay,

Welkom op de Community! Spijtig dat de boodschap van de klantenservice je boos heeft gemaakt. Helaas klopt het wel wat er is gezegd, ik zal hieronder uitleggen waarom.

Je huidige korting is namelijk gekoppeld aan de abonnementsvorm. Wijzig je het abonnement, dan vervalt de korting, omdat je niet meer het abonnement hebt waarbij de korting hoorde. Dit is ook het geval bij wijziging van de mediabox. Een mediabox is onderdeel, misschien wel de basis, van een tv abonnement. Wil je een andere mediabox, dan zal dus het abonnement gewijzigd moeten worden. De inhoud qua zenders etcetera kunnen gelijk blijven, zelfs de naam, maar toch is het een ander abonnement, omdat er een andere mediabox bij zit. Je hebt nu TV Complete bijvoorbeeld en dat wordt TV Complete Next of TV Complete Next Mini als je een Mediabox Next of Mediabox Next mini wil. Onder de streep is het niet hetzelfde en een wisseling van mediabox betekent veel meer dan het wisselen van de mediabox.

Los daarvan heb je geen nieuwe mediabox nodig om energiezuiniger te zijn. Door om te schakelen naar bijvoorbeeld Stand-by Midden of Stand-by Hoog kan er al aanzienlijk stroom bespaard worden. Op onze website is meer informatie te vinden over het aanpassen van de energie-instellingen en het energieverbruik van de Mediabox XL.

VZWatcher

Raadgever
  • 350Posts
  • 1Oplossingen
  • 214Likes

Dit is nu echt het meest belachelijke (om het maar netjes te houden) antwoord dat ik omtrent de XL van een vertegenwoordiger van Ziggo heb gehoord. Een XL die zuiniger is als je het op eco stand zet. Je vertelt er dan maar even niet bij dat de XL in eco dan wel (veel) minder stroom verbruikt maar dat het hele apparaat als decoder dan vrijwel onwerkbaar wordt. Je kan een bak thee gaan zetten als je het apparaat wil opstarten en je bent op tijd weer terug voordat je het heugelijke feit kan zien dat hij is opgestart. Het zappen gaat zo stroperig als een persoon die uit het drijfzand wordt getrokken en nog wat meer zaken die heel veel tijd kosten. Wat een goede televisiebeleving levert Ziggo hun klanten met dit advies.

Het is alsof je tegen een slechtziende die voor het lezen veel licht nodig heeft, zegt dat hij/zij stroom kan besparen door met een dimmer de 100Watt gloeilamp met een dimmer kan terugdraaien naar 10Watt. In plaats van het juiste advies te geven dat een overstap naar led verlichting beter is dan het blijven gebruiken van een gloeilamp.

sebas14
Expert
Expert
  • 522Posts
  • 14Oplossingen
  • 286Likes

Als we het over energieverbruik hebben, letten we dan ook even op het verbruik als hij AAN staat? De box staat tenslotte ook aantal uren AAN per dag.

We hebben het nu alleen maar over de Stand-by modus.

Mediabox XL: Maximaal 59 Watt

Mediabox Next: Maximaal 11,16 Watt

Mediabox Next Mini: Maximaal 5 Watt

De Mediabox XL verbruikt vergeleken met de Next dus 5x zoveel energie als hij dus AAN staat en vergeleken met de Next mini bijna 12x zoveel bij maximaal verbruik.

Dus @Erik P , we moeten reëel zijn dat we niet alleen naar de Stand-by modus moeten kijken maar ook als de Mediabox AAN staat.

VZWatcher

Raadgever
  • 350Posts
  • 1Oplossingen
  • 214Likes

Ziggo vindt het waarschijnlijk prettiger als je als klant een televisieabonnement koopt je de geleverde decoder in stand-by houdt. De logica van een televisieaanbidder anno 2022. Of wellicht beter gezegd, hoe kan je het beste iets wat krom is toch proberen recht te praten.

amvih

Gedreven Raadgever
  • 192Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes

Maar goed is het niet zo, dat een nieuwe Next maken produceren/transporteren (vanuit weet ik veel maar bijvb China/Japan/Taiwan/Korea) veel slechter is voor het  milieu dan de oude laten staan, misschien nog een paar jaar totdat deze echt op is?

Alleen wij zijn hier vrij naïef door alleen naar ons eigen gebruik en stroomkosten te kijken.

We moeten af van de wegwerpmaatschappij en zeker het plastic afval.

Wie zou er eens een eerlijke berekening kunnen maken.......

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Ziggo Updates