Goedendag,
Kan misschien iemand mij vertellen of het mogelijk is om mail te bewaren na overlijden?
M'n moeder is overleden en graag zou ik haar mail nog bewaren ivm mailwisselingen die zijn geweest met de energieleverancier.
Is het mogelijk om meerdere mail in 1x door te sturen naar bijvoorbeeld mijn mail?
Ik weet dat we 6 maanden toegang houden tot de mail van mijn moeder, maar misschien hebben we het langer nodig.
Ik hoop dat iemand me meer informatie kan geven.
Groetjes Hellen
Opgelost! Ga naar oplossing.
@peter.wil.pot Je kunt ook dit emailprogramma gebruiken om de mails te downloaden: Gmail - Apps op Google Play
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo Hellen,
Allereerst gecondoleerd.
Wat je zou kunnen doen is op een email client het email adres van je moeder toevoegen en alle emails uit de inbox/postvak in en sent items/postvak uit copieren naar een locale map. Die locale maps is alleen op jouw pc/laptop. Of je zou de mails kunnen kopieren in je eigen email "adres". Tip maak eerst een map aan en zet hierin een Postvak In en een Postvak Uit.
Hoe lang een Ziggo email adres blijft bestaan na een beeindiging contract ivm overlijden is me helaas niet bekend.
Misschien heeft @Bert hierover meer info te melden?
Minimaal 6 maanden blijven de mailadressen werken.
Maar in verband met overlijden kun je een emailadres overnemen naar je eigen Mijn Ziggo abonnement, mocht je dit hebben.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan en het bewuste emailadres en klantnummer van je moeder in Persoonlijke opmerkingen (privé), deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Goedemiddag,
Ik heb zelf ook een ziggo account, maar dat heeft op dit moment wat storingen.
Het zou dan denk ik dus kunnen om de mail van mijn moeder aan mijn account te hangen.
Ik wacht even af tot er contact met mij opgenomen wordt.
Bedankt
Hey @peter.wil.pot,
Allereerst vanuit mij ook gecondoleerd met het verlies.
Het onderwerp wordt officieel door onze nabestaandedesk afdeling afgehandeld. Na het opzoeken zie ik dat het overgenomen kan worden, mits het gehele abonnement mee overgaat. Je kan altijd zelf de afdeling opbellen via 0887177008, zij kunnen vertellen wat er mogelijk is.
Als er wel uitkomt dat er niets mogelijk lijkt te zijn, zou ik zeker het idee van @nspoor in gedachten houden. Dan behoud je de mail wel, alleen de inhoud moet je overzetten.
Kan ik die back up ook maken vanuit de webmail?
Ik heb zelf een chromebook en lees de mail via webmail.
Ik heb ook niet echt een idee hoe ik de mail gewoon op mijn chromebook zou kunnen openen
Je kan helaas geen backup maken vanuit de webmail @peter.wil.pot.
Ik heb helaas ook geen ervaring met e-mail op een chromebook. Je zou altijd het gratis mailprogramma Thunderbird van Mozilla kunnen gebruiken. Hier staat een handleiding voor het instellen van dit programma.
Als alle e-mail eenmaal is ingeladen in Thunderbird, dan blijft dit ook beschikbaar nadat het e-mailadres is verwijderd.
@peter.wil.pot Haal de mail dan wel binnen met de POP instellingen: E-mailinstellingen | Klantenservice | Ziggo
IMAP kijkt alleen op de mailserver en is de mail weg, zie je ook niets meer in een mailprogramma.
Helaas lukt het me niet om Thunderbird te installeren omdat ik geen windows op m'n chromebook heb.
Ik denk dat ik dan toch maar handmatig de belangrijke mail moet gaan doorsturen naar m'n eigen mailadres
@peter.wil.pot Je kunt ook dit emailprogramma gebruiken om de mails te downloaden: Gmail - Apps op Google Play
Bedankt
Het is gelukt om ze via mijn Gmail binnen te halen met pop.ziggo.nl
Ik hoop dat ze daar nu netjes blijven staan
@peter.wil.pot TOP, maak altijd een backup, eens gaat je apparaat kapot en dan is alles wel weg.
Ooit een keer 3 dagen werk kwijt geweest met een relatief nieuwe harde schijf en had geluk dat ik wel een goede backup had van mijn mail van 8 jaar waaronder 4 jaar zakelijke mail.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.