JMS91

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mail ontvangen: Ongevraagd Netflix abonnement

Vanmorgen een e-mail ontvangen dat ik schijnbaar op de streamingsdienst Netflix zou hebben geabonneerd. Dit had ik niet gedaan. Gebeld met klantenservice en die geven aan dat dit vaker gebeurd bij klanten (!). Bij deze dus een waarschuwing voor allen.

Ze weten zelf ook niet hoe dit komt, maar het voorkomen of het oplossen voor de klant kwam niet echt ter sprake. Nu mag ik heel omslachtig de dienst zelf in de app beëindigen en als er gefactureerd is, opnieuw contact opnemen met klantenservice om de kosten gecrediteerd te krijgen.. hopen dat dit geen problemen gaat opleveren anders wordt het zoeken naar een andere aanbieder.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @JMS91 en @Nick8900,

 

We hebben inderdaad meldingen gehad waarbij er Netflix en/of Viaplay is aangevraagd zonder dat jullie het weten. We hebben het op dit moment in onderzoek. 

 

@JMS91 - Bij jou zie ik inderdaad dat je het inmiddels hebt opgezegd, automatisch met een maand opzegtermijn. Houd de volgende factuur even in de gaten; als er kosten op staan, corrigeren we dat.

 

@Nick8900 - Ik zie dat jouw situatie intern is doorgezet naar het onderzoeksteam. Zij zullen de afhandeling verder op zich nemen.

 

We raden aan om uit voorzorg je wachtwoord van Mijn Ziggo te wijzigen en een extra beveiligingsoptie aan te zetten via je account.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @JMS91 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.

Deze e-mail was afkomstig van Netflix of van Ziggo? Een moderator kan wellicht dieper in je gegevens kijken en ontdekken wat er gaande is. 

Om het verhaal zo compleet mogelijk te maken, is het wellicht handig om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten, deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo-moderators. Je profielpagina vind je hier.

JMS91
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Wim,

Het is een email van Ziggo  (anders zat ik hier nu niet ;)). 

Lijkt mij dat de gesproken persoon bij klant contact service de nodige stappen heeft ondernomen om dit verder uit te gaan zoeken. Werd aangegeven dat het een bekend probleem is en al langer speelt (!). Gewoon jammer dat het op een omslachtige manier opgelost moet worden en het voor mij nu maar hopen is dat ik de kosten terug krijg.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het kan om spam/phishing gaan. Staat Netflix aan bij de streamdiensten in Mijn Ziggo?

 

Ziggo heeft nog niet zo heel lang de optie om via Mijn Ziggo een Netflix abonnement af te sluiten.

Hoeveel langer dit speelt vraag ik mij af,  een ieder die toegang heeft tot de Mijn Ziggo gegevens kan zo dat abonnement afsluiten.

JMS91
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hee RoWi,

Het was geen spam mail daar in mijn account bleek dat de streamingsdienst echt op actief stond. Deze dezelfde dag ook meteen "opgezegd", maar toch een maand opzegtermijn..

Ik ben de enige op mijn account. Uit voorzorg uiteraard wachtwoorden ed veranderd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@JMS91  schreef:

Hee RoWi,

Het was geen spam mail daar in mijn account bleek dat de streamingsdienst echt op actief stond. Deze dezelfde dag ook meteen "opgezegd", maar toch een maand opzegtermijn..

Ik ben de enige op mijn account. Uit voorzorg uiteraard wachtwoorden ed veranderd.


Niemand anders die toegang heeft tot Ziggo Go?

Dat zijn uitendelijk dezelfde gegevens, men moet toegang hebben tot die klant gegevens anders kan dit simpelweg niet. Zeker niet als dit in Mijn Ziggo actief staat, anders gaat er net als bij KPN een tijdje geleden iets faliekant fout, daar is de mogelijkheid een Netflix abbonnement via Mijn KPN al iets langer mogelijk, waarmee ik maar wil aangeven dat hierom een andere provider kiezen mogelijk geen oplossing is.

 

In ieder geval staat Netflix hier buiten, zeker als de berichtgeving niet van hun afkomstig is.

 

Nick8900

Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Hilarisch weer... Ziggo medewerker legt mij heel wijs uit dat ik contact moet zoeken met Netflix. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Nick8900  schreef:

Hilarisch weer... Ziggo medewerker legt mij heel wijs uit dat ik contact moet zoeken met Netflix. 


Absoluut niet, als dit via Mijn Ziggo is gebeurd en u via Ziggo een bevestiging heeft ontvangen staat Netflix hier buiten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @JMS91 en @Nick8900,

 

We hebben inderdaad meldingen gehad waarbij er Netflix en/of Viaplay is aangevraagd zonder dat jullie het weten. We hebben het op dit moment in onderzoek. 

 

@JMS91 - Bij jou zie ik inderdaad dat je het inmiddels hebt opgezegd, automatisch met een maand opzegtermijn. Houd de volgende factuur even in de gaten; als er kosten op staan, corrigeren we dat.

 

@Nick8900 - Ik zie dat jouw situatie intern is doorgezet naar het onderzoeksteam. Zij zullen de afhandeling verder op zich nemen.

 

We raden aan om uit voorzorg je wachtwoord van Mijn Ziggo te wijzigen en een extra beveiligingsoptie aan te zetten via je account.

Nick8900

Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ja wachtwoord al twee keer veranderd vorige maand, dankjewel he! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Nick8900  schreef:

Ja wachtwoord al twee keer veranderd vorige maand, dankjewel he! 


Helaas kan het vrij lang duren voor alles gereset is. 

Off topic persoonlijk vind ik dit kunnen bestellen via de provider onhandig. Het is een vorm van de klanten vast willen houden. Zou je willen overstappen dan moet je bij je nieuwe provider moeten mee bestellen. 

En elke huisgenoot met toegang tot de Mijn Ziggo gegevens vanwege Ziggo Go kan dit bestellen.

Nick8900

Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Het Netflix premium abonnement is inmiddels  gefactureerd.  Kunnen jullie dit nog terugdraaien?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

@Nick8900 Goed dat je even een berichtje stuurt want ik zie dat de taak die is aangemaakt nog niet juist is opgepakt. Ik ga er achteraan voor je en zodra we meer weten dan zal ik (of een andere moderator) dit laten weten. Uiteraard zorgen we ook voor een vergoeding op het moment dat de taak is afgerond. 

Bart_Klok

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb deze mail vandaag ook ontvangen.. niks aangevraagd en ook geen Netflix bevestigingsmail. Ik vraag me af wat hier fout gaan aan Ziggo's kant. Nogal vervelend dat dit probleem zich voordoet.

Nick8900

Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dankuwel!

Nick8900

Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ja ook van premium?  Dan wordt er 15.99 euro afgeschreven met uw eerstvolgende factuur.

Bart_Klok

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja inderdaad, ook van Netflix Premium. Zoals eerder gelezen in dit topic ga ik er vanuit dat ik deze kosten gewoon terug krijg. 

 

Bijzonder slecht wel dat dit kan gebeuren vanuit Ziggo's kant. Maargoed hoop dat het opgelost gaat worden. 

Nick8900

Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Mijn oma had t vorig jaar met film1... niemand had ooit ingelogd op haar mijn Ziggo account maar toch was film1 aangevraagd via haar mijn Ziggo.

Na veel belletjes toch haar geld terug gekregen met pijn en moeite.  

KA24

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij ook hetzelfde probleem. Mail ontvangen met een bedankje voor het bestellen van Netflix Premium.

 

Alleen ik heb toegang tot mijn Ziggo en heb zelf geen contact gehad op welke manier dan ook met Ziggo. Toch stond Netflix geactiveerd in mijn account...

Nick8900

Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dat is dan 15.99 per maand alstublieft.

Veel plezier met Netflix! 

 

Uitgelicht topic