Bas86

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next: Einddatum contract, Activatiekosten en Pakketvorm.

Ik heb 2 vragen tot wanneer loopt mijn abbonement want er staat nu maandelijksopzegbaar bij. En betaal nu maar 48 euro hoeveel word het na de einddatum.

En hoe kom ik kosteloos aan een nieuwe mediabox next. Blijkbaar proberen ze je eerst 19.95 te laten betalen maar als. Je moeilijk gaat doen dan hoeft dat niet.
31 Reacties 31
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3012Likes

Je abonnement heeft geen vaste einddatum; is immers maandelijks opzegbaar.
Je hebt waarschijnlijk nog een redelijk oud abonnement, met eventuele kortingen, waar je nu ¤€48,= voor betaalt. Om de Next te kunnen krijgen dien je tenminste het compleet pakket af te nemen ten bedrage van €67,50. Mogelijk komen er in de toekomst nog andere pakketten bij en wordt de keuze groter.

https://www.ziggo.nl/pakketten/
Bas86
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn abonnement is van vorig jaar ergens rond deze tijd toen was er een actie en daar heb ik gebruik van gemaakt. Heb het compleet abbonement. Bedankt voor je antwoord ik ga morgen op mijn werk even rustig rondkijken
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3012Likes

Succes met het maken van je keuze.
Verwijderd account
Niet van toepassing

KBX458

Pakket zelfsamenstellen is nu ook mogelijk met de Next:grinning:
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3012Likes

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3449Likes

Sinds gisteren zijn combinatiepakketten met de Next mogelijk.
Voor de Next is minstens TV-Complete nodig.
Daar kun je Internet-Start, Complete of Max bij nemen.

Voor nieuwe klanten gaat dat via:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Ik heb een al lopend all-in-1 Complete Next abo & kan inmiddels in Mijn Ziggo ook die combinaties maken.

Wat je als bestaande klant, die de MBXL wil ruilen voor de Next, via Mijn Ziggo kunt regelen, weet ik niet. Anders de klantenservice benaderen.
Idem voor klanten die de Next willen en nog het oude stijl TV-Start abo hebben met een Standaard MediaBox of CI+ Module in bruikleen als onderdeel van dat abo.
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3012Likes

Als je al het pakket Compleet of Max hebt, kun je de mediabox XL om laten ruilen voor de Next. Je bent dan echter wel gebonden aan een contracttermijn van 12 maanden.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3449Likes

Hm. Opmerkelijk.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3449Likes

Wat je als bestaande klant, die de MBXL wil ruilen voor de Next, via Mijn Ziggo kunt regelen, weet ik niet. Anders de klantenservice benaderen.
Idem voor klanten die de Next willen en nog het oude stijl TV-Start abo hebben met een Standaard MediaBox of CI+ Module in bruikleen als onderdeel van dat abo.

Correctie.
Las later dat je dan via Mijn Ziggo een Next abo kunt samenstellen.

NB als je een MBXL hebt dan wordt die vervangen door een Next.
Een MBXL Extra werkt dan niet meer, als je die hebt.
Meer dan 1 Next kan pas later.
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3012Likes

Het is inderdaad moeilijk om e.e.a. duidelijk te krijgen hanh
Voor zover ik kan doorgronden zijn er combinaties mogelijk, maar altijd gecombineerd met tenminste één onderdeel van de pakketten compleet of max.
Ook de contract termijn van minimaal 12 maanden komt niet in beeld.
Dit wordt waarschijnlijk ondervangen door vermelding in de bevestigingsmail, waardoor de klant alsnog kan besluiten af te zien van het nieuwe abonnement en dus kan annuleren.
Verwijderd account
Niet van toepassing

KBX458 wrote:
Orphanmountain dat lijkt me niet correct. Zie https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-met-leveren-ziggo-horizon-mediabox-xl/

Misschien begrijpen we mekaar verkeerd je kunt de Next box samenstellen zoals je wilt zie op de website. Dat de Horizon vertrekt juich ik alleen maar toe
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3449Likes

KBX458
Dat je TV-Compleet of TV-Max moet nemen ligt voor de hand.
Dat waren voor de Next de Abo's met de MBXL.
Klanten met een MBXL hebben al het 'juiste' abo lopen.

Het oude TV-Start was qua zenders gelijk aan TV-Compleet en je kreeg een Standaard Mediabox of CI+ Module in bruikleen. Als je dat hebt, moet je minstens naar TV-Compleet om aan je Next te komen.

Het recent afgeslankte TV-Start 'nieuwe stijl' levert alleen Kabel-TV met inmiddels 6 ipv 4 HD zenders.

Dat heet: vooruitgang. Of dat ook zo is, moet ieder zelf beoordelen.
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3012Likes

Mijn vooralsnog enige punt van kritiek op de site, is het ontbreken van de expliciete melding, dat de overstap naar de Next altijd gepaard gaat met een contract voor 12 maanden.
Dat maandelijks wijzigen mogelijk is, staat wel vermeld.

Voor alles wat nieuw is, geldt een periode van gewenning. Of dit vooruitgang is moet een ieder inderdaad zelf bepalen aan de hand van zijn eigen referentiekader.
Voor mij persoonlijk is de Next een duidelijke vooruitgang; het abonnement was al bijna Max, dus de enige wijziging c.q. vooruitgang daarin, is het groter aantal zenders. Dit te beoordelen: de extra natuurzenders in combinatie met de beeldvoorziening van de Next, alsook de superlatieven door gebruikers geuit op de community, waren doorslaggevend voor mijn keuze.
Music19

Gedreven Raadgever
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes

Het is mij niet duidelijk of hier https://www.ziggo.nl/pakketten/ de nieuwe prijzen per 1/7 vermeld staan of dat het nog de oude prijzen zijn.
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3012Likes

Dit zijn de prijzen- voor zover mij bekend- behorend bij de nieuwe pakketten, inclusief de verhogingen per 1-7-2019.
Music19

Gedreven Raadgever
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes

KBX458 Vermoed dat je gelijk hebt. Ik klikte nl. later door naar mijn 'keuze' https://www.ziggo.nl/internet/internet-complete/ en dan zie ik een lagere (dus de oude) prijs verschijnen. Lijkt mij niet handig om daar nog de oude prijs neer te zetten, dat gaat ongetwijfeld weer de nodige klachten opleveren.
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6626Posts
  • 279Oplossingen
  • 3012Likes

De uitrol is pas gisteren begonnen met als logisch gevolg dat nog niet direct alles op de site up to date zal zijn.
Zoals met alle nieuwe dingen zullen hierin ook de nodige kinderziekten kunnen optreden.
Music19

Gedreven Raadgever
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes

KBX458 wrote:
De uitrol is pas gisteren begonnen met als logisch gevolg dat nog niet direct alles op de site up to date zal zijn.
Zoals met alle nieuwe dingen zullen hierin ook de nodige kinderziekten optreden.


Klopt, ik zie nog meer zaken op de site die niet up to date zijn. Gelukkig werk ik niet bij ks van Ziggo....
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3449Likes

KBX458 Music19 Hear, hear!

Uitgelicht topic