Vraag
Reacties
Oplossing
peter.wil.pot
Level 2

Mail bewaren na overlijden

Goedendag,

Kan misschien iemand mij vertellen of het mogelijk is om mail te bewaren na overlijden?

M'n moeder is overleden en graag zou ik haar mail nog bewaren ivm mailwisselingen die zijn geweest met de energieleverancier.

Is het mogelijk om meerdere mail in 1x door te sturen naar bijvoorbeeld mijn mail? 

Ik weet dat we 6 maanden toegang houden tot de mail van mijn moeder, maar misschien hebben we het langer nodig.

Ik hoop dat iemand me meer informatie kan geven.

Groetjes Hellen

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@peter.wil.pot Je kunt ook dit emailprogramma gebruiken om de mails te downloaden: Gmail - Apps op Google Play

E-mailinstellingen Android | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

Ga naar reactie
12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
nspoor
Level 16

Hallo Hellen,

Allereerst gecondoleerd.

Wat je zou kunnen doen is op een email client het email adres van je moeder toevoegen en alle emails uit de inbox/postvak in en sent items/postvak uit copieren naar een locale map. Die locale maps is alleen op jouw pc/laptop. Of je zou de mails kunnen kopieren in je eigen email "adres". Tip maak eerst een map aan en zet hierin een Postvak In en een Postvak Uit.

Hoe lang een Ziggo email adres blijft bestaan na een beeindiging contract ivm overlijden is me helaas niet bekend.

Misschien heeft @Bert  hierover meer info te melden?

0 Kudos
Steefb
Level 20

Je kunt natuurlijk altijd een back up maken.

https://www.google.com/search?q=mail+back+up+imap

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Minimaal 6 maanden blijven de mailadressen werken.

Maar in verband met overlijden kun je een emailadres overnemen naar je eigen Mijn Ziggo abonnement, mocht je dit hebben.

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan en het bewuste emailadres en klantnummer van je moeder in Persoonlijke opmerkingen (privé), deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

peter.wil.pot
Level 2
Topicstarter

Goedemiddag,

Ik heb zelf ook een ziggo account, maar dat heeft op dit moment wat storingen.

Het zou dan denk ik dus kunnen om de mail van mijn moeder aan mijn account te hangen.

Ik wacht even af tot er contact met mij opgenomen wordt.

Bedankt

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Hey @peter.wil.pot,
Allereerst vanuit mij ook gecondoleerd met het verlies.
Het onderwerp wordt officieel door onze nabestaandedesk afdeling afgehandeld. Na het opzoeken zie ik dat het overgenomen kan worden, mits het gehele abonnement mee overgaat. Je kan altijd zelf de afdeling opbellen via 0887177008, zij kunnen vertellen wat er mogelijk is. 

Als er wel uitkomt dat er niets mogelijk lijkt te zijn, zou ik zeker het idee van @nspoor  in gedachten houden. Dan behoud je de mail wel, alleen de inhoud moet je overzetten. 

peter.wil.pot
Level 2
Topicstarter

Kan ik die back up ook maken vanuit de webmail?

Ik heb zelf een chromebook en lees de mail via webmail.

Ik heb ook niet echt een idee hoe ik de mail gewoon op mijn chromebook zou kunnen openen

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Je kan helaas geen backup maken vanuit de webmail @peter.wil.pot.

Ik heb helaas ook geen ervaring met e-mail op een chromebook. Je zou altijd het gratis mailprogramma Thunderbird van Mozilla kunnen gebruiken. Hier staat een handleiding voor het instellen van dit programma.

Als alle e-mail eenmaal is ingeladen in Thunderbird, dan blijft dit ook beschikbaar nadat het e-mailadres is verwijderd.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@peter.wil.pot Haal de mail dan wel binnen met de POP instellingen: E-mailinstellingen | Klantenservice | Ziggo

IMAP kijkt alleen op de mailserver en is de mail weg, zie je ook niets meer in een mailprogramma.

0 Kudos
peter.wil.pot
Level 2
Topicstarter

Helaas lukt het me niet om Thunderbird te installeren omdat ik geen windows op m'n chromebook heb.

Ik denk dat ik dan toch maar handmatig de belangrijke mail moet gaan doorsturen naar m'n eigen mailadres

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@peter.wil.pot Je kunt ook dit emailprogramma gebruiken om de mails te downloaden: Gmail - Apps op Google Play

E-mailinstellingen Android | Klantenservice | Ziggo

Ga naar reactie
peter.wil.pot
Level 2
Topicstarter

Bedankt

Het is gelukt om ze via mijn Gmail binnen te halen met pop.ziggo.nl

Ik hoop dat ze daar nu netjes blijven staan

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@peter.wil.pot TOP, maak altijd een backup, eens gaat je apparaat kapot en dan is alles wel weg.

Ooit een keer 3 dagen werk kwijt geweest met een relatief nieuwe harde schijf en had geluk dat ik wel een goede backup had van mijn mail van 8 jaar waaronder 4 jaar zakelijke mail.