1
Vraag
2
Reageer en help mee
MB82

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next met korting?

Sinds 17 mei klant bij Ziggo. Werd door monteur gewezen op de next. Gebeld met ziggo dat ik de xl wilde omruilen voor de next. Ivm eerste half jaar korting (actie ziggo) kon dit niet. Meerdere malen contact gehad maar ziggo houd de poot stijf en laat me de xl niet omwisselen voor een snellere en stabielere nieuwere mediabox. Zijn er wellicht mensen die dit wel voor mekaar hebben gekregen?
20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je kunt overstappen naar de Next, maar dit is dan een nieuw abonnement wat voor 12 maanden ingaat en de het oude abonnement vervalt en daarmee ook je korting.

Dit geld voor iedereen, zelfs voor mij, ik heb de Next ook genomen en 3 maanden korting laten vallen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo MB82 welkom op de Community. Ook hier moeten wij je hetzelfde nieuws vertellen.

Je kan de Next alleen verkrijgen door een nieuw abonnement samen te stellen. Kortingen komen bij een abonnement aanpassing altijd te vervallen. Wil je de korting houden? Dan moet je nu geen wijzigingen doen in huidige abonnement. Wil je meteen van de nieuwste mediabox genieten? Dan vervalt de korting. Maar beide is niet mogelijk, het gaat immers echt om een upgrade naar ons vlaggenschip.
Albert81

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemorgen allen,

ik heb me ook aangemeld bij het forum omdat ik toch ook mijn ei even kwijt moet hierover.

Gisteren heb ik contact gehad met Ziggo inzake het verlengen van mijn abonnement, dit moet dan bij de afdeling opzeggingen omdat je wel eerst moet dreigen met opzeggen voordat het mogelijk is om korting te krijgen op het aangaan van een nieuw contract voor 12 maanden.

Maar mijn echte probleem is het volgende, op dit moment heb ik last van de oude mediabox, veel storing zowel op live tv als bij terugkijken/ geen netflix/ erg veel herrie. De bekabeling en dergelijke is dik in order (volgens de vorige monteur van Ziggo).
Nu wil ik graag dit opgelost hebben, dat was wel mogelijk door de nieuwe mediabox te gaan gebruiken. Echter dan komt het.
Om dus goed gebruik te kunnen maken van de diensten die ik afneem moet ik over op een nieuwe box, daar komt wel bij dat dit € 0,50 per maand extra kost ( prima zal wel) maar ook dat ik bij verlenging geen 6 maanden korting krijg maar 3 maanden.
De medewerker gaf gewoon aan dat als ik zonder storing wou kijken ik extra moet gaan betalen! Dit is toch te zot voor woorden.

Zo dat is er uit.
Ik kan hier nu waarschijnlijk toch niets meer mee maar ik zou toch graag mensen laten beseffen dat je dus extra moet betalen als je wil dat alles werk waar je voor betaald.

Mvg.
Albert Kremer
Enschede
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Albert81 Ik begrijp je bericht, helaas is het bij Ziggo ook geen standaard gewoonte om bij verlenging korting te geven en al helemaal nu niet met de nieuwe Next box.
Dat je er al 3 maanden uit hebt weten te slepen is al een hele stap.
Bij omwisseling naar de nieuwe Next hier, moest ik zelfs 3 maanden laten vallen als ik dat wilde, want die werden niet meegenomen naar het nieuwe abonnement, maar daar heb ik zelf wel voor gekozen, ik wist het van te voren.

Als iedereen korting krijgt ieder jaar, dan gaan vanzelf de standaard abonnementsprijzen flink omhoog, ben ik bang.
Het moet toch uit de lengte of breedte komen.

Maar om toch even mee te denken met je Mediabox XL problemen.
Dat zou wel opgelost moeten worden.
Hier zitten veel ervaren en/of technische mensen op dit forum en ook Zigo moderators die graag ver gaan om problemen opgelost te krijgen.

Even een paar vragen waarbij je dit fenomeen wat je omschrijft vaak ziet voorkomen.
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
cormar

Level 5
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Ik heb in april een korting van 3 maanden ( mei t/m juli ) als coulance-gebaar voor een misser van Ziggo gekregen. Alles ging goed tot de rekening van juni , daar is alles ingetrokken en moest ik de al gekregen korting over mei en juni alsnog terugbetalen. Reden ik had op 22 mei de Next gekregen en daardoor een nieuw abo gekregen. Na een klacht werd mij door een medewerker van Ziggo bevestigd dat de korting alsnog werd gegeven. Na enkele dagen werd mij door een medewerkster van Ziggo weer medegedeeld dat de korting toch niet werd gegeven , om reden van de Next. Ik heb haar verteld dat deze korting niets met mijn abo te maken had en dit ook door de medewerker van Ziggo was erkend. Zij zei mij dat de betrokken medewerker daarvoor op het matje was geroepen en dat Ziggo elke afspraak kon herroepen , omdat ik voor de Next had gekozen ( abo gebeurt niets aan , behalve het wisselen van mediabox) . Dit kan zomaar bij Ziggo !!!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo cormar zoals jij dit schrijft is dat heel flauw allemaal. Maar kortingen hebben altijd te maken met je huidige abonnement, in tegenstelling tot hoe je het beleefd hebt. Wanneer je een nieuw pakket besteld krijg je een nieuw abonnement. De kortingen vervallen dan ook, je ziet deze kortingen immers ook niet terug op het bestel overzicht. Wat het vervelend maakt is dat een medewerker je verkeerd heeft ingelicht. Helaas geeft dat geen recht op een korting op onze nieuwste en super goed werkende mediabox. Om welke misser ging het in eerste instantie?
cormar

Level 5
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Anne H Ziggo wrote:

Helaas geeft dat geen recht op een korting op onze nieuwste en super goed werkende mediabox. Om welke misser ging het in eerste instantie?

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de klachten over de beeld- en geluidskwaliteit op dit forum ? Door Ziggo werd een goedgekeurde bestelling voor onbepaalde tijd geannuleerd. Daarvoor is mij uit coulance een 3 maanden korting aangeboden.
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo MB82 welkom op de Community. Ook hier moeten wij je hetzelfde nieuws vertellen.

Je kan de Next alleen verkrijgen door een nieuw abonnement samen te stellen. Kortingen komen bij een abonnement aanpassing altijd te vervallen. Wil je de korting houden? Dan moet je nu geen wijzigingen doen in huidige abonnement. Wil je meteen van de nieuwste mediabox genieten? Dan vervalt de korting. Maar beide is niet mogelijk, het gaat immers echt om een upgrade naar ons vlaggenschip.


Conform de policy van Ziggo is je informatie aan de TS wel juist.
In de regel staat ook op de website van Ziggo expliciet vermeld dat een aanbieding van een nieuw abonnement met korting uitsluitend geldt voor nieuwe klanten.

Niettemin is het voor de TS wel de moeite waard om telefonisch contact op te nemen met de afdeling Verkoop van klantenservice. Wanneer je het verzoek op een tactische wijze inkleedt, o.a. door te stellen dat je al jarenlang trouw abonnee bent, blijkt soms dat je ook als bestaande klant dezelfde korting kunt krijgen als een nieuwe klant. Is de TS nog niet zo lang een Ziggo-klant, dan zal het lastiger worden. In ieder geval is het mij 2½ jaar geleden gelukt om bij overstap naar MAX met de horizon een half jaar dezelfde korting te krijgen als een nieuwe klant. Daarbij kon ik concluderen dat de soep (ook bij Ziggo) lang niet zo heet wordt gegeten, als zij wordt opgediend.:grinning:

Om je laatste opmerking moest ik wel even glimlachen: de Next het vlaggenschip van Ziggo? Dat lijkt mij gezien het grote aantal klachten over de beeldkwaliteit, met name na de laatste sw update 4.16, wel enigszins overtrokken.
cormar

Level 5
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
cormar wrote:

Anne H Ziggo wrote:
Helaas geeft dat geen recht op een korting op onze nieuwste en super goed werkende mediabox. Om welke misser ging het in eerste instantie?
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de klachten over de beeld- en geluidskwaliteit op dit forum ? Door Ziggo werd een goedgekeurde bestelling voor onbepaalde tijd geannuleerd. Daarvoor is mij uit coulance een 3 maanden korting aangeboden.

Tot slot , betrouwbaarheid is mede gebaseerd op het nakomen van afspraken.
Erwin6213

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Het is toch ook altijd hetzelfde... bij elke nieuwe box staan mensen op hun achterste poten omdat ze die min of meer gratis verwachten als bestaande klant.
klagen over twee tientjes activatiekosten en feit dat ze een nieuw abonnement voor 12 maanden moeten nemen...
nieuwe box = nieuwe problemen.
heb je problemen met de horizon xl dan moet je OF ziggo daarop aanspreken en doorgaan tot ze het probleem voor je opgelost hebben (als consument mag je een goed werkend product verwachten voor zo’n maandbedrag) OF je kiest zelf voor de nieuwe generatie box en betaald daar ook voor.
ook ik zit die horizon regelmatig te resetten, maar ik heb er niet over geklaagd. Ik heb de mediabox next besteld icm een nieuw 12mnd abonnement.
De nieuwe box ondersteunt 4K en die 4K transitie zal uiteindelijk ook bij Ziggo een investering vragen (nu is alles FHD). Ik vind het mooi dat Ziggo hierin meegaat en dat we daarvoor iets moeten betalen is prima. Per maand blijft mijn rekening gelijk maar ik beloof nu weer 12mnd bij ziggo te blijven.
iedereen gelukkig 🙂
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Erwin6213 beter kan ik het niet zeggen :wink:
Erwin6213

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Dave- dank je. Het is populair tegenwoordig om de grote bedrijven te bashen omdat ze nu eenmaal groot en rijk zijn en wij zijn klein en arm 🙂
maar de realiteit is anders, ziggo had een omzet in 2018 van bijna 1 miljard! Echter de winst was slechts 30 miljoen. Voor ons astronomische bedragen maar voor zo’n bedrijf betekend dat net iets beter dan break even. Laatste dat je wilt is dat zo’n provider omvalt omdat ze mee moeten doen met de prijzenslag. #fairprice.
zo, en nu weer klaar voor f1Ziggosport
btw: ik werk niet voor ziggo en heb er geen belang in. Heb zelfs een jaar met de klantenservice zitten kloten in het begin, maar daar ben ik al overheen 😉
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Amen.:thumbsup:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zeeburgia "Dat lijkt mij gezien het grote aantal klachten over de beeldkwaliteit, met name na de laatste sw update 4.16, wel enigszins overtrokken."

Wat is een groot aantal?
Ik zie vele keren door dezelfde mensen geplaatst, dat maakt het enigszins onoverzichtelijk in hoeveelheid, maar hoe meer uitleg hoe duidelijker bepaalde bestaande issues worden.

Daartegenover staan een flink aantal mensen die melden dat ze zeer tevreden zijn, op een paar kleine dingetjes na en nooit meer terug willen naar de Mediabox XL.
Klachten worden veel geplaatst.
Positieve verhalen, als het goed gaat, worden zelden gemeld, daarom vallen de hoeveelheid positieve verhalen nu ook wel heel erg op.
Paul1987

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde gehad. Had opgezegd bij Ziggo, vervolgens probeert men mij 10x te bellen en komen met een aanbieding die ik niet weigeren kan. Vervolgens accepteer ik die. Men stuurt week later mail met Gratis (ahum) nextbox, maar korting vervalt wel.
Ik gebeld met Ziggo en geven akkoord op overhevelen en vervolgens eerste twee facturen fors hoger dan aanbieding. Blijkt het toch niet te kunnen. Geen excuus, geen alternatief, niets. Inmiddels ingebrekstelling gestuurd, gaat men niet op in, dus nu vervolgstappen via jurist. Mijn tip: bewaar alles, documenteer en schakel rechtbijstandsverzekering in of een jurist, die hebben genoeg ZIggo-dossiers inmiddels.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Paul1987 Nou ben ik geen jurist... En even de "advocaat" van de duivel ..:relaxed:.

Het klinkt inderdaad onterecht..( persoonlijk vind ik ook dat wat nonchalant zijn vriendelijker) Echter je gaat nu een andere abonnement vorm aan. Daarmee komt dus de huidige te vervallen.. met daarbij korting.. Althans zo zie ik het even..Ondanks Ziggo jou vraagt om de next te willen.. Ik weet niet hoelang jou/jullie korting nog loopt, wacht dan even als de korting periode voorbij is, en neem dan de next.. Hou er dan wel rekening mee dat er wederom activatie kosten worden berekend.
Paul1987

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo begrijp ik, echter medewerker ziggo bevestigde dit toch overgeheveld te hebben en tevens op factuur staat tekst vermeld, echter prijs klopt niet. Men heeft ook niet nagebeld met excuus dit kan niet. Je bent medewerker Ziggo begrijp ik uit je reactie?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nee hoor gewoon een klant..Maar nogmaals inderdaad nonchalant mee omgaan is vriendelijker.vanuit Ziggo. Maar ik beslis dat ook als klant niet helaas:relaxed:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Of Ziggo dit allemaal zo mag doen? Denk het wel.
Fraai is het allemaal niet.
Robbo werkt niet bij Ziggo.
Het gaat zoals hij beschrijft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic