B.Voncken

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

MTC Traject Starten

Sinds kort ben ik verhuist en heb bij Ziggo een telefonisch gesprek gehad of ik daar mijn abonnement van mijn vorig adres kon meenemen naar het nieuwe adres, dit alles was geen probleem volgens die medewerker (woning stond 5 jaar leeg).

Alleen nu komt het zo'n 2 weken terug (12 mei) is er een monteur geweest die kon geen kabel vinden en die zei er moet een MTC traject gestart worden.

 

Na telefonisch contact een week later zou er weer een monteur komen om de spullen aan te sluiten maar helaas hij kon ook geen kabel vinden en bleek dat er van het MTC traject hij niks terug van kon vinden ......  dus toen weer het traject aangevraagd. Mijn vraag is nu ik betaal nu gewoon voor Ziggo maar ik kan geen gebruik maken van de diensten hiervan, geen internet en geen TV.

 

Wat gaat Ziggo hieraan doen (Levering Diensten) en hoelang duurt het voordat er nu echt een aansluiting bij mijn woning wordt gerealiseerd?

 

Groet,

Bertie

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @B.Voncken

We hebben een terugkoppeling ontvangen. De aannemer heeft de plandatum gewijzigd naar 7 oktober. Dat zou betekenen dat eind deze week de aansluiting door de aannemer technisch gereed wordt gemeld. 

Bekijk in context

B.Voncken
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@MR_CHIP  en alle Mods die aan deze topic/ MTC Traject hebben meegeholpen hartstikke bedankt.

Na veel vijven en zessen kunnen we hier alles afsluiten, internet is aanwezig op mijn adres en voor nu werkt alles naar behoren.

Gegroet allen ik ben er blij mee.

Thnx Bertie

Bekijk in context

67 Reacties 67
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @B.Voncken 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

Ik denk dat een moderator je meer informatie kan geven over de status van je MTC-traject en natuurlijk ook over op welke datum je feitelijke abonnement ingaat.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Goedemorgen @B.Voncken en welkom op de Community!

Jakkes, wat een vervelende start op je nieuwe adres! Dit is inderdaad niet heel wenselijk, dat lijkt me logisch. Ik ben erin gedoken en ik lees dat er inderdaad een monteur is langs geweest, welke geen kabel kon vinden. Ik begrijp ook dat er een kruipruimte is, maar dat je hier geen toegang tot hebt. Heb je enig idee wie dat wel heeft? 

Wat betreft de MTC aanvraag, hier heb ik tot mijn grote spijt geen inzage in. In dit geval kun je het beste bellen of mailen met deze afdeling. Zij kunnen je meer vertellen over de aanvraag, status en nog meer informatie geven rondom deze nijpende situatie. Mijn collega's zijn bereikbaar op nieuwbouwkabelaanleg@ziggo.com of 088 1212 703. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.30 uur. 

Houd je ons op de hoogte? 

B.Voncken
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Wim C. Dank voor het welkom en de uitleg.

@Vincent Wat de kruipruimte betreft blijkt dat de VVE de toegang kan verlenen, maar volgens hun is daar geen aansluiting voor het appartement op de begane grond.

 

Heb vanmiddag contact gehad met een van je collega's en die vertelde mij dat het bij hun bekend was en dat er binnen korte tijd iemand contact op neemt zodat dit probleem opgelost kan worden.

Ook dank voor het snelle reageren en door te vertellen wat ik kon doen, nu even afwachten dus

 

Met vriendelijke groet,

Bertie

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@B.Voncken blij dat er licht komt aan het einde van de tunnel. Houd ons op de hoogte hoe en wanneer het is opgelost, dat is altijd fijn om te weten.

Succes!

Wim

B.Voncken
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Vincent 

@Wim C. 

We zijn weer enkele weken verder en er is nog steeds geen actie ondernomen heb nu maar een boze mail verstuurd vind dit niet kunnen wel betalen maar geen diensten die geleverd kunnen worden.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5784Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Spijtig dat het zo traag verloopt allemaal @B.Voncken

 

Helaas kunnen wij verder ook weinig betekenen. Zoals mijn collega eerder al aangaf:

Wat betreft de MTC aanvraag, hier heb ik tot mijn grote spijt geen inzage in. In dit geval kun je het beste bellen of mailen met deze afdeling. Zij kunnen je meer vertellen over de aanvraag, status en nog meer informatie geven rondom deze nijpende situatie. Mijn collega's zijn bereikbaar op nieuwbouwkabelaanleg@ziggo.com of 088 1212 703. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.30 uur. 
 

B.Voncken
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Jamyla  Dat Ziggo niks kan betekenen is niet waar. Ook het kabelaanleg wordt door Ziggo beheerd dat is voor mij 1 bedrijf. Dat de Community hier niks in kan betekenen snap ik maar dat Ziggo niet de geleverde diensten levert en ik er wel voor moet betalen vind ik een slechte zaak.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@B.Voncken  ik hoor graag of er vanuit ziggo nog een antwoord is gekomen ? 

B.Voncken
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@MR_CHIP Helaas nog niks vernomen van Ziggo/Kabelaanlegger op mijn mail die ik gestuurd had.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Poeh, dit wordt een langdurende gebeurtenis. 😳

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe kan jij niet aan een mod vragen of hun hier toch nog iets in kunnen betekenen of eventueel via een escalatie richting de klachten afdeling

betalen voor iets wat je niet kan gebruiken en door niemand geholpen worden lijkt me heel vervelend 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik heb zojuist de moderators ingelicht.

B.Voncken
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Wim C.  @MR_CHIP  @tobiastheebe  Dank voor de reacties ik wacht even af hoe dit verder loopt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5784Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @B.Voncken

 

Ik vind het erg spijtig dat je zo in een molen terecht bent gekomen en eigenlijk geen stap verder komt.

Ik heb zojuist zelf gemaild met nieuwbouw en kabel aanleg en verwacht daar deze week reactie op. Zodra wij meer weten zullen we je hierover informeren.

B.Voncken
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank @Jamyla , ik wacht even af hoe dit af loopt.

B.Voncken
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Jamyla Is er al inmiddels meer bekent ? 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @B.Voncken

Goed dat je nog even navraag doet, helaas heb ik nog niet het verlossende antwoord maar ik heb opnieuw navraag voor je gedaan en verwacht nu toch snel een update! 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5784Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen,

We hebben nog steeds geen uitsluitsel van Nieuwbouw, zij zoeken het momenteel uit. 
Ze hebben wel een Keep-Go modem besteld die deze week bezorgd gaat worden. Deze kun je installeren waarop een gratis Internet abonnement actief staat.

B.Voncken
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Jamyla @Madelon Dank voor de hulp tot nu toe ben daar even mee geholpen. maar zal even uitleggen waarom ik die kabel in huis nodig heb... ben momenteel aan het verbouwen en ik wil vanaf dat punt alle kabels die ik naar de kamers wil laten lopen verborgen hebben zodat die niet open en bloot komen te liggen.

 

Normaal komt zo'n kabel in de meterkast maar zoals ik al vertelde ik heb een dokterspraktijk gekocht wat omgebouwd wordt naar woning, deze meterkast is niet aan de voordeur maar ongeveer 6 meter verder van de voordeur. Ik kan nu dus niet de leidingen gaan leggen omdat ik niet weet waar die binnen gaat komen.

 

Nu blijft er een gedeelte van het werk wat gedaan moet worden liggen wat geld en tijd kost. De bouwvakkers die bij mij werken hebben het druk en inplannen gaat steeds moeilijker worden, heb al 1 planning moeten annuleren hierdoor. Het moet daarom ook niet veel langer gaan duren dit kost me te veel, zowel aan energie en geld.

Uitgelicht topic